Augustibebis 2012
Mammsen jag behöver dig ;) du borde vara här
Mammsen jag behöver dig ;) du borde vara här
Vet inte vilka som är på fb och inte men meddelar att det blir garanterat bebis i morgon. De tar vattnet på morgonen. (om det inte startar i natt) mina värkar är glesa och hanterbara, ibland larviga, men tappen är utplånad och öppen mina vanliga 4. Blödit lite och sådär... Hade havandeskapsförgiftning och bebis hade lite lite med vatten men bra flöde i navelsträngen. Vikten uppskattades till 3,6 typ.
Nervöst.
Mammsen- skriv allt du vet om förlossningar som startats med att de tar vattnet? Eller ninime? Ni som vet eller har erfarenhet av det?
0815 kom vår flicka! Utan igångsättning! Alla mår bra!
Min svepning fungerade ju med!!
Grattis sommaren.
Allt gick kanon och jag uppdaterar sen :)
Sådär, se om jag kan få ihop en resumé?
Nekade sovdos vid tio tiden då jag hoppades på att få värkar under natten, dock kunde jag inte somna alls så vid tolv fick jag en sömntablett, dosade lite med oregelbundna värkar, vid tre vaknade jag till av att de verkligen tryckte på och gjorde ont i ryggen! Fick in en pilatesboll och blev visad lustgasen, va öppen fem.
Testade lustgasen lite mot min vilja men beslöt mig att ha den på varannan värk, på lägsta effekt. Hjälpte mkt så jag koncentrerade mig på andningen. Johan masserade svanken, satt på sängkanten länge, som mellan värkarna ibland.
Vid åtta så ville jag krysta och det fick jag göra lite lätt, kändes bra men mkt smärta i ryggen!! Strax efter åtta tog de vattnet och fyra krystvärkar senare föddes hon, de sista krystningen fick jag göra utan värk för den kom inte och det var tungt!! Sprack nåt stygn inne i och något uppe på. Tappade mkt blod. Sen avnavling. Sedan fick jag den där sprutan utan att hinna säga varken det ena eller det andra... Men Käns okej ändå. Förlorade runt 0,7 l blod och tog tid för livmodern att vilja reagera...
Alla mår bra och vi funderar på Alva?
Hon är riktigt bestämd å skriker mkt, enormt sug behov väntar dock fortfarande på lite mjölk.....
Just ja- 3625g och 50cm
Åh kämpa på alla!!
Frukå- se till att prata och ta all jäkla hjälp du bara kan!! Ellen Törnberg på fb, skriv gärna om du behöver bara spy galla eller så? Det är så viktigt att det kommer ut!
Jag sket på mig. Det va helt okej, bad dem torka och min kille verkade inte bry sig alls, dock sig han vid mitt huvud och såg inte...
Nej jag är svensk :) är du med i sugustitråden där? Kanske servdu mig så? Har rosa top på profolbilden
Heja svipp hur går det?