• Kampis

Augustibebis 2012

Moa var fixerad i v 32 såg jag nu och kom på bf+12...!

Ang bajsningen, jag gjorde det och minns det, men försökte skämta lite.. och ang lukten så var det typ 1000000 gånger värre än normlat toabesök! Men när jag fes efterföljande dagarna var det också helt sjuka dofter, typ utrymma vångsplanet-klass på dem!    Antar att det var en blandning av endast-blåbärssoppa-under 30-timmar-diet och hormoner som skulle ut!

• Kampis

Alltså.. jag hoppas INTE att någon tar detta fel nu, men jag har sett flera som skrivit att de vill att bebis ska komma ut nu.. bebis är ju fktiskt inte fullgånget förrän tidigast 37+0, och iaf jag känner att jag vill inte att den  ska komma ut ännu då den absolut inte är färdig... Hellre då några veckors/en- en och en halv  månads lidande mot att bebis ska ha de allra bästa förutsättningar till en stark och stabil start på livet..

Sen hade jag nog blivit totalt knäpp om jag hade börjt hoppas redan nu och så kommer jag gå över två veckor och den inte kommer förrän om 7 veckor (vilket jag tror att den gör) och gå och vänta så länge haha!  

• Kampis

barnmorskebsök idag v 35+2

Hjärtljud 145
    blodtryck 110/55
    Järn 125
    socker 5.8
    Sf 31-32 . Om hon verkligen försökte kunde hon få det till att jag hade växt en cm på tre veckor, ökat 0-1 cm bara..
    men bebis är fixerad (var tydligen det redan förra gången v 32 precis som storasyster)

Vikt + 10 kg.      

Idag var det där jävla tattarbarnmorskan som hängde upp sig på min vikt. Nu sa hon inget om det, men när hon skulle  känna efter hur bebis hade ryggen sa hon att det var svårt att känna eftersom "den igger extremt långt in och så har du egen mage sen innan"

Suck!

Vi pratade även om att rörelserna har minskat och hon tyckte att om de inte kommer igång igen inom någon dag borde vi åka in. Men inatt var det holabaloo så jag är inte så orolig :) 

• Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-07-11 12:00:23 följande:
    Kampis: tycker du verkar ha skinn på näsan, säg till idioten nästa gång!!

Fast det är ju sant haha! Hade hon nämnt nåt om viktuppgången eller så hade jag drämt till henne, men nu hade hon ju rätt :O
  • Kampis

Men ni har väl handtag på skyddet ;) handtaget ska ALLTID ALLTID vara framåt vid färd just därför :) Ser däremot ofta folk som har handtaget bakåtfällt, huu

• Kampis

Jag har alltid nåt nytt projekt på gång här hemma, bara under graviditeten nu har jag målat om och inrett ett rum till dottern, byggt en sandlåda, målat om all bröstpanel i köket, håller på med en hundkoja till hunden som nästan är färdig och idag gjorde jag ett nytt: Renovering av skötbordet!
    Köpte ett helt vanligt Sniglar på Ikea till storasyster som har fått vara som det var, så att säga.

Köpte hem trådbackar för ett tag sen, så idag har vi (jag och dottern) målat om det, sågat ut och satt dit trärälsar ch dit med backarna - jag är jättenöjd :) Ska kanske dit med ett draperi runt med, vet inte riktigt än får se vad sambon tycker =)   

• Kampis

Hantaget funkar som en störtbåge, just så att bebis inte ska hamna mot ryggstydet  :)

• Kampis

Helvete. har inte sovit inatt  heller har haft förvärkar från .. ja. Superonda, räckte inte att andas :( 

Med dottern hade jag nån enstaka förvärk på övertid, nu är det en månad (Precis idag!) kvar, hur ska detta bli?!  

Svar på tråden Augustibebis 2012