Inlägg från: Lilla a76 385 |Visa alla inlägg
  • Lilla a76 385

Linköping maj/juni 2012

Grattis så här lite innan nu då KnytetsMamma och sambo....
    Kul och smart att ta det stora senare när man kan/vill/orkar.

Otäckt det där med rörelser. Nästa gång -ring och prata med dem. Det skulle jag göra bara för att man kan och de är vänliga och trevliga finns väl inget värre än att trissa igång en massa tankar som är onödiga så här på slutet av en lång vänta..

Vi är hemma och försöker lära känna vår nya medlem. Katterna är så gulliga... Väldigt nyfikna men går inte nära där ärtan är... Vi var iaf saknade när vi kom hem och fick mys av dem för hela slanten

Ska tillbaka till US-bb för vägning, men känner mig inte orolig... Ärtan går mot alla förväntningar IGEN... Har sugit som en liten igel hela dagar och nätter. Gick aldrig ner i vikt första dygnen, utan upp 30g
    Hade redan när vi lämnade Spec-bb i går em, sugit igång mjölken, så nu läcker det och jag känner mig som en livegen kossa
    En mycket envis och bestämd dam har flyttat in här, så det är bara att vika sig för vad hon vill just nu..
    Tyvärr blev det svårt med namn lite snabbt så vi jobbar på det fortfarande. Arvid är inte populärt på henne, tydligen

Trevlig ledighet nu alla!!! Vi hoppas på fint väder tycker jag.
    Kram a

• Lilla a76 385

MoaLi... Visst gick vi till förlossningen, men hade inget känn alls när vi begav oss...blev som en liten pirrig morgonpromenad bara..
    Blev igångsatta och på 18tim var allt klart... Från utpålåning 1cm till baby

Kan inte svara om fika ännu, men ska försöka när det blir av...
    Ses snart hoppas jag!!

• Lilla a76 385

Vilken fin och skön dag!!! SOL och värm...
    Idag var morfar oh morbror på besök och charmades stort av Ester... Ja, nu har lilltösen godkänt ett namn
    Börjat få lite rutin nu på mat och sovklockan, så om det fortsätter så här så blir det nog bra med sömn under tidig kväll och morgon.. Nattugglan håller i sig från magstadiet.

Om mamma orkar och värmen håller i sig, så ska Ester hälsa på i kolonin och titta på blommorna imorgon. Måste försöka börja med korta utflykter i bilen och korta promenader.

Sön 27/5 är min kalender tom, så om det blir fika och Ester är med på noterna så kommer jag förbi en stund och säger hej...

Ska ta en lugn kväll och gå och sova nu så jag hat lite energi när det blir mys och gos på hög nivå nattetid

Ha en fortsatt skön helg
    Och knyteysMamma: hoppas dagen var underbar för er... Fint väder fick ni (om det blev samma väder som här)

• Lilla a76 385

Jag kan fika på sön em om bara Ester vill och kan den tiden vi bestämmer
    En vecka har flutit på och det känns bara bra. Väntar på att kunna sitta obehindrat överallt, men annars oförskämt pigg med tanke på sömnfrånvaron..

Var till kolonin i söndags och tittade på alla blommor dom fanns. Solen sken och värmen var nästan too much för en mamma
    Ska bli många sköna stunder där i skuggan under äppelträdet i sommar.

KnytetsMamma: härlig dag ni verkar haft....å underbar bukett. Riktiga sommartoner...

Ska sova lite nu då Ester fortsätter med sitt nattglada humör även utanför magen. Men får inte klaga för det är glada miner från henne under de timmarna, så bara att försöka hålla dig vaken och försöka vända på dygnet så småningom.. Hennes el mitt.... Det är dock frågan :-s
    Får se om min eller hennes (ärvd från mig, enligt Anders) vinner.

Ser fram emot söndagen och vilka som kan/vill/orkar ses.

Fortsatt trevlig vecka!!

• Lilla a76 385

Vilken värme.... Har varit på en kortare promenad idag, men med solen och värmen blir det jobbigt.. Fick mig dock en glass på Bosses som gjorde de uthärdigt.
    Kroppen återhämtar sig och Ester sover bra om nätterna, inatt fick jag väcka henne för mat..... Inte illa
    Dock har jag svårt att "känna" när det är matdags pga värmen.. Vet ju hur mycket man själv dricker och svettas......

Jag kan hela em och kan vara var som. Men skugga är att föredra om det är sol och varmt ute... Har dålig koll på utefik med tillgänglighet.
    Kan gamla Linköpings fik vara något, alt tropikhusets uteservering (med stol å bord ) vet dock inga öppettider och så.... Annars är det väl inne på något större fik som gäller då det är flera barnvagnar som kommer... !??

• Lilla a76 385

Första BVC besöket avklarat.. Gick galant, Ester vet hur hon ska charma alla i hennes väg.. Äter så det står härliga till och har på de senaste 8 dagarna gått upp dryga 500g. Har nu en brud på över 4,5kg så var ska detta sluta
    Skönt med lite svar på frågor man haft nu i värmen, å man verkar inte helt tappad bakom vagnen efter de beslut man tagit i väntan på BVC...
    Nu är det vila inne som gäller....

Igår grillade vi i kolonien på kvällen, vilket var svalt och skönt. Ester sov gott efter det så funderar på om man ska göra det varje kväll med sval friskluft innan natten
    Man får passa på nu för Anders två veckor är slut på sön, så det är att ta vara på tiden som ges när man är två hemma. Som tur är jobbar han bara 50% nästa v så det blir en smygstart för alla

• Lilla a76 385

Sandraf: värmen var inte farlig.... Klä tunt (en body bara) och sen lager på lager med tunna filtar/lakan för att lätt kunna variera om det behövs i värmen... De kan svettas endel utan att det är fara för uttorkning... Helamning å att det fungerar så finns det inget att oroa sig för. Vatten ska man inte behöva ge de små.
    Hålla sig i skugga å passa huvudet för drag( en liten "hjälm" var bra om det blåste.... Inne naket å med ett lakan över.... Ingen fara att ha fönster öppet om bara inte hamna mitt i draget..

Franed: ja vad händer.!!!???
    håller tummar å tår för er.... Vet hur det är att vänta.... Å i denna värme känns det nog ändå tyngre...

KnytetsMamma: skönt med ledighet nu då.

Söndag klockan 15?? Ska vi satsa på det i trädgårdsföreningen? Passar mig bra, då pappa är här men ska hem sen under kvällen..

• Lilla a76 385

Kämpa på javli... Å du var saknad idag, men det kommer fler fikatillfällen.... Skönt att det löser sig till slut och förstår att man blir slut som mamma när man inte har lösningen enkelt serverad till den lilla prinsessan..

Väntar med spänning på fler prinsar å prinsessor nu... Håller alla tummar och tår för att de behagar komma då mamma tycker det passar bra

Har idag fått fira min första morsdag, vilket bar något nytt
    Ester (å pappa så klart) köpte fin ros i kruka som sen ska planteras ut i kolonin som minne... Sen att man får dela sin dag med en bestämd dam som inte vill att mamma å pappa får äta middag tillsammans, det är väl bara att inse att så är de

Ska ta och sova lite efter maten nu så nattpasset orkas med. Imorgon börjar en ny era i livet, då Anders ska börja jobba ( iaf 50%)

Kram å tack för en trevlig och fin fikastund.

• Lilla a76 385

Grattis 12juni!! Ännu en tjej i gänget
    Nu väntar vi med spänning på resten av alla nytillskott

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012