Augustibebis 2012
Mijja12 - Ja det hoppas jag värkligen att det är för jag har likadant ;)FruKå - Vilken tur att det inte bara är jag :P Men sambon har blivit ganska bra han med med sitt humör såhär på slutet, ibland undrar man vem det är som är gravid! Han har gått upp 10kilo fått massa cravings och har även fått humörsvägningar som heter duga. Han har haft rutor på magen hela livet och nu har han där en stor kula!!!!! Så sött, hahaTrots detta har han varit 100%säker på att vi skulle få en son redan innan vi lyckades bli gravida "eftersom han är så manlig och inte bär på några som hellst kvinliga gener" bara så ni vet! Tror ni han var stöddig när vi fick veta att det var en son :P
Nadja93 - Jobbig situation, jag tror det är ganska vanligt att killar är ganska frånvarande under graviditeten och känner sig utanför spec när det är första barnet, det blir ju inte bättre av att de inte vet hur det går till heller! Just som det är vanligt att vi blir irriterade och förbannade av det ;) Min sambo är ju 38år och det är hans första barn, han har ju längtat efter barn länge och vi försökte bli gravida i över ett år. Kanske det gjort att han varit lite "med på noterna" från början och haft lättare att glädja sig åt graviditeten än andra. Men i de flesta fallen så trillar poletten ner när barnet kommer och pappan kan vara delaktig på ett annat sätt.. Jag tycker dock att du behöver förklara för han hur du känner och att du känner dig ganska ensam i detta just nu. Att du är ängslig och behöver hans stöd och uppmärksammhet! Jag brukar dessutom påminna min sambo om att "Jag är ju inte gravid så länge till" när han tycker jag är jobbig ;) Gör klart för han att mellan v 38 och v 42 räknas som vanligast att föda och bara 5% föder på BF dagen så han bör vara kontaktbar dygnet runt från och med nu! Pungt slut!