• twentyone

Vad gör ni med alla fula kläder ni får?

Ja...ursäkta att det kanske låter hårt, men får inte ni också kläder till era barn som ni tycker är HEMSKA?
    Jag gillar stilrena kläder men har nu fått massa kläder till min tjej jag VET jag aldrig kommer sätta på henne, inte ens i en klädkris.
    Har fått massa fula sparkdräker i plysch men fula tryck och dräkter med skärp (?) på och stora tryck, texter och värst av allt, disneyfigurer som nallepuh...som inte säger mig någonting.
    Dessutom massa tröjor, som jag också hatar eftersom dom åker upp i armhålan.

Så, nu till min fråga, ni andra som känner likadant..vad gör ni med sakerna..känns ju hemskt att lägga i en garderob och låta ligga...kan inte med att säga att jag vill byta heller, kanske är fånig..men det känns liksom som en förolämpling.

• Svar på tråden Vad gör ni med alla fula kläder ni får?
  • Flippen

Såna kläder brukar jag använda om jag vet att jag ska vara hemma och inte träffa någon. Även om kläderna är fula tycker inte jag det känns bra att låta dem ligga helt oanvända. Någon har ju ändå valt ut dem till ditt lilla knyte, för att de tyckte det var fint.
    Men jag förstår dig helt och hållet! )

• Deeva

Det rakaste är ju säga till personen man fått kläderna av att man inte gillar dem och be att få byta. Men det kan ju vara känsligt ibland beroende på vem det är.
    Jag skulle behållt kläderna och använt dem förutsatt att de sitter bra på barnet. Hur de ser ut spelar väl egentligen inte såååå stor roll just nu. Barnet lär ju inte bry sig

• cookiemonster

Så har jag gjort:
    - tagit på dem när jag åkt och hälsat på personerna
    - tagit kort i dessa kläder så att det ser ut som jag använt dem
    - låtit den lille kladda med dem, typ när han ätit. Då har kläderna fått fula röda märken och då behöver man inte använda dem sen...
    *hi hi*

• kate79

Som tur är så får vi inte så mycket kläder, folk vet att jag är kinkig gällande kläder. Men vi fick något gräsligt joggingset av mormor i julklapp, den får han ha när han är ute och leker i sandlådan till våren. Passar bra där tycker jag.

• cookiemonster

Annars är ju Ronjas förslag väldigt bra!

• wozzgirl

Jag är inte så himla kinkig och tycker mest att det är kul att Oliver får kläder... men vissa hemska saker har jag sålt bort på internetauktioner.
    Det är mest begagnade kläder som jag tyckt att har varit för slitna (vi har fått massor av begagnat och det är jag jättetacksam för!!), eller tröjor som är alldeles för tajta i halsen eller annars inte passar..

• KarinN80

Lägger dem i en låda o hoppas att ingen frågar varför han aldrig har på sig dem

• ViHi

min sambos farmor hade köpt riktigt hemska kläder till våran son,som dessutom var till en flicka,det var jeans och jeans väst med rutor på sidan( hon är 84 år) så vi tog på honom de och fotade och gav henne fotot,hon blev jätte glad,hon hade varit ute och shoppat med sin väninna och vi blev glada för omtanken och ville ju inte såra henne :)

• wozzgirl

Intressant att se vad folk anser att är fula kläder....

Fult för mig är:
    -en sparkdräkt i typ gardintyg (!) (det var hårt) som Oliver fick av sambons moster. Den var dessutom rosa och så stod det nåt "girl" på den. Hon var dessutom tvungen att tillägga att det var Paris-mode. haha..
    Slängde den i en insamlingslåda.

- En orange och blå stickad tröja som sambon hade haft som liten. Den var rejält sliten och var bredare än vad den var lång. Sonen hade alltså haft ryggen bar med den.

Så mkt annat hemskt har vi väl inte fått? Isåfall är det för att jag ansett att kläderna varit för slitna och därmed kasserat dem o sålt bort dem på internetauktioner.
    Jag SLÄNGER inget.

• M I R R E

Ska ha i maj så jag vet ju inte riktigt än hur jag kommer reagera men jag hoppas att jag kommer använda plaggen om dom är praktiska.
    Annars kommer jag nog leta upp någon som inte har så stor budget för massa babykläder och skänka bort dom, alternativt skicka kläderna med någon välgörenhetsorganisation till typ barnhem.

• cia70

Jag är inte heller så jättekinkig med kläderna men är det typiska tjejkläder så sätter jag INTE på dem på mina söner...
    Sedan är det mer praktiskt med bodys än med tröja och det har jag försökt förklara för alla, men det går inte riktigt in.....

• Liwa1

Alla som gett till oss har haft väldigt bra smak. Inget som varit fult och bara snygga saker.

Om jag skulle få något jag inte gillar så får jag väl kolla först med dottern, kanske gillar hon det. I annat fall lämna bort till välgörenhet. Det har jag gjort med kläder som varit för små eller ärvda som jag inte gillat

• snillis

Jag gjorde klart för släkten innan Arvid kom vilka kläder jag aldrig skulle sätta på honom (eller henne om det blivit en dotter) så hittills har vi bara fått sådana kläder som vi tyckt om.
    Jag har fått en del begagnat som varit för slitet (urtvättade tröjor tex) och dem använder jag inte. Däremot använder jag sånt som kanske inte är så snyggt men bra att ha, typ när vi är hemma och så.
    Ungefär som jag själv, som helst går i fulpyjamasar hela dagarna

Svar på tråden Vad gör ni med alla fula kläder ni får?