• twentyone

Vad gör ni med alla fula kläder ni får?

Ja...ursäkta att det kanske låter hårt, men får inte ni också kläder till era barn som ni tycker är HEMSKA?
    Jag gillar stilrena kläder men har nu fått massa kläder till min tjej jag VET jag aldrig kommer sätta på henne, inte ens i en klädkris.
    Har fått massa fula sparkdräker i plysch men fula tryck och dräkter med skärp (?) på och stora tryck, texter och värst av allt, disneyfigurer som nallepuh...som inte säger mig någonting.
    Dessutom massa tröjor, som jag också hatar eftersom dom åker upp i armhålan.

Så, nu till min fråga, ni andra som känner likadant..vad gör ni med sakerna..känns ju hemskt att lägga i en garderob och låta ligga...kan inte med att säga att jag vill byta heller, kanske är fånig..men det känns liksom som en förolämpling.

• Svar på tråden Vad gör ni med alla fula kläder ni får?
  • Dolphine

Ja, det är inte lätt. Jag har inte fått några fula kläder till min dotter men däremot opraktiska tröjor när hon var pytteliten och jag bara klädde henne i bodys och sparkdräkter som satt ihop. Jag hade inga samvetskval för att jag aldrig använde alla dessa tröjor. Det som är värst tycker jag är alla, i och för sig söta, klänningar som min dotter har fått. Jag har en hel låda med klänningar och i bästa fall har hon dem på sig en eller två gånger, men en del klänningar inte alls. Hur ofta klär man en 0-1 åring i klänning? Inte direkt något att gå hemma och leka i, eller vad tycker ni andra?

• Andromache

Vi har inte fått så mycket fult (eller så har vi väl taskig smak själv också ). Jag tror i och för sig att det är värre om man har döttrar; jag tycker vissa flickkläder är vidrigt gulliga.

Nej, det vi har fått har vi blivit glada över och använt! Spelar det så vansinnigt stor roll om barnet har en "ful" tröja ibland? Bara den är hel och bekväm funkar den väl! I värsta fall behöver man ibland mycket kläder som snabbt spys ner så då kan ju många fula tröjor vara bättre än få fina...

• twentyone

haha.. ja..funderar på att sälja det på typ tradera? mycket är ju nytt med lappar kvar, känns nästa lite halvkriminellt dock för det är så taskigt.
    Låta ligga känns förbannat onödigt...

Karisma: haha..rosa sparkdräkt till en pojk? jisses... *garv*

• Dickman

Sälj dem på Tradera och köp nya som du tycker om!

• sebbeman

Fast det snällaste du kan göra är nog att fråga efter kvitto....eftersom personen har lagt ut pengar på kläderna...då vill dom ju att det skall bli använt...då tar dom nog inte illa upp om du frågar om kvitto för att byta kläderna...alla kan ju inte ha samma smak

• cia70

En del har jag bytt, sagt att jag redan har sådan eller att det är för smått, har oxå fått byta utan kvitto, bara streckkoden satt kvar. En del har fått vara reservkläder i blöjväskan.
    Har ofta talat om för folk vad jag är i behov av för kläder och vad jag vill ha, då behöver man ju inte byta.
    Men det värsta var när jag skulle följa med mamma att köpa kläder till barnen för att det skulle bli "rätt", hon hittade en tröja som hon tyckte var fin till lille sonen, han använder INTE tröjor sa jag , för de kasar bara upp i ryggen, han använder bara bodys, Vad tror ni hon gjorde?? Jo, hon köpte den i alla fall , den var ju såååå fin och sååååå billig!!!!!! Har i alla fall använt den en gång, den hamnade i blöjväskan som reservtröja...

• twentyone

Tindragull: haha, min svärmor stickar en del men det vi fått hittills är gansa fint, en kofta och mössa med tossor, i enkelt naturvitt ;)

Dolphine: jo.. klänningar är med en annan sak, har fått massa, och kanske användt en gång. ser så obekvämt ut på stackarn för klänningen åker upp i armhålan..och strumpbyxor verkar inte så bekvämt heller.

Andromache: Jo, men saken är (gud vad detta låter dumt). att jag har så mycket kläder så det kommer aldrig komma en klädkris ;). Började ju handla banrkläder innan jag var gravid :D så jag har ialla möjliga storlekar uppåt, så det kommer liksom aldrig bli användr...man använder ju inte saker man inte gillar om man har annat.

Det konstiga är att jag sa detta till alla innan jag blrev gravid, att "jag avschyr plysch, pasteller, fula tryck, spetsar och disney och köp ABSOLUT inte tröjor, utan bodys"
    och ändå blir jag överöst med tex morgonrockar med disneymotiv...mjukisdress med stor kanin på framsidan där det står "little bunny" eller liknande...och glittriga klänningar med spets. Kan tillägga att jag får mestadels tröjor också..värdelöst till små barn.

• Karisma

twentyone--> Jag ser den som rosa, den var lite aprikosfärgad mer åt det rosa hållet. Hon köpte den för att hon tyckte det var en neutral färg. Men va neutral..Tycker då absolut inte jag. Då hade det varit bättre m en gul dräkt det hade jag kunnat sätta på honom utan problem.

__KRAM K__

• Ronja80

Jag har själv inga barn ännu... men förstod med en gång dilemmat. Tycker själv det är jobbigt att få saker jag inte tycker om. Vad ska jag med dem till??

Bra ursäkter:

* Vi har redan fått så många *** har du något emot att vi byter det till något vi behöver mer?

* Vi har redan så mycket kläder i denna storleken, skulle jag kunna få byta den till något större?

• cia70

Jag fick en ljus- lila sparkdräkt med vit spets på när jag fick store sonen för nio år sedan.....Men den passade ju på dottern som kom fem år senare...

Svar på tråden Vad gör ni med alla fula kläder ni får?