Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Alltså jag har så ont i magen att jag önskar nån skjöt mig just nu... :( har ni ont i magen mycket?

• Sommaren12
    Gadget skrev 2012-05-13 19:19:49 följande:
    Men usch Sommaren, det låter inget kul. Var i magen? Bebismagen eller tarmar/magsäck som börjar bli hoptryckta?
    Usch ja... Bra fråga. Har känt såhär två gånger förut sen jag blev gravid. En gång vid typ nio veckor och en gång vid 18 veckor. Första gången trodde jag att jag höll på att få missfall. Det gör verkligen så jävla ont att jag vill sövas eller nåt. Och samtidigt tänker jag på hur ont det kommer göra när man ska föda! Det gör inte ont i bebismagen utan ovanför och runt om typ. Trycker jag lite lätt mitt på magen mellan revbenen gör det sjuuuukt ont. Kan det vara tarmar och sånt? Har känts precis likadant de andra gångerna och då har det slutat med att jag fått panik och legat och bölat halva natten. En gång lyckades jag aldrig somna och var vaken två dygn. Alvedon hjälper inte heller och det håller i sig i ca 7 timmar kanske. Det är i alla fall NÅT som händer för att jag är gravid för jag har aldrig haft ont på detta sättet innan och det är inte vanlig magont eller magknip. 
    Bara att härda ut antar jag. Övar just nu mindfullness för det tänkte jag försöka dra nytta av på förlossningen. Bra övningstillfälle! :P Skulle egentligen plugga men nu blir det sängen, Greys Anatomy och godis som mannen strax ska få i uppgift att åka och köpa. ;) 
  • Sommaren12
    Mamma070912 skrev 2012-05-13 20:29:23 följande:
    Har haft en ganska jobbig helg med massor av sammandragningar och ont i magen. På natten mellan fred och lörd trodde jag att jag skulle få åka in. Fick akut magont, frossa, värmevallningar, blodtrycksfall och domningar. Det hela resulterade i diaré, jag som är förstoppad annars. Vet inte om det bara var magen som krånglade el om det var graviditetsrelaterat. Det var fruktansvärt iaf. Fick en riktig flash på hur det kommer bli på förlossningen. Gubben fick hjälpa mig att hålla mig upprätt när jag satt på toa, inte kul! Somnade tillslut på toa golvet. Resten av helgen har det som sagt varit mycket sammandragningar och febril aktivitet på bebisen.
    Usch va jobbigt! :( Verkar det va på bättringsvägen nu?
    Hejåhå skrev 2012-05-13 20:14:18 följande:
    Sommaren: det låter inte bra om du har så pass ont! Kan det inte vara värt att kolla upp det nu under tiden du har ont och låta en läkare klämma och känna på dig?
    Challelotten skrev 2012-05-13 20:20:33 följande:
    Sommaren12: ring och här med din BM så kanske hon har ett svar.

Hittat EN ställning nu som gör att jag slipper det onda helt och det är att stå böjd över diskbänken haha vilket resulterade i att jag fick diska medan mannen stack och köpte lite godis.  Jag skrev om denna smärtan sist också och då var det någon som sa att det kunde vara gallan har jag för mig. Hmm... Det känns definitivt som att det är NÅGOT i magen som gör ont eftersom det försvinner helt när magen får "hänga" när jag står böjd och lutar mig mot diskbänken... Hur som helst så är det exakt som jag haft det innan så nu lär det vara såhär resten av kvällen/natten och sedan dröjer det väl innan det kommer tillbaka. Ska till bm om två veckor, ska försöka komma ihåg att fråga då. Vet ju att det går över så känns inte som nån mening att ringa nånstans ikväll.
  • Sommaren12

God morgon! v 28 idag! :)

Novixi: det gick över lite senare, tror diskbänken hjälpte en del. :) Känner inte att jag slarvar med maten. Äter generellt bra portioner och bra mat, även igår. Vet inte vad det är men ska kolla med bm nästa gång vad hon tror.

• Sommaren12

Både lycka och sorg i tråden idag. Beklagar Rocktherebell! 

Hoppas lägenheten faller i smaken Lijon! Vi har med på andra våningen fast iaf ett barnvagnsförråd. Känner mig lite nojig med att ställa vagnen där, hoppas det kommer funka bra.

Bellatrixx: Gamla kärringar och humor! Jag skämtade lite med min med på hälsosamtalet. Hon predikade över vad man skulle äta och inte äta och sa att bär som jordgubbar, blåbär, hallon och sånt var bra. Jag sa då att det är ju inte så lätt på vintern. Hon spände blicken i mig och sa sakligt "Det finns i frysdisken. Gör en smoothie!". Haha ooookej då! Grattis till kompisen! Man blir så glad när de plusar, speciellt nu när man äntligen är med barn själv. Innan tyckte jag det var lite jobbigt...  

• Sommaren12

Pratade med min läkare idag. Kändes lite spooky när han sa "Du är den första i hela världen som tar denna kombination av mediciner och är gravid". Wow liksom! Så nu har man statistikögonen på sig...

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-05-14 18:30:31 följande:
    Just det! Jag ska köpa något som stärker och ökar hårväxten med, för man tappar sjuka mängder hår när man ammar!!!
    Varför gör man det? Kommer jag också göra det som inte ska amma?
  • Sommaren12

natlup: antar att det ser så ut när naveln börjar ploppa. Mitt ser fortfarande ganska "normalt" ut men har ju hört att det kommer se lustigt ut sen....

• Sommaren12

Klart ni ska flytta om lägenheten känns rätt. Hade snarare tänkt "Vad är nackdelarna om vi bor kvar?". Har ni lite schyssta och förstående vänner/släkt så kan de säkert hjälpa er. Jag hade INTE burit nåt eller städat nåt jobbigt. Jag kan inte göra sånt nu ens och antagligen ännu mindre senare. Men om din sambo är införstådd (det antar jag) med att han kanske får jobba lite extra med uppackning och sånt så tycker jag inte ni ska tveka!

Jag har redan mycket och tjockt hår så jag oroar mig inte så mycket för frissan men drygt att ha hår överallt på golvet och så. Om inte annat så avskyr sambon när mitt hår är överallt. Jag fäller rätt mycket vanligtvis men nu har det ju varit lugnt ett tag. :) 

• Sommaren12

Angelica1991: Så himla fin hon är din tös!! Har lite svårt att första att min där inne är så stor ändå! Liten men stor... Grattis igen! :)

Svar på tråden Augustibebis 2012