• villnu

Augustibebis 2012

MariaOstling: jepp. Nu börjar allvaret igen. Jobbade iofs halvdag i torsdags, men då blev det mest till att rensa mailen.
    Idag ska vi först ha möte om vår nya organisation. Facket är inne och bråkar för vår sida. Riktigt jobbig sits. Och sen är det stormöte med hela vårt affärsområde. Då förväntas det också komma nyheter.

Hoppas att illamåendet håller sig i schack. Försöker få i mig en rejäl frukost nu i hopp om att det ska hjälpa.

• villnu

Idag tar jag tag i mina nya mat(o)vanor. From nu är det planering av nyttigheter som gäller. Så nu har jag sagt det. Då är det på riktigt.

Bestämde mig också för att må bättre trots en jobbig jobbsituation. Bara jag kan ju göra nåt åt det. Och jag ska fasiken gå ur det hör ned flaggan i topp. Och sen föda barn :)

Hoppas ni får en bra dag!

• villnu
    Marmite skrev 2012-01-11 11:30:11 följande:
    Jag skulle ALDRIG NÅGONSIN fråga någon om den var gravid, om personen är det och vill berätta så får jag reda på det tänker jag...

Lite roligt egentligen det där med att folk säger "att det syns i ansiktet". Det kan ju vara olika mellan personer, men det känns lite som att det är mer att personen är i rätt ålder och barnlös då har folk hur mycket misstankar som helst. Eftersom jag är singel så tror jag inte att någon på jobbet kommer börja misstänka graviditet  i första taget. Det finns helt enkelt inte i tankarna då... Det ska bli skoj att höra vad de säger när jag berättar om det (vilket nog blir i samband med semesterplaneringen "jo, jag tänkte ta fyra veckor här och sen komma tillbaka hösten 2013..." :)

Chefen ska få reda på det efter ultraljudet om en vecka.

Grattis alla till framsteg, ul och annat roligt!
    Hoppas att det är ok om jag frågar, men blir nyfiken på din historia om att du är singel. Vad stark du måste vara som gör detta själv!
  • villnu
    Marmite skrev 2012-01-11 13:39:59 följande:
    Jag kunde inte komma fram till om jag ville leva i en parrelation men har varit helt säker på att jag vill ha barn... så jag började med barndelen. Jag var i Danmark och lyckades på första inseminationen :)

...och helt själv hade jag nog inte velat göra det... Jag har ett stort nätverk av familj och vänner som stöttar helhjärtat :) Min syster har redan proppsat på pappadagarna efter förlossningen!
    Låter som ett klokt beslut :) Och vad skönt att det funkade på första försöket!

Bra med ett stabilt nätverk. Själv flyttade jag ifrån mitt för några år sedan och sambons familj bor också en bit bort. Så för oss blir det till att förlita oss på vänner. Som tur är har många av våra vänner barn och vet vad de håller på med :D Men lite läskigt känns det allt att inte vara nära familjen och närmaste vännerna när bebisen kommer. 
  • villnu

Men åååååå dumphone!

Kan också skriva under på fulsvacka. Känner mig FET!

BM tyckte dock att jag såg piggare ut idag på inskrivningen än på hälsosamtalet. Bra jobbat av mig som sovit ca 4 timmar inatt.

• villnu

Någon som vet om ett missfall också ger molvärk. Känns som att den är värre än vanligt. Säkert ingen fara. Men ändå.

• villnu

Ja. Eftersom det kan vara växtvärk också. Hatar känslan av att det inte går att göra något åt saken. Får hoppas att det känns bättre imorgon helt enkelt.

• villnu

Idag är dagen som jag börjar med gummisnodd. Har kört med baggyjeans tidigare, men nu behöver jag elasticiteten. :) 9+0 idag :)

• villnu

Är också avgrundshungrig. KÄnner mig som ett STORT hål som måste fyllas Tungan ute

Svar på tråden Augustibebis 2012