Inlägg från: Lilla a76 385 |Visa alla inlägg
  • Lilla a76 385

Linköping maj/juni 2012

Heja franed!!! Tänker på er...

Kul och skönt javli att det går åt rätt håll..
    Skönt sandraf att B är lugn och snäll vid middag.. Hör har vi inte lyckats äta tillsammans en gång på dessa tre veckor... Ester känner på sig när maten är klar och ska då ha mat!!!! NU!!!!

Här har vi annars haft några tunga dagar med skrik och tårar. Har mat i mängder och nu har BVC sköterskan kommit på att det går så snabbt m mjölktillrinningen att ester inte hinner med. Detta resulterar i att jag för tillfället känner mig som en mjölk-ko...
    Mat var och varannan timme som gäller, då E bara äter max 10 min för att då tro hon är mätt( känner sig mätt då det går så fort). Under den tiden har hon satt i halsen och blivit ilsken oxå.. Nu jobbar vi med urpumpning för att ta bort den första störtfloden och minifom-droppar för att minska bubblor i magen... hoppas det ska hjälpa så jag kan få sova mer än en timma i stöten...och att Ester blir mer mätt och får sova längre hon med. Hon verkar dock inte lida av sömnbrist för hon är vaken å glad hela förmiddagarna mellan måltiderna..
    Detta "delikata" problem med mjölken hade sköterskan bara stött på en gång tidigare på sina 7 år :-s

Laddar annars för lite födelsedagsfirande till veckan och bröllop på Skansen till lördagen... Har kommit på att hotell fre-lör är att föredra för mamma så tiden med "måste" aktiviteter minskar på lördagen
    Å vem tackar nej till en hotellfrukost!!!!
    Ska bli spännande att se hur vi löser heldagar utanför sängen hemma....

Precis varit ute i stormen på en promenad... Ester sover gott i vagnen och mamma och pappa fryser, lite avundsjuk blir man på att få ligga nerbäddad och ha det gott.

Ha en fortsatt trevlig helg,trots tråkigt väder!!!!

• Lilla a76 385

Grattis franed!! Det var på sista rycket han ansåg sig vilja komma ut till er i kylan
    Underbart med ny familjemedlem.

Nu väntar vi in er andra då snart dags...... KnytetsMamma.. Bra bf min födelsedag, men får väl fortsätta att fira den själv i fortsättningen oxå då

Vi börjar här hemma lära känna vår Ester, men detta med mat och mellanrum på tiderna är tufft.. 1,5 timmas vila innan nästa mattid.. Ska till BVC på fredag för att fortsätta diskutera hur vi ska gå tillväga med det, men än så länge ser jag det inte som ett problem- mest bara att jag blir trött och inte hinner sova så mycket nu när Anders jobbar...
    På fredag är det hotell i Sthlm som gäller för att försöka orka med bröllop å middag på Skansen under lördagen
    Vi är iaf beredda m finkläder bara väder och Esters mat- och sovklocka som ska matchas in lite skapligt...

Krya på dig moaLi!!!

Hoppas vi ses snart igen !!!

• Lilla a76 385

Stort grattis knytetsMamma
    Underbart att det gått bra och att ni kommit hem för att lära känna varandra. Klart man KAN gå till förlossningen, det är min starka övertygelse....dock imponerad på att bara med andning klara jobbet lustgasen var mitt allt i förlossningssalen.

Skönt att det rullar på för alla nu och sen väntar vi bara på moaLi och tillskottet

Vi sitter i bilen mot Stockholm för en hotellövernattning för att imorgon orka med en kort dejt med min kusin innan em bröllop på Skansen.. Hoppas bara Ester vill sova lite längre inatt än en timma i stöten..... Vi äter/ammar hela dagarna med någon timmas mellanrum. Har massor med mat och det går fortfarande för fort, så E inte orkar äta längre än 10 minuter- vilket gör att mättnad inte håller i sig. Sover några timmar på em, men sover knappt på fm alls. Växer så det knakar och BVC vägde henne till 5340g (ökat 1360g på snart 4veckor) och är 59,5cm lång. Ingen liten bebis längre och kläder byts ut i storlek hela tiden känns det som..

Fikar gärna, å då gärna på em, då jag i dagsläget sover på fm efter mer eller mindre vakna nätter.. hoppas det ger med sig snart- Ester blir ju faktiskt FYRA veckor!!!! på söndag :-O
    känns som det var igår som hon kom hem till oss som ett litet knyte. Nu är hon redan stora tjejen.

Kommer det fram något namn på lillkillen då, franed???

Ha en skön helg nu och MoaLi känns det som den lilla kan komma!!?? Eller!?

• Lilla a76 385

KnytetsMamma: Jag har inte heller fått några varningar om promenader, däremot skulle man ta det lugnt med träning av magen den första tiden.. Röra på sig var bra, men i den takt man orkar ( uppfattade jag det som)
    Knipövning sas det på bb att görs varje gång man gick på toa för att minnas det.. Sen var det bra att göra det så ofta som möjligt för att slippa problem i framtiden... Är dock lite slarvig måste jag säga :-S
    Vi var inte ute speciellt mycket under första veckan då jag hade rätt ont.....

Vissa dagar och tider på dygnet sover Ester "över" sina fyra timmar, vilket inte spelar någon roll- förutom att hon är väldigt hungrig när hon vakar... Att sova på fm verkar inte vara vår melodi, utan här sovs det längre på em och kvällar..

Stockholmsresan m bröllop på Skansen under lördagen gick galant har ett barn som sover väldigt bra på hotell- dyrt nöje för mamma om hon vill sova, haha

Nu vaknar lillskrutt i vagnen.. 1månad igår- stora tjejen som har en egen vilja och kräver av mamma och pappa att få hänga över axeln på kvällen - och det ska vara rörelse oxå så utsikten ändras för att fröken ska vara helt nöjd.
    Börjar även få ordning på amningen, men det innebär att jag måste pumpa ur endel för att stilla flödet så ester hinner bli riktigt mätt varje gång hon äter. Det som är över skickar jag till neo-avd på US....

Nu är det matdags!!!

• Lilla a76 385

Ester har fått galet många röda pepplor i ansiktet.. Hormonutslag, men ser helt rödprickig ut... Stackars barn, måtte de inte klia... Annars hittar vi mer och mer en dygnsrytm som passar oss båda
    Älskar promenader i vagnen och sover mycket gott där. Gillar även bilfärder, vilket är ett plus då det lär bli endel bilåkande i sommar..

Hoppas på en " fika" eller kanske promenad snart.. Kanske en innan lunch då kytetsMamma har svårt på em....!!??

• Lilla a76 385

Sandraf: lycks till med flytten och att den går bra med bäthjälpen å benjamin. Skönt att ni äntligen får komma till huset!! Säg till när man får komma och titta på de lät spännande när du pratade om det vid kollarna

KnyteysMamma:
    Amning har vi fått rådet att amma när de vill ha. Kan vara så att se inte äter sig mätta varje gång. Ester kan äta en fån i timman under dagarna (speciellt om hon sovit ett par timmar i vagnen el så) äter oftare på morgon/fm då hon sover längre om natten oxå....
    Väckning behövde man inte göra om barnet går upp som det ska och mår bra i övrigt (gick vi höra) Å då menade BVC att det kunde vara 5-6tim på natten utan problem. Om de inte äter bra för övrigt och så, finns ju risk för att de blir"för slöa för att orka äta", men det låter inte som någon risk hos er heller
    Tömda bröst och vill äta snart igen måste väl betyda att hon inte blev riktigt nöjd- alt att set är mys och gos vid bröstet som hägrar..
    Ryckningar har Ester oxå haft vid sömn. Dels bara armarna ( synkroniserat) och någon gång då och då i hela kroppen. Jag ringde 1177 första gången å de sa att det var som det skulle. Har även tagit upp det m BVC och inte fått nåt oroande svar.

Jag brukar kolla lite på Ester när hon sover och har sett ett mönster när hon börjar vakna ( Smackar lite, börjar röra huvudet lite sida till sida å stönar)då brukar har "förbereda mig" för att ta henne innan hon vaknar å blir ledsen. Det funkar bra på natten t o m - jag reagerar på det i sömnen....

Nu ska jag upp å få mig frukost jag med. Ester har övernattat hos morfar med oss och sovit bra. Var en "rörig" dag m barnvälsignelse å grillning på kvällen hos en kompis- så ledsamt var det till midnatt, men sen så sov hon.
    Lite släktbesök kommer nog till pappa min idag då vi ska vara där resten av dagen innan hemfärd till Linköping igen

Franed: hoppas allt rullar på där hemma och att ni finner rutiner å namn på älsklingen er....

Byte av mobilnr är bra... Fb kanske oxå är en bra ide om alla har det... (kanske blir samma krångel där då det krävs data dit med....)

Kram till er alla!!

• Lilla a76 385

Ang mat på förlossningen, så fick jag både lunch å middag serverad+ nyponsoppa å saft .... Kanske beror på att jag blev igångsatt å de räknade med dygn för mig !!??

• Lilla a76 385

Middagen kom väl vid 17 tiden gissar jag å då var jag öppen, men vet inte om de kollat det riktigt då... Gick dock inte att äta så bra den maten då värkarna var ihållande ... Åt kinapuffar som var min last under graviditeten... Samt att det var mycket viktigt att dricka hela tiden.... Tror det beror på vem man har i rummet kanske?? De borde väl eg vara mer försiktiga m igångsättningar kan tyckas, ifall det inte fungerar å behövs kejsarsnitt!!?? Men å andra sidan kan det ju ta dygn å då måste man väl få äta....
    Sista tiden gick ändå inte att äta något för då var lustgasen mitt allt

Sugisar blir nog bra, de ger inga rester i magen...
    Nu Moa Li väntar vi på dig!!!! Håller tummarna nu i veckan så ni är klara och hemma igen till midsommar

• Lilla a76 385

Om alla skickar nr till min box här :
    lilla a76 385
    Så skriver jag ihop dem i lista och skickar dem till alla....
    Går inte att skicka till flera samtidigt, men det går snabbt då jag får era boxadresser på inkorg då
    Måste skriva några ord i meddelandet för det skickas tydligen inte om det är för kort ??!!..

Ester sover nu efter en mindre rolig sen kväll/tidig natt med magont. Inte kolik tror jag utan mer bara gaser och oro. Men det känns i hjärtat ändå.... Nu ska jag krypa ner och sova jag med...

Heja Moa Li..... Nu väntar vi. Eller så ses vi kanske vid bra väder på Valla för midsommarfirande kl 13

Sandraf: härligt att flytten löpte på bra och smidigt. Nu är det bara allt upplockande kvar då men det brukar kännas roligare än nedplockandet....

Skicka mail nu

• Lilla a76 385

Nu finns telefonnr på mailen
    7 som är med nu...
    KnytetsMamma
    Franed
    Javli
    MoaLi
    Sandraf
    Lilla a76
    12Juni

Någon som fattas så hör av er så skickar jag väl igen

Nu ska jag försöka få sova själv när äntligen E lyckats komma till ro efter 4 timmar gnäll å oförståligt humör... (Anders har intagit Esters rum) Hoppas på en lugn natt nu. Har ju en hel dubbelsäng för mig själv ( E tar inte så stor plats )

Franed o MoaLi :( å ni andra som är intresserade )
    Ang midsommar så finns vi på narcissvägen 63 i Valla (om vädret tillåter) Det är uppe i högra hörnet av området, mot rondellen å universitetet.... Vi ska ha det skönt å gott men även försöka rensa lite av det som blivit eftersatt nu när Ester bestämmer agendan där... Vilket är att underhålla henne/mata eller blöjbyte... Blir inte mycket gjort då på nån timma under kvällsvattningarna.....

Natti!!

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012