Inlägg från: Challelotten |Visa alla inlägg
  • Challelotten

Augustibebis 2012

Tittade nyss på en dokumentär på axess livet i livmorden och där sa de i v.26 sover bebisen 90% av tiden i magen så det är inte då konstigt att man inte alltid känner bebisen och när den väl hade somnat vaknar den inte av nått ;0)

• Challelotten

Det företaget jag jobbar för får man inte något extra i 150 dagar vi får en klump summa vet inte om det är 10%. Fick en summa första månaden sen efter jag hade kommit tillbaka fick jag något. Tror det är skillnad mellan privat och kommunalt/ landsting.

• Challelotten

Hade inte stödstrumpor förra gången och kommer nog inte använda det denna gång heller eller man kanske skulle prova ;0)

Äntligen v.25 kontroll hos Bm imorgon :D Bara för det drömde jag att inte bm hittade något hjärtljud, så jag har gått hela dagen och känt efter så lill*n rör på sig. 

Sambon har börjat att bo om sig med, han ville kolla på ny bil. Även om vi sa att vi behöver ny bil när jag väl börjar jobba igen men det vore ju bättre innan bebisen kommer att vi har större bil. Även om vi har kombi nu så är det väldigt trångt, men vi hittade en som vi ville så nu får vi bara hoppas på att vi får bra betalt av vår gamla.
    Roligt att se att även killarna kan börja bo om sig även om de inte tänker på samma saker som vi Skrattande  

• Challelotten

Vi pendlar långt till jobbet så det blir ju tanken också när vi köper bil. Även om vi har kollat på en helt ny bil så kostar den inte mer än den vi kör nu.

Har vart inne på trade för första gången nu och lagt lite bud på kläder och gravidbälte så surt att lägga ut mycket pengar på nått man bara kommer använda 3 månader till.
    Håller med att man kan få så mycket mer på loppis/ byttar dagar. Bara synd att det inte finns så mycket utav dem.

• Challelotten

Vart på v.25 kontrollen nu :0) livmodern hade växt som den skulle 24 cm och hjärtljudet var på 144. Och allt annat var som det skulle. Men jag slipper inte glukosbelastingen för min pappa har diabetes så de vill ha extra koll. Får se hur det går, slutade dricka cola efter förra.

• Challelotten

Efter barnet är ett år måste man ta ut minst 5 dagar eller jobba och ta ut fp då det blir en heltid för att inte förlora sin sgi, innan ett år får du glra som du vill med dina dagar. Man måste ta ut 180 vanliga dagar innan man kan tu lägsta dagar? Om jag mins rätt.

• Challelotten

I v.28 går man in i tredje trimestern :0)

Blev så varm i morse, och känner mot kvällen att man har börjat att bli lite svullen. Att det redan ska börja och det är inte ens varmt ut.

Jag läckte aldrig med dottern, men nu märker jag att ena brösten spänner. Det känns precis som jag skulle få mjölkstockning eller nått. Jätte skumt.

• Challelotten

Ta 3 delat på 40 och då får du ut att en trimestern är 13 veckor och 3-4 dagar :0) alla appar räknar ju olika och vissar räknar ju vilken vecka man är i och inte hur långt man har gått.

• Challelotten

Ja vi lever bra här :0) vi ska vara hemma 1 och ett halvt år samma som dottern och det kändes bra med dagis och allt. Sambon är inte så intresserad av att ta ut pappa dagar då han alltid är ledig 2-3 dagar på vardagen, men jobbar varannan helg. Sen tänkte jag jobba lite nästa sommar innan barnet blir ett år och spara lite, då jobbar jag när sambon är ledig. Så istället för att vara hemma heltid kortare tid så kommer jag vara hemma längre på deltid :0)

• Challelotten

Vår dotter var 1 år i och 5 månader när hon började på dagis och det tyckte jag jätte bra hon lärde sig då mycket. Sen är vi alla olika och barnen med. Men sen går hon inte så ofta på dagis 0-3 dagar i veckan, då sambon jobbar som han jobbar och jag jobbar inte alltid mån-fre. Då vi båda jobbar som väktare så jobbar vi längre dagar och sen tar sambon föräldrar och hämtar och lämnar mycket så inte hon behöver gå så länga dagar.

Svar på tråden Augustibebis 2012