Inlägg från: Lilla a76 385 |Visa alla inlägg
  • Lilla a76 385

Linköping maj/juni 2012

Hej! ny här och är bf 27/4.

Relativt ny i Linköping ( snart 2år i stan) och skulle vilja hitta lite umgänge som befinnet sig i samma situation med spännande sommar och år framför sig...

Jag är 35år och väntar vårat första barn..

• Lilla a76 385

Ska försöka att ta mig till fikat på fredag (imorgon) men vet inte riktigt om jag hinner..... Har en del inbokat den dagen, men ska försöka iallafall. Kul att ni ska ses- det känns rätt ensamt i situationen annars... 

Är hemma om dagarna nu - då jag arbetar inom behandlingsvården av unga missbrukare och det bedöms som "farligt" arbete som gravid.. Mycket segt och långtråkigt, men kan vila mig mycket då "ärtan" och jag inte har samma dygnsrytm Förvånad

Vi ska också ta över en brio sing (röd och svart) från min kusins två gullungar. Nästan gratis och jag vet hur den är att köra i både snö och sol...
    Känns som ett bra första alternativ när man blir alldeles förvirrad av alla alternativ på vagnar - och vad dyra de är.... Ett parasoll och/eller extra solskydd så fungerar det bra att skydda från solen.

Lite om oss:
    Anna 35 år, första barnet och bor i city med sambo och två katter. Arbetat med behandling av unga, men hemma nu och väntar på ärtan... 
    Väntar även på föräldrautbildningen i mars (tors em) på kvinnohälsan och ska försöka ta mig i kragen och börja på vattengymnastik för gravida nu i snaraste framtid...  Eller yoga också  kanske???  
    Måste väl bestämma sig när man ska på info om förlossningsavdelningen på US (är ju bara en gång  i månaden)  

Emmis 78: Hormoner hormoner... de kan man inte gardera sig från. Tårar/ilska el skratt bara kommer och överfaller en när man minst anar det Oskyldig Här hemma så skrattar vi bara åt de snabba vändningarna- vilket är tur det så det inte blir något stort av de

/Anna  

• Lilla a76 385

Uppdaterar listan lite tillGlad

Lilla_a76 (Anna E) - 35år, BF 27/4
    Sandraf (Sandra) - 25 år, BF 30/4
    Javli (Alexandra)- 27 år, BF 12/5
    Franed (Annica) - 35 år, BF 18/5
    PaddelGris (Anna) - 26 år, BF 31/5

KnytetsMamma (Maria) - 31 år, BF 5/6
    Emmis78 (Emma) - 33 år, BF 20/6

Sandraf: Brio Sing har bredare mellan bakhjul än övriga vagnar på marknaden... Det vet jag då min kusin påpekat det så vi kunde mäta till hissen och så   
    Vi har också räknat ut att det borde vara info på US den 13e - vilken är tanken att vi ska hinna gå på... Bättre att vara ute i god tid och infon så man inte missar den iaf det går undan på slutet, haha Hinner man glömma får man väl gå dit en gång till, hihi   

• Lilla a76 385

LindaVE: jag har bara hittat en affär till i stan med urval av vagnar( leksaksaffären bredvid mcD vid trädgårdstorget) hittade även någon liten liten affär på en "bakgatan" ( parallellgata m Drottninggatan mot centrumhållet) Vi kollade även i en leksaks/barnaffär i Norrköping (ingelsta) när vi var där i andra ärenden... Men det var mer eller mindre samma som babyproffsen i Tornby..

• Lilla a76 385

Lisol: Babettes Kafferi ligger på Stora Badstugatan 4, ett kvarter ovanförTrädgårdstorget.

• Lilla a76 385

Linda LV: Är inskriven på kvinnohälsan och ska på föräldrautbildning tre sista veckorna i mars på em (tycker det är sent då det är en månad kvar till bf vid sista träffen) men det kanske är så det är.. Förlossningsinfo verkar som man få på US och den är öppen föreläsning en gång i månaden (andra måndagen i månaden kl 18-20), så det är väl bara att välja vilken månad som passar bäst där och se om man får dubbel info. 

Sandraf: lycka till med husbudandet.... Någon gång borde priset gå ens väg tycker man Spännande att höra vid fikat sen då.

KnytetsMamma: Vi eller min sambo för att vara ärlig har fastnat för området bredvid Berga, fast på andra sidan Vistvägen, ner mot Johannelund och Åleryd ( tror jag det heter). Tyvärr rätt dyra områden, men fint är det och mysigt med hus/lägenheter och radhus blandat med lite naturytor  

Jag ska ta mig ut på en promenad nu i solen och sen göra alla måsten jag satt upp i handlingsväg idag, haha
    Konstigt nog är det bara till ärtan - alla inköp idag- var ska detta
    sluta tro Oskyldig    

• Lilla a76 385

LindaVE: Lycka till!!! Troligen inget att vara nervös för, men ibland spökar det och man får vara vaken....

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012