Köpa surfplatta till ett barn, ok eller inte?
Funderar på om min 3 åring (blir 4 början av nästa år) ska få en surfplatta i jul. En billig sak dock ingen ipad eller så Anledningen till detta är för att vi åker mycket, till sjukhuset å sånna saker och i perioder orkar han inte så mycket utan ligger mest ner och kollar på filmer och ev. spelar lite spel.
Han har haft min gamla Iphone som leksak ett tag så han har kunnat spela lite spel å så men nu är den tvärdöd.
Min tanke var alltså att han skulle ha den för att kunna kolla på film och för att kunna spela spel på den.
Är jag fel ute? Jag tänkte först köpa en bärbar DvD men dom kostade ju lika mycket som den surfplattan jag har kollat på iaf om man ska ha lite större skärm (har kollat på 7 tum) och med en bärbar DvD så är ju möjligheterna mindre än med en surfplatta. Plus att om han verkligen inte gillar den eller använder den så kan ju jag använda surfplattan.
Jag har noll koll på de här med surfplattor och vet inte alls om dom är barnvänliga eller inte, så lite råd vore verkligen kanon! Den jag har kollat på ska man kunna kolla på film och spela spel med.
När jag har bollat tanken med lite vänner så har jag fått olika bud, Några tyckte inte alls att det var okej och tyckte att det var helt olämpligt att ett barn skulle ha en surfplatta, mendans andra har inte sett nåt problem med det alls!
Vill gärna höra era åsikter!