Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Ja det känns som tiden står stilla när vintern vägrar ge med sig! Slår vad om att tiden kommer rusa iväg när det blir grönt å skönt ute.

Usch sitter med hemtenta å är helt slut. Ska skämma bort mig med största craving sen: kebab + extra allt!!

• Sommaren12

Nu har jag plockat ihop en shopping bag med mammakläder för 2400 kr på ASOS. Är frestad att trycka på köp-knappen men näää... Har dock inte så värst mycket att ta på mig. Inte mycket kläder som sitter bra. Men väntar nog till våren och den stooora magen kommer innan jag ger mig på några större köp. 

• Sommaren12

Gadget: hittade en fin klänning i just färgen korall på Asos! :) finns på topshop med tror jag. :)
    Novalina: tja, kostar lika mycket som annat på samma sida. Det var åtta plagg för den pengen. Finns såklart saker man kan köpa på vanliga avdelningar, har ett par sommarklänningar skurna under brösten som nog blir perfa och många tröjor funkar ju med. Däremot gillar jag inte a-formen, tycker man ser ut som ett tält i det. Och tyvärr är ju många gravidkläder gjorda så. Vill ha tajta kläder som framhäver magen!
    Har med köpt två mammabyxor på h

• Sommaren12
    Tramses skrev 2012-02-10 11:21:55 följande:
    Hej!
    Jag lämnade tråden för flera veckor sedan då jag fick mf i v 5-6. Jag har ändå följt er hela tiden sedan dess.
    Just nu är jag världens gladaste. Plussade imorse
    Tramses! Så underbart! Grattis!! {#emotions_dlg.flower}
    capy skrev 2012-02-10 11:21:25 följande:
    Jag har en teori. När man skriver från mobilen så funkar det inte att göra ett och-tecken (&). Har sett det i flera inlägg att det verkar som man har velat skriva tex H&M eller Phil & Ted, men då kommer & och det efter inte med.
    Åh en uppmärksam där! :) Bara för det måste jag testa, så ska jag inte göra det misstaget flera gånger isf! Skitstörigt!
  • Sommaren12

Jaha då kan man konstatera att capys teori stämmer;

FYI! Man kan inte göra &-tecken på mobilen för då försvinner allt man skrivit efter det tecknet.  

• Sommaren12
    oprofessionell skrev 2012-02-10 12:50:26 följande:
    Aaa! Hjälp mig!
    Jag blir snart tokig.. Jag är så jävla hungrig hela tiden! 
    Äter jag en bra portion mat, med kött, grönsaker och kolhyodrater, ja hela tjotabaletten så blir jag mätt. Sen efter någon timma är jag vrålhungrig igen! Och det har varit så i några veckor nu, efter att illamåendet släppte.
    Det känner jag inte alls igen från förra graviditeten. Och det oroar mig då jag gick upp 16 kilo till mina 157 den gången och jag inte alls haft den ambitionen den här gången. 
    Men hur ska det sluta nu? haha
    I hear you! Samma här. Har precis skickat iväg mannen till att köpa material till varma mackor. Förut var jag lite si och så med maten, åt bra men sällan. Har aldrig varit bra på mellanmål. Nu MÅSTE jag äta var tredje timme. Minst. Är hungrig efter två men försöker stå ut tre timmar för att inte äta för mycket. Har gått upp 1,6 kg hittills så än så länge oroar jag mig inte över det men jag har inte vant mig. Jag överraskar mig själv hela tiden. Och hungern kommer dessutom sådär PANG, inte smygande... 
    Hoppas det ger med sig... Är urless på knäckebröd nu. 
  • Sommaren12
    Annette86 skrev 2012-02-10 17:03:39 följande:
    Heisann, 
    jeg hopper også inn her :)

Er fra Norge, men bor i Stockholm, Södermalm. Venter mitt første barn og er i uke 14.  

Jeg blir også oftere hungrig, også skjer det så snabbt. Så nå har jeg ALLTID noe frukt eller annet i vesken for krisesituasjonene :)  Hjelper bra! 
    Välkommen! Ja jag brukar ha vatten och vindruvor med mig. Mamma tipsade om kolsyrat vatten som mättar lite mer, men det tycker jag är lite omiljövänligt att alltid ha med sig om man nu inte har en sodastreamer hemma...
Svar på tråden Augustibebis 2012