Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

mammsen skrev 2012-06-25 22:38:23 följande:
    Jag har sjukpenning nu, det går ut samma vecka som mitt BF, men jag har redan en ny tid till Läkaren. Man ska inte slösa på föräldradagarna när man har rätt till sjukpenning, du kan bli sjukskriven efter förlossning/ks med.. Man kan inte bli nekad sjukpenning för att man "kan" ta ut föräldrapenning.. Tänk om de sa så till alla pappor som behövde sjukskrivas,, Har du barn? Jahapp, nej,,, då kan vi inte sjukskriva dig, du får ta ut föräldrapenning :P

Nej, precis. Eller om man inte kunde vara sjukskriven för att man är arbetslös. Nåja, kan ju vara så de ser det, men då överklagar jag.
  • Stövelkatten
    Hejåhå skrev 2012-06-25 22:24:28 följande:
    Är det bara jag som behöver bajsa 4-5 ggr om dagen? Det känns som att det trycker på varenda gång jag är kissnödig och det har pågått i två veckor cirka. Är det trångt där pga bebis?

Oftast känner jag mig nödig men det finns liksom inget att skita ut om ni fattar. T.om på natten är jag uppe och skiter...

Nä, jag bajsar i tid och otid. Förpestar även luften med hemska fisar. Jag har varit kass i magen under hela graviditeten.
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-06-26 12:30:16 följande:
    Vi kommer ta emot besök av mina föräldrar efter fem-sex dagar, sedan efter tre fyra veckor får släkten komma, de har så många barn med sjukdomar jämt så de förstår nog!

En fråga- helt ärligt, vad tycker ni om namnet Loa? Vi har fått det lite på hjärnan men kan inte bestämma oss om det är ett namn som bara är lite coolt eller om det fungerar ett helt liv? Cornelia och Loa?

Jag gillar Loa! Det ser coolt ut, samtidigt som det är gubbigt. På ett bra sätt! så jag tycker det funkar från bebis till gammal.
  • Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2012-06-26 20:52:33 följande:
    Sommaren12:

Hoppas verkligen du får en smidig förlossning som barnmorskan/läkaren sa

Jag är endast 155 cm lång (kort!) och min första förlossning var visserligen en mardröm, men de andra två var helt fantastiska i mitt tycke. Den sista var helt klart en drömförlossning och allt flöt på som en dans. Så längden på kroppen tror jag inte spelar in, utan mer hur man är som person just i förlossningsskedet. Lugn, stressad, rädd osv.  

Stövelkatten:

Det lät himla gott! Lust att dela med dig av receptet? Har bara gjort munkar en gång och det var säkert 9 år sen Och det receptet har jag tappat bort + att jag på den tiden hade en fritös. 

m.recept.nu/leila_lindholm/kakor_och_tartor/agg_och_mejeri/leilas_grundrecept_pa_munkar/ körde jag efter. Sen friterade jag ganska kort tid i cocos fett i stor kastrull. Det var lättare i kastrull än i fritös, tycker jag! lycka till!
  • Stövelkatten

Jag var väldigt peppad på förlossning, men nu har jag tappat sugen ganska rejält. Jag tror till störst del det beror på att jag har så ont, dagligen. Jag hade tänkt mig att jag denna gången skulle klara mer smärta och kunna ha kontroll eftersom jag fött innan, men jag har tappat självförtroendet efter helgen då jag hade ordentligt ont men det inte var något annat än pinvärkar. Jag känner mig klen, helt enkelt!

Kanske inte är det nyttigaste heller att bara ligga hemma, men kompisar ser eller hör man inte röken av. (däremot ser man ju bilder från alla tjejkvällar på Facebook) nästa fredag åker vi ner över helgen och träffar två universitetskompisar i Linköping, plus den enas lilla februari-bebis!

Svar på tråden Augustibebis 2012