• Kampis

Augustibebis 2012

tyvärr kan du spricka supermycket även med en liten bebis, tråkigt men sant så har den inte så mycket med bebis storlek att göra :/

• Kampis

ja det är samma här finns typ inga bilder på hela mig.. eller rättare sat det fnns inga, de enda som finns är några konstiga kort där någon tagit en flodhäst och klistrat dit en gravidmage?! fattar ingenting....!

• Kampis

är det fler som sittre och porrar sig genom att nypa  bröstvårtorna?!
    jag läcker ingenting men det kliar lite i dem och det är så sköööönt att nypa i bröstvärtorna, samma känsla som att klia på myggbett ungefär haha 

• Kampis

Jag tror att det är helt individuellt, att antingen spricker man eller inte.. 

En del säger ju att man spricker om det går fort, men det finns ju de med räzerförlossningar som inte spricker alls. Och som mig, där barnmorskan höll emot, krystade i 1 timme 45 minuter och sprack ändå en hel del  

Så det finns nog ingen säker vetenskap om detta :)   

• Kampis

Min kusin fick en dotter som bajsat i vattnet, det gick riktigt illa och hon fick stor syrebrist pga det och har nu "döda" punkter i hjärnan. Lyckligtsvis vet de inte ännu vad de punkterna påverkar och än så länge är hon e fullt normal 7åring :)

• Kampis

Tror inte heller bebisen bajsar i vattnet pga mamman är stressad, utan mer att man stressar barnet genom att tex hoppa studsmatta som jag vet flera kompisar gjort (och ja flera av de bebisarna hade också mekonium i vattnet - kan ju vara slmpen med...)

men hoppa studsmatta får man VERKLIGEN inte göra brudar - tänk på det! 

• Kampis
    Stövelkatten skrev 2012-07-17 23:17:23 följande:

På vilket sätt stressar det bebisen? Alltså, om det är mer än det raka studsandes. Det är väl också ett husmorstips för att få igång förlossningen. Som med att åka på guppig väg osv.

Astro: tycker det är jättetrist att din rädsla inte blir tagen på allvar! Och ännu märkligare att de då vill kolla ER oftare, medan andra som oroar sig och VILL kollas oftare inte får det. Suck... Ja, jag har också taskigt förtroende för allmänvården.

Tänk själv att ligga fastkilad mellan hårda meb och få huvudet hårt dunkat  ot benen, det stressar nog e hel del.

Astro: bra fråga, trodde också det var rätt logiskt att det inte är bra.. 
  • Kampis

åh fy hundan tjejer..

när jag var uppe och kissade inatt vid 04.10 hörde jag nåt från köket..  när jag gick och kade mig igen väckte jag sambon som efter några minuter gick upp och kollade.  Han såg inget och sa att det måste vara katterna i källaren.
    jag tänkte med en gång att det kom INTE från källaren..
    Strax efter hörde jag en bil och skrikande bromsar, och tänkte att "oj är tidningsbilen här ute så tidigt" 

Nu när vi åt frukost knackade det på dörren. det var grannen som frågade om vi också haft inbrott inatt!!!!!

de hade varit i varje hus i vår by och grannnbyn, och snott gräsklippare, röjsågar, motorsågar och nån moppe.
    de har varit och rekat här också, men allt det viktiga var kvar.. MEN DE HAR ALLTSÅ VARIT I KÄLLAREN! och det jag hörde var garanterat när de ryckte i dörren som går mellan kök - källare (som inte ens alltid är låst!!) 

det var nog en himla tur att jag behövde kissa, för de blev säkert avskräckta av att höra att nån var vaken

USCH USCH USCH!!!!     

• Kampis

usch ja! e lär ju komma tillbaka snart med, för vi har rätt mycket fina grejer ute i ladan, sambon älskar fina fyrhjulingar, verktyg och grejer...

Svar på tråden Augustibebis 2012