Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Hej alla!
    Skrev i BF-tråden innan, så säger hej här också. :)

Ville bara eventuellt lugna några stackare som har ont att det är rätt vanligt. Jag hade helt sinnesjukt ont första gången, så att jag inte kunde stå raklång. Bör dock påpeka att det var i omgångar, inte så att det gjorde galet ont hela tiden. Men inga störtblödningar och ungen stannade kvar tills BF+1. :)

Jag är just idag 4+4, med jättetuttar och svullen mage. :S Känns som att alla på jobbet stirrar och försöker luska ut om jag är gasig eller gravid.

Första bilden är 6 veckor efter första förlossningen, och tyvärr höll min mage sig i ungefär den formen... Skäms

Andra är då nu, 3+3

Spänner något otroligt längst upp mot revbenen, och värst är väl att det inte ens finns någon bebis som tar plats ännu!
  • Stövelkatten

Oh, vi fick också tid snabbt, tycker jag. Eller tidigt i graviditeten, om man säger så. Har första mötet på MamaMia Söder 13/12. :)

• Stövelkatten
    Kosmos katten skrev 2011-11-28 19:54:36 följande:

Jag ska också gå på MamaMia Söder. Vilken barnmorska har du?

Lotta hette hon, mer vet jag faktiskt inte. :)
    Naimisen skrev 2011-11-28 20:11:38 följande:
    Några mer roliga symtom jag fått; sämre hy, fett hår och långsammare hårväxt på ben etc.
    Någon som känner igen detta?
    Fett hår tänkte jag inte ens på, brukar inte tvätta just håret sådär flera ggr i veckan, men nu har det behövts! :)

Jag är annars trött som bara den, halsbränna hela tiden och helt okontrollerat arg och irriterad på märkliga saker, oftast min sambo. Känner mig med andra ord lagom charmig... :S
  • Stövelkatten
    Kosmos katten skrev 2011-11-28 20:55:27 följande:
    Har också fått fetare hår och känner mig irriterad på småsaker. Försöker dock bita ihop och inte reagera på det iaf inte mot min sambo.
    Skrattande Jag resonerar som så att om jag kan få skit för att han spiller kaffe ur sin egna kopp på morgonen så kan han ta att jag är kokobäng ett tag. Så länge man är snäll efteråt och kan skratta åt knäppheterna... Oskyldig

En jättekul grej jag märkte alldeles nu när jag tog kort på magen igen är att min navel inte längre ser ut som en ledsen gubbe! :D
  • Stövelkatten
    mammaaug skrev 2011-11-28 22:06:14 följande:
    Jag plussa idag. Bim -6. ett svagt plus dock o om jag räknat rätt så e jag i vecka v 3+4.
    Grattis! :)
  • Stövelkatten

Nyköpingsbo: bort med tassarna! klart man blir knäckt, men så länge du inte har jätteont blöder massor kan det ju bara vara lite spotting. verkar ju vara sjukt vanligt. för övrigt tror jag att SD är helt normalt även så här tidigt näram är omfoderska. håller tummarna för dig!

• Stövelkatten
    Kosmos katten skrev 2011-11-29 08:46:03 följande:
    Tycker också att det är svårt att koncentrera mig + att jag är väldigt trött. Måste verkligen tvinga mig själv att jobba, vilket inte brukar vara fallet i vanliga fall. Förra veckan var jag tom tvungen att gå och sova mitt på dagen. Som tur är har jag ett väldigt fritt jobb så jag lägger upp det som jag vill. Får nog bli att jobba några timmar i jul trots semester för att ta igen lite.

Är det någon som har stickningar i brösten? Tidigare har de bara varit ömma men nu känns det som någon sticker in en kniv under bröstet. Inge skönt =(

Ja, mina bröst är helt galna! Det kliar, sticker och ilar i bröstvårtorna och de är så ömma att jag inte kan småspringa, krama min son eller böja mig framåt utan att det gör ont. :/
  • Stövelkatten
    Naimisen skrev 2011-11-29 11:51:51 följande:
    Kub-test (kombinerat ultraljud och biokemisk screening) görs i vecka 13 och är ett test man gör för att se hor stor risken är att bebis har kromosomavvikelser, vilket kan orsaka Downs syndrom. Då tar dom blodprov och så gör man en nackuppklarning genom UL.
    Resultatet av testerna i kombination med mammans ålder ger svaret på om barnet kan vara svårtsjukt eller ha nån annan skada.

Förut erbjöds de bara kostnadsfritt till mammor över 35(då risken ökar med åldern). Men nu erbjuds alla mammor i sthlm de gratis. Därför kommer jag välja att göra det. Och för att kunna förbereda sig om något skulle vara fel

Oj, är det så? Hade jag ingen aning om. Får höra om det på inskrivningen då, eftersom vi har önskemål om tidigt ultraljud/läkartid som erbjuds mellan v9-14.

Appropå längtan efter mage...

Tog en ny bild igår och outade mig för min chef idag, då det är så attans svårt att dölja kalaskulan.

Om någon är intresserad så finns bilderna i galleriet. Jag tänkte innan att det skulle vara jättemysigt om magen växte fort, men nu känns det mer jobbigt. Så skört på något vis. Alla vet ju att det inte är bebisen som tar så stor plats utan mina slappa magmuskler som lätt anpassat sig till vad som komma skall... och det känns som att det är något som är viktigt för andra att påpeka för mig. :/ lite trist.          
  • Stövelkatten
    oxle bo skrev 2011-11-29 14:17:34 följande:
    hej tjejer, jag har inte ont, o inga mängder flytningar  typ inge i trosan men har ju gått på toa o torkat hela tiden. men kom inge nu när jag var. jag har ju legat o sovit så det kan ju komma nu, ska gå o hämta barnen snart.
     med min son som ko i v20. så blödde jag varje dag färskt blod, ibland var det som o öppna en kran,såg ut som ett slakteri hemma ibland..
    Kikade på din sida och förstår att du oroar dig kanske extra mycket. (jag menar, alla blir väl oroliga om man blöder) Jag hoppas allt går bra för er! {#emotions_dlg.flower}
  • Stövelkatten

Jag tror inte vi heller har något hälsosamtal? MamaMia har ju all den infon nerladdningsbar på sin hemsida... Eller jag vet faktiskt inte? Ni som också kör MamaMia; det är väl inskrivningen vi pratar om? Eller? Nu plötsligt minns jag inte vad de sa specifikt... Haha!

Svar på tråden Augustibebis 2012