• 05091112

Augustibebis 2012

Varför har jag ett sånt urge efter graviditetstester?!
    Nu bliv jag helt avundsjuk på ett digitalt med 3+.
    Nåja.

• 05091112
    Ari Gold skrev 2011-12-29 12:20:15 följande:
    Nja...jag skulle vilja nyansera det där med den "magiska v.12",

Det finns två kritiska "steg" för missfall...det första är när hjärtat ska börja slå, kring vecka 7. Detta är det största steget dvs de flesta missfall sker redan nu. Har man sett hjärtslag på VUL minskar missfalsrisken från ca 30% till 10%.

Nästa steg är när moderkakan ska ta över näringstillförseln runt vecka 11-12 men detta är ju inga exakta datum utan lite individuellt från person till person. Efter v. 12 sjunker missfallsrisken därför med ytterligare några procent men det första steget (hjärtslag) är en viktigare markör. 

Allra vanligast är mf direkt efter att man bivit gravid, vecka 5-6 ungefär.

Men en viss risk finns ju hela graviditeten ut.   

Ja nu har du ju utvecklat det lite, jag pratade med om 12.eveckangrejen

• 05091112
    Augustimamman skrev 2011-12-29 12:03:03 följande:
    Vad menar du? Att du vill testa hela tiden? :) eftersom jag inte känner nåt alls å inte gjort det på hela tiden känner jag då och då ett need efter nya test. Fast nu har jag bestämt mig för att allt är bra tills motsatsen är bevisad så det blir minsann inget mer testande. Har gjort tre st hittills.
    Menar du mig?
    Sammanlagt har jag gjort....20 test
    Men jag har inte heller några symptom ALLS så.. Imorgon är det upp till bevis om det ens finns något växande där
  • 05091112
    mammsen skrev 2011-12-29 12:46:33 följande:
    Bilderna brukar bli tydligare om blåsan inte är helt tom, men jag vte inte hur mycket skillnad det blir :/
    Ja jag har med hört det.
    Jag vet ju vid vanliga VUL, när jag fick första och andra barnet, så skulle man inte kissa på jättelänge innan,
    När jag fick minstingen så skulle man kissat två timmar innan så man hann ju inte bli superduperkissig .

Men med VUL vet jag inte. Där är ju inte livmodern lika förstorad så den ligger ju helt bakom.  
  • 05091112
    Augustimamman skrev 2011-12-29 12:50:51 följande:
    05091112: ja du ja haha! :D kommer aldrig ihåg alla dina siffror å på iphone kan man ju inte copy/pastea. 20 st?! Och jag som tyckte mitt tredje var en överdrift haha! Ska du på vul imorgon? Jag ska på vul om en vecka, nedräkning!! :)
    Aha okej

Haha jaaaa, men jag köpte två st två-pack på GeKås och pga humöret testade jag redan dagen efter och sen så var jag ju TVUNGEN att se en stegring

Sen beställde jag 20 st från testlagret för ifall det skulle skita sig så ville jag ha tester hemma.

Sen ett digitalt, ett vanligt CB och två RFSU på det.  

Ja jag ska på återbesök. Var på ett i typ 4+ något så det syntes inget, men HCGt ökade så jag får komma tillbaka . De lär inte se något mer i morgon förutom förhoppningsvis en hinnblåsa !

Vilken vecka är du i? 
  • 05091112

Åh, shishkebab idag får det bli, orkar inte laga något till lunch.
    Jag som hatar kebab. Där är väl första preggo-tecknet  

• 05091112
    Hejåhå skrev 2011-12-29 21:03:24 följande:
    Ninni13: vad gjorde du för att inte bli utbränd? Jag känner nu att det är tufft med denna trötthet och en tös på 9 månader som vaknar varannan timme hela nätterna...
    Samma här, min son ammas flera gånger per natt
  • 05091112
    sponen skrev 2011-12-29 22:09:10 följande:
    Känner fortfarande inget är i vecka 5+1 ringde kk idag och de tog inte emot det var för tiidgt och ville inte boka in. Inga ömma bröst ingenting:(
    Men det är inget ovanligt jag lovar dig!
    Om man inte går efter BIM så är det vanligast att man testar sig efter vecka 6 pga symptom.

Jag känner heller ingenting!! Jo ligamenten stramar när jag gör mina kvällsliga gympapass (märk ironin
  • 05091112

Håll tummar och tår för mig idag, att det finns mer än en slemhinna och spöke.
    'Börjat må illa och det känns bra.  

• 05091112

En liten pluttis på 2 mm

Ska tillbaka igen om 14 dagar så vi får se att hjärtat kommit igång men. SÅ SKÖNT!

Och nu har brösten börjar spänna och ömma. Illamåendet är på god väg känner jag, kräktes nästan när jag hostade.

Svar på tråden Augustibebis 2012