Augustibebis 2012
Vår dotter låg på stadiga 144 minns jag.. Vi vet ju inte vad vi väntar men nu har vi pendlat mellan 140-148.. Ingen aning om vad det betyder men i alla fall.. :)
Vår dotter låg på stadiga 144 minns jag.. Vi vet ju inte vad vi väntar men nu har vi pendlat mellan 140-148.. Ingen aning om vad det betyder men i alla fall.. :)
Jag blev igångsatt förra gången en vecka tidigt enligt RUL och jag hat inget negativt och säga om igångsättning. Det gick jätte bra och tog totalt 10,5 timme. Allt handlar tydligen om tappen är mogen eller ej..
Katten - jag tycker du ska be att få prata med en Aurora-sköterska. Det var guld värt för mig och är än idag.
Natlup - jag tycker du ska gå tillbaka igen. Du ska vara nöjd som kund och du ska inte behöva betala för en extra klippning. Är hon egen företagare bör hon vara rädd om kunderna och är hon anställd ber du att få prata med chefen för salongen. Det kan man iof göra oavsett.
Stövelkatten: tyvärr är jag lika oviss som er angående sjukskrivning och olika koder eftersom jag bara jobbar med föräldrapenning och TFP. ;)
Idag blev jag heltidssjukskriven fram till BF. Läkarn tycker jag har plågat mig tillräckligt länge och gav mig strikta order om att vila eftersom mina fogar bara blir sämre och sämre. Går till och med med krycka nu.. Dessutom konstaterade hon att ischias var påverkad den med.
Nu ska man bara få ihop allt det här med dagis och semestrar och krafs. Jag skulle ju egentligen gått på semester idag och nästa vecka skulle jag haft dottern själv. Nu får vi se hur jag gör. Hon kanske får gå ett par timmar så jag får vila.
Jag ska tillägga att hon är världens mest förstående 2,5 åring och hjälper till och tar hand om sin mamma som har ont. Så att ha henne hemma är inte särskilt jobbigt förutom att man måste tänka på mat och sånt.. ;)
Natt natt tjejer!
Här har inte sex existerat sen pluset. För mycket blödningar, rädslor och illamående. Nu känner jag mig totalt osexig. Som tur är har jag en fantastisk o förstående man.
Stövelkatten: det som kan hjälpa dig och plocka upp järnet i niferexen och järnrik mat är att äta c-vitamin till. Typ färskpressad juice osv..
Jag har ganska låga järnvärden men kan inte äta järntabletter så min BM säger bara att om det sjunker under 80 eller att jag känner mig dålig på något vis, så kommer jag få järndropp eller spruta. Vilket man absolut Inte ska behöva bekosta själv som någon skrev tidigare.
I min bb-väska kommer följande finnas:
Saker:
- Systemkamera/kompakt kamera (lite osäker på vilket ännu) med laddare osv
- iPad och iPhone med laddare
- Bok
- En dricka och någon kexchoklad.
Till mig:
- pyjamas byxor
- amningslinne x 3
- trosor
- strumpor
- schampo, balsam o tvål
- tandborste o tandkräm
- bindor för hemresan
Till maken:
- strumpor
- kalsonger
- mjuk byxor
- t-shirts
- rakhuvel med tillbehör
Till bebis:
- snutten
- filt
- babyskydd
- åka hem kläder
- napp
Förra gången hade jag med mig huuur mycket som helst där hälften inte kom till användning så jag försöker hålla ner innehållet. Jag kommer föda på Karoliska Solna och vet att dom har blöjor och kläder och allt sånt där så det tänker jag inte släpa med mig. Inte de snyggaste kläderna men absolut väldigt praktiska för både mig och bebis.
Sen om jag inte minns helt fel tyckte jag inte alls om mina egna trosor direkt efter förlossningen utan föredrog deras fula nättrosor och deras bindor eftersom dom var helt galet gigantiska. Haha!
Nee jag har inte heller packat väskan och kommer inte göra det förren vi ska åka till Stockholm och sättas igång.
Jag var hos BM idag jag också. Hade även tillväxt UL igår. Allt ser jätte bra ut! Som det är bestämt nu åker vi till Stockholm för bedömning och igångsättning i vecka 38+4 och om TUL stämmer kommer bebis att väga ca 3500g.
Värden från BM vad följande:
Blodtryck: 100/70
Hjärtljud: 140
SF mått: 31
Hb och blodsocker tar vi nästa gång. Vikt skulle vi också ta då eftersom jag inte vägt mig sen inskrivning. :)