• twentyone

Vad gör ni med alla fula kläder ni får?

Ja...ursäkta att det kanske låter hårt, men får inte ni också kläder till era barn som ni tycker är HEMSKA?
    Jag gillar stilrena kläder men har nu fått massa kläder till min tjej jag VET jag aldrig kommer sätta på henne, inte ens i en klädkris.
    Har fått massa fula sparkdräker i plysch men fula tryck och dräkter med skärp (?) på och stora tryck, texter och värst av allt, disneyfigurer som nallepuh...som inte säger mig någonting.
    Dessutom massa tröjor, som jag också hatar eftersom dom åker upp i armhålan.

Så, nu till min fråga, ni andra som känner likadant..vad gör ni med sakerna..känns ju hemskt att lägga i en garderob och låta ligga...kan inte med att säga att jag vill byta heller, kanske är fånig..men det känns liksom som en förolämpling.

• Svar på tråden Vad gör ni med alla fula kläder ni får?
  • SVejsan

Gå till den närmaste öppna förskola du har och se om dom har någon anslagstavla (köp och sälj)!

• mludvigs

Vi har använt de kläder vid stora kriser och vissa kläder har blivit pyjamas istället för det de var tänka till. Har även använt dem som extra uppsättning att ha i blöjbagen ifall det sker en olycka.

• Grannen

Låt dom ligga tills de blir för små och skänk dem sedan till bättre behövande!

• Mamma Rosa

Jag har inte fått några fula kläder än eftersom jag inte ens har fått bebis ännu - men jag har funderat på samma sak. Ljusgula trikåer med giraffer på är helt enkelt inte min grej ...

Kanske man kan sälja dem, eller ge bort dem?

• varfördåför

jag byter alla kläder som jag inte vill ha.. med första barnet var det svårare att sägatill om kvitton.. men me andra så har jag bytt massor

en kopis till mig gjorde så att hon togpå flickan alla fula kläder hon fick, tog kort o sckikade till den som gett klädern ao sedan la hon bårt dem...

det är jobbigt sådandär, men det ger ju somsagt inget att ha massa fula kläder som inte ska användas.. du kan ju säga att du vill byta till andra storlekar osså byter du till helt andra kläder då du lixhållerpå..

• Vombell

Usch vilket dilemma! Jag skulle önska att du tog mod tilll dig och på ett fint sätt förklarade att du vill byta. I annat fall får du tacka och ta emot och lägga i en låda på vinden och det känns ju onödigt.

Tänk på att om du inte förklarar hur du vill att dottern ska vara klädd så kommer släkt och kompisar fortsätta köpa samma sorts kläder år efter år............

• Finlänskmamma

Skänk bort dem till Afrika eller pakistan eller dylikt.

• Karisma

Har inte fått mkt alls som jag inte gillat, men ngt plagg finns det ju alltid..

De jag absolut inte gillat..Är en rosasparkdräkt till min nyfödda son..Den åkte in i garderoben direkt..Får väl hoppas på en flicka nästa gång..

Annars så har jag haft dem som slit och slängkläder...I situationer då jag vet att kläderna kommer bli förstörda..

Hemskt men sant...

__KRAM K__

• sebbeman

Kläder är juinte billigt...så jag hade nog använt dt iallafall...fast man kan ju använda det när man är hemma eller när dn personen kommer på besök...eller ha som extra kläder i blöjbagen...annars så kan du ju vänta till lille växt ur kläderna o sälja dom på blocket eller tradera..vad skall man med för små kläder till?

• Tindragull

Har själv en styvmor som envisas med att sy fruktansvärda kläder till min dotter... och svärmors smak är INTE min smak! Jag sätter på kläderna-tar ett kort och sedan slänger jag dem eller säljer dem på tradera när de blivit för små... Skulle inte falla mig in att sätta på min dotter fula kläder bara för att hon har fått dem...

Svar på tråden Vad gör ni med alla fula kläder ni får?