• Issan8

Augustibebis 2012

Håller helt med dig katten att idén med babyshower är fint att man som gravid får stå i fokus och känna sig uppvaktad när man för övrigt känner sig ganska bedrövlig och ibland ensam. Ska nog själv införa det med kommande gravida vänner i framtiden.

Jag skulle gärna prova massage men det är antagligen svindyrt här i Zürich som allt annat så står över. Vet en som gick regelbundet å hon tyckte det var underbart, tror det är särskilt bra och lindrande för de som har mycket vatten på sig.

Skönt Kampis å höra att det inte bara är min bebis som ibland är alldeles lugn å stilla i flera timmar.

• Issan8

nej du är inte ensam om det. Inget sex här heller sen månad fyra, inte bara för att jag själv inte är så sugen utan mannen brukar skoja å säga "men jag vill ju inte olla bebisen" hahaha. Vi har pratat lite om det och min gubbe har inte värsta sexbehovet sen innan heller så vi myser helt enkelt utan sex för tillfället. Men jag tror vi kommer ta igen det rätt bra sen för nu börjar man sakna riktig intimitet.

• Issan8

Nu fick jag dåligt samvete efter att ha läst i graviditetskalendern här på FL om v.33 som jag går in i på onsdag. Insåg att jag varit väldigt slarvig med maten sista månaden och inte ätet mycket fisk eller kött, linser å bönor äter jag typ aldrig...käkar mycke t frukt å grönt samt ägg, pasta å mjölkprodukter men alltså inte det andra. 

Hur noga är ni med att variera kosten å få i er alla näringsämnen? Omega 3 existerar väl knappt i min kropp då jag knappt äter fisk 1 gång i veckan...kanske dags för en förbättring sista 7 veckorna så stackars bebis får all näring den behöver. 

• Issan8

oj gallstensanfall lät jobbigt, hoppas du slipper det igen.
    Hur sköter ni andra kosten?
    Imorn ska jag gå å köpa mig en bit lax å tillaga det som är så gott....är bara så svindyrt med färsk fisk i Schweiz :( 

• Issan8

idag har jag legat i som en tok...ibland undrar jag om det är normalt att fara runt som jag gör när man har 7 veckor kvar till förlossning. Barnvaktat 3 ungar som inte ville hålla sams, storstädat lägenheten, handlat å lagat mat...å jag är inte ens trött fast klockan är över midnatt. Men det är väl ingen fara att köra på om man mår bra? Jag har inte ont nån stans, vare sig i fötter, fogar eller bäcken. Lite ont i svanken nu efter att ha burit en del på 1.5-åringen men annars är det lugnt. Är jag onormal? Borde jag varva ner? Sover 7-8 timmar per natt totalt.

Hur som hellst, v 33 idag och 12 kg +....hua hoppas man kommer tillbaka i form igen en dag. 
    Nu ska jag dricka ett härligt glas med kall oboy innan jag går å sover, det är typ det godaste som finns i alla lägen Skrattande 

• Issan8

haha jag älskar allas kommentarer om ladugårdsarslen och ardennerarslen, jag platsar helt klart i den ligan jag med.

Är det någon annan som redan har ruttnat ihop på fotbolls-EM? Jag har en karl som ska se VARENDA jävla match så man får ingen hjälp över huvud taget med nånting....och kommunicera kan man bara glömma då han inte kan missa ett ord från de som kommenterar matchjävlarna....Som att det inte räckte med att han just kom hem från en nöjestripp till Sverige på 6 dagar medan jag har suttit här i Zürich som man flyttat till för hans skull...usch jag e skitsur nu så detta blev ett riktigt gnäll-inlägg.

Jag har inte packat BB-väska än, bara valt ut de kläder jag vill ha med till bebisen. I  Zürich får man stanna upp till 5 dagar på BB men jag får känslan av att jag inte kommer vilja stanna mer än 2 max 3 dagar om allt går bra.

• Issan8

Hej tjejer, jag hör till en av de som ofta läser men skriver väldigt sällan. Måste höra lite med er angående det här med förvärkar/sammandragningar, jag känner nämligen inte av vare sig det ena eller det andra. Och när jag läser här verkar ni alla ha massa förvärkar och sammandragningar. Jag känner inte ens något efter fysisk aktivitet typ lång promenad eller dammsugning eller så.

Jag kanske ska vara glad å slippa men man vill ju att allt ska vara så normalt som möjligt.
    Jag är i v 37, BF 7 Aug. Har sedan 1 vecka tillbaka fått en riktig kanonkula vilket jag gärna hade sluppit men nu är den där och jag får va glad att jag ändå mår så bra.

Bebisrörelserna är också annorlunda för mig nu, inte lika ofta sparkar men plötsligt spretar typ en fot rakt ut mot ena sidan och det känns som om bebis pressar sig mot sidorna, hur känns era bebisrörelser?

• Issan8

Ok tjejer tack för era svar, antar att det inte är något att oroa sig över var mest nyfiken på om det är ovanligt att inte känna så mycket när det ändå är så pass nära förlossning. Jag räknar inte med att föda tidigare än beräknat. 

Sitter nu å klämmer i mig lösgodis som mannen kom hem med. Får lite dåligt samvete, går alla färgämmen å all "skit" som finns i lösgodiset ut till bebis eller "filtreras" det bort på något sätt? Försöker äta varierat och få i mig alla vitaminer men ibland kan man inte låta bli godis å choklad, inte sant Glad 

• Issan8

Hmm här har man blivit som ett levande alarm, 5.30 varje morgon vaknar jag, kissar så klart (oftast för andra el tredje gången) sen måste jag bara gå å käka nåt...å då brukar jag ändå äta typ flingor eller mackor innan jag somnar vid midnatt.....är ni andra lika hungriga? Är så less på denna dödshunger som kan komma helt plötsligt å hoppas det blir bättre när bebis är ute...har iof hört att amningen gör en minst lika hungrig.

• Issan8
    babyhummingbird skrev 2012-07-14 16:57:41 följande:
    Vi har kanske bara haft tur.. eftersom det tog sig första gången vi försökte.. eller så var det vara ett "lucky shot".. Sambon är i alla fall nöjd och menar att han har "bra krut i kanonen".. haha.. Män är så löjliga! :D
    haha min man tar också åt sig hela äran när det gäller att ha lätt för att tillverka bebis. Vi hade distansförhållande 3 månader i vintras när jag pluggade i Sverige å han jobbade i Schweiz. Han hälsade på några dagar i Sverige i november, vi hann med lite sex under dessa dagar å sen blev jag gravid. När jag väl hade gjort 2 test som visade pos var han på jobbresa i Indien, sjukt svår att få tag i + att han var i en helt annan tidszon. Till slut när jag vetat om plusset i tre dagar lyckades vi få till ett Skype-samtal å då kunde jag äntligen berätta att vi var gravida!! 
Svar på tråden Augustibebis 2012