Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

FruKå: var det vattnet då eller bara kiss? Jag nös så jag pinkade på mig lite för ett tag sen. :/

Babyhummingbird: har med gett mig på nåt som jag tror kan bli ett misstag. Bokade the dark knight rises på onsdag. 2 timmar å 40 min i en biosalong... Hmmm... :S

Cupcakekiller: får man lov att fråga hur du ska göra på förlossningen? Vad jag förstått är inte pappan med i bilden. Ska du åka in ensam eller har du mamma/kompis/någon annan med dig? Om du vill svara förstås. ;)

• Sommaren12

Spännande happenings här! Heja katten och hoppas du får bebis efter helgen Mayaa! :) jag blir avis!!

Cupcakekiller: vilken puckad kille. Alla faderskap ska utredas och underhåll ska betalas. Klart det kommer att komma ut! Beundrar dig som är stark och gör detta på egen hand. Kan nog va skönt att bo hemma första tiden när allt är så nytt ändå.

• Sommaren12
    Gadget skrev 2012-07-21 23:53:56 följande:
    Håller tummarna katten. Ska bli spännande att läsa imorgon bitti vad som hänt i tråden under natten. 
    Eller hur! :) Det är spännande med varje en som är på gång tycker jag. :) Men OJ va jag längtar tills det är jag! Vill ha bebis NU!
  • Sommaren12

Grattis till bebisarna Katten och Any! Nu kan man kanske räkna med åtminstone en bebis om dagen i tråden? Känns så. :)

Åh i natt har jag sovit extra bra!

• Sommaren12

Funderade på detta med sen avnavling. Det har jag skrivit i mitt fl-brev att jag vill ha men nu vet jag inte om det är sån bra idé längre för mig specifikt. Jag har ju sjukdomar och tunga mediciner. De har sagt att de kommer ta prover på bebisen när hon kommer och om hon har höga trak-värden (antikroppar) som jag har så kommer hon få medicinera tills detta försvunnit ur hennes kropp. Som jag förstår det så är det något som går över till henne via blodet så då kanske det är direkt osmart med sen avnavling... Vet inte om nån här har nån som helst koll på sånt som trak men jag ska prata med läkaren om jag hinner på sista ulet som är v 39+0. Då hoppas jag att hon redan är här... ;)

• Sommaren12

Förstår att många har värkar som sedan klingar av. Hur länge ska man ha värkar innan man åker in? Eller rättare sagt, när vet man att det är "på riktigt"?

• Sommaren12
    A R skrev 2012-07-22 19:10:46 följande:
    Får se om det blir en tredje variant denna gång :)
    Tycker att det är viktigt att man går på sin egen känsla och när man känner att de kan erbjuda något som man saknar hemma, stöd, smärtlindring eller bara känslan av trygghet. Alla förlossningar är så olika och hade jag väntat till tre minuter mellan värkarna hade jag fått föda hemma.
    Det är precis det jag tänker, att helt plötsligt ligger man väl och krystar hemma i hallen... :S Jag är av den typen som alltid känner mej som en belastning för sjukvården och när jag väl åker in (har varit rätt många vändor för min del med sjukdomar) så börjar jag nästan gråta på plats för att jag känner mej besvärlig. Hoppas jag har lite mer skinn på näsan när det väl gäller. Önskar att det fanns nåt facit som ALLA är med om så man visste precis när det är dags att packa å dra.

Om man som jag är en sucker vad gäller bebisinredning så hittade jag en jättebra brittisk sida som samlat massa underbara nätbutiker med bebisgrejer. Kan sitta i TIMMAR och titta på allt fint... babyccinokids.com/shop/ 
  • Sommaren12

Här är en till som oroar sig över samlivet när bebban kommit. Tror eg det är vår enda riktiga oro. Jag bara hoppas att man kan finna tid tillsammans och att vi kommer ihåg att vi fortfarande är ett par och inte bara föräldrar.
    Lijon: bm på vår föräldrakurs tog också upp skilsmässostatistiken. Reagerade ungefär som du. Inte vad man vill höra där och då men kanske ändå bra att va medveten om så man kan jobba på saken. Tänkte genast på min vän. Hon och hennes kille separerade ganska så exakt två år efter deras pojke föddes. Och jag minns att samma vän sa att dom var extra kära när deras bebis var nån månad gammal. Man får se sig för alltså... :S

• Sommaren12

Missade helt hejåhås inlägg. grattis till en liten kämpe! Jag hoppas han och ni övervinner denna jobbiga tiden ni är mitt i nu. Styrkekramar!

• Sommaren12

Jag vet att vi pratat om det innan så ursäkta tjatet men jag tror som vanligt att jag ska komma ihåg allt istället för att skriva ner...

Skulle någon vänlig själ vilja skriva en lista över vilka hygienartiklar/apoteksgrejer man behöver ha hemma till bebisen när den kommer? Tänkte handla det sista idag. 

Svar på tråden Augustibebis 2012