Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Tack för tipsen! :)
    (och fler mottages tacksamt!) 

• Sommaren12

Jag antar att det är den minsta flaskan man ska ha (160 ml)? Sen ökar ju storleken på dom... Jag har ingen aning om hur mycket de ska ha i sig varje gång... 

• Sommaren12

Tack så mycket för era tips!! Har sett att det finns olika flaskor och nappar som ska påminna om bröstet, frågan är om det är nån mening för mig som inte ska amma alls?

• Sommaren12

Blev med besviken över det med medmera-kortet! Jag som haft koll och väntat tålmodigt på att kunna beställa gåvan... :( svärmor har dock ett, undra om jag kan använda det kanske? Man drar det väl inte?
    7ehimlen: kanske är det nya bestämelser nu mot innan...

Har fortfarande inte hämtat mitt babytobe på apoteket (hjärtat om jag minns rätt...). Är det nåt att ha i den, ni som hämtat?

• Sommaren12

Jloow: helt klart trist för dig. Samtidigt lite komiskt att höra en på FK klaga på just FK haha... ;) hoppas det löser sig snart iaf!

• Sommaren12

Jag studerar också men de jag pratat med på fk har sagt att man inte kan ta csn och fp samtidigt, vilket jag tycker låter ganska självklart. Fast det var kanske inte så du menade?

• Sommaren12

Strangeryoutwo: nja jag vet inte. Du får ju csn för hela tiden du pluggar, du kan inte välja bort csn nån dag hit eller dit och få fp istället och de båda samtidigt går inte. Dessutom behöver man inte ta ledigt från skolan, iaf inte universitetet, för några dagar eller nån vecka. Det som räknas är att du klarar dina poäng. Bara om man blir sjuk en längre tid och inte kan klara skolan sjukskriver man sig. Har aldrig hört nån som tagit föräldradagar när de pluggar. Men HELT säker är jag förstås inte. Hur som så uppfattade jag av Any som att hon tänkte ha csn och fp samtidigt.

• Sommaren12

Konstigt. I mitt beslut står det att jag inte kan ta fp och studera samtidigt. Ringde även och bekräftade detta. De kan väl inte göra olika för olika. Kan ta en bild på beslutet Any om du vill se deras formulering för detta.

• Sommaren12

Sorry att jag postar detta här men eftersom det är här vi pratar om det så... Detta är mitt beslut från FK. Jag har alltså jobbat innan mina studier och får sgi baserat på det. Jag tyckte det stod så mycket som jag INTE hade rätt till i brevet så jag ringde FK för att bara kontrollera att det stämmer att jag får föräldrapenning baserat på min förra lön och det får jag sa dom. Och så sa de att det som står i brevet är alltså att jag inte kan få fp när jag studerar.

Fast sånt kanske är individuellt? Och beroende på hur mycket man studerar, alltså heltid eller deltid för upp till 100% kan man ju kombinera med fp. Ja jag vet inte. Alltså det är inte min mening att tjafsa om saken, jag är bara intresserad eftersom jag fått en helt annan uppfattning. Men sen e jag lite slut i huvudet vad gäller FK och deras regler öht så... ;) Hur som, hoppas ni inte uppfattar det som att jag klampar nån på fötterna!

• Sommaren12

Nu har jag förresten sommarlov vilket i praktiken betyder att jag påbörjat min mammaledighet på 15 månader idag! Wiiiiiieee!! Ska bara vila å ta det lugnt!! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Augustibebis 2012