• Kampis

Augustibebis 2012

Ang kisseriet så ar jag likadan förra gången fram till sista veckorna, upp varje timme. Men jag minns dagen jag vaknade på morgonen totalt utvilad efter att inte har varit uppe! och sen fortsatte det, plötsligt klarade jag hela nätter utan att kissa. Antagligen hade väl dottern ändrat läge :)

Denna gång har jag vaknat vid 02 och 05 varje natt och känts såm jag håller på att sprängas. Förutom senaste tre nätter- nu kissar jag inte als längre! Visst, när vi går upp vid 7 håller jag på att dö men det är ju ändå stor skillnad :) Och magen är så stooor när jag är så kissnödig, och det syns var bebis ligger igår var det en rejäl snedmage <3  

• Kampis
    tjockisbullen skrev 2012-02-28 15:17:52 följande:
    TACK för alla välkommanden:)

Det här är vårt andra barn och denna graviditet är verkligen HELT olik den förra!
    Den här gången har jag INTE ALLS mått illa eller kräkts, har mått SUPER.
    Mina enda egentliga symptom har varit: Massa spring på toa för att kissa, lite ömmande bröst, lite molvärk till o från. Därför tog det 2 månader innan jag ens gjorde gravtest.
    Tycker tiden har gått otroligt snabbt denna gången också - hur har era graviditeter varit om ni jämför med er 1a (de som väntar barn igen)?

Jo tack det där kissandet håller i sig FRÄMST på natten är säkert på toa i snitt 5 ggr per natt och det är lite svårt att få ngn bra sömna då så det är lite tröttsamt om jag ska vara ärlig!
    Annars mår jag som sagt oförskämt bra än så länge *peppar peppar*...... 

Förra gången mådde jag som en prinsessa, hade det inte varit för att jag fått plus på stickan hade jag lätt kunnat låta bli att märka det iaf fram till nästan v 30. Fick mage väldigt sent också.

Denna gång har hungern pendlat mellan att vara   obefintlig till att kunna äta en häst. Mådde illa under ett par veckor när jag var hungrig. Det är allt än så länge. Sedan några veckor känner jag inte av nånting alls, 16+1 idag. 
  • Kampis

Godmorgon :) Vad härligt att känna av den så mycket :)

Här blir det nog en fin dag, de är disigt nu med 4 plusgrader, funderar på att gå ut i skogen med dottern och valpen så de får leka av sig :)  

• Kampis
    mammsen skrev 2012-02-29 15:34:18 följande:
    Jag har med sett sådanna, men man har ju inte sele i liggdelen väll?
     I liggdelen till min edge finns det d-ringar i bottenplattan där man sätter selen.
    Vi hade jättemycket nytta av ryggplattan och dottern använde liggdelen till 7 månader.
  • Kampis

Jag tycker det där med namn är svårt. Innan vi blev gravida första gången hade vi en massa förslag, sen när det väl blev dags att börja diskutera kom vi bara fram till två killnamn varav ett mer intressant, Adam, och typ tre tjejnamn som sambon inte riktigt kunde tänka sig nåt av det. Isabelle, Lovisa, Emma

Vi gilar inte såna gammaldags namn alls, och vi vill inte bestämma ett namn som många gör "blir det en kille ska han heta det, en tjej det"  . Utan se vad det är för individ som kommer ut först. Jag skulle inte klara av att döpa nån som man inte har träffat ännu... känns liksom.. konstigt.

Som tex dotterns namn, Moa. Jag föreslog det tidigt men han slog bort det direkt, och sen pratade vi inte mer om det överhuvudtaget. Sen när hon var två dagar gammal kom han och sa " Jag gilla ju egentligen inte namnet, men hon ser verkligen ut som en Moa". Nu tycker han självklart att det är ett fint namn  och det passar henne jättebra.

Denna gång ha vi inte yttrat ett ord om namnförslag. 

• Kampis

Väldigt olika, En del byter jättetidigt 3-4mån. min dotter hade den tom 7 månader.

• Kampis
    Gadget skrev 2012-03-04 18:04:40 följande:
    I vad för vagnar kan man fälla upp ryggen i liggdelen?
    Är det bara i "riktiga" liggvagnar eller går det även i någon av alla dessa vagnar som verkar vanligast där man byter ut sittdelen mot en liggdel?

Vad är "riktiga" liggvagnar?  Jag anser nog att det är  just de som är riktiga liggvagnar, men det kanse är olika vad man tycker :)

I emmaljunga edge duo (alltså separat ligg - sittdel) finns det ryggplatta i liggdelen. 
  • Kampis

Vi betalade vår emmaljunga när vi hämtade den. Fördelen med om man väntar med att hämta den är ju också att garantin börjar inte gälla förrän då. Hämtar man ut en vagn nu försvinner ju flera månader garanti :)

Sommaren: Förlossningsgaranti innebär att ni inte behöver köpa vagnen om nånting skule gå snett innan förlossningen :)  

• Kampis

Jag började med att gå ner 2 kilo och nu har jag gått upp 0,8 av dem. Inte gått uppnån på en vecka nu.
    Så jag ligger alltså fortfarande på minus 1.2 kilo. Känns rätt skönt att ha lite tillgodo  så at säga ;) 

Svar på tråden Augustibebis 2012