Linköping maj/juni 2012
Knytetsmamma: Det blev definitivt övningskörning. Framförallt blev det övningsihopsättning av delarna. Träna på att sätta i liggdel/babyskydd hjul mm. Jag kom dock fram till att vagnen är för bred för att kunna köras in i vårt extrarum. Det spelar ju i och för sig ingen större roll men det betyder att vi måste fälla ihop den om vi vill få bort den ur hallen. Är det min kassa 70-talslägenhet med smala rum/dörrar som är problemet eller är det vagnen? Har ni som har en Brio Sing testat att få in den igenom andra dörrar än ytterdörren? Fjanthunden var inte jätteglad över den mycket läskiga mojängen som tog så mycket plats. Hon är en sån fegis! Nu har hon lite tid på sig att vänja sig vid vagnen i alla fall.
Kvällen kommer nog att ägnas åt slösurfande och eventuellt lite redigering av bilder. Förutom att kameran håller på att frysa ihjäl när det är så himla kallt så blir ju fint att det är värt att föreviga. Det har ju inte varit mycket utav fina dagar under vintern så kameran har verkligen haft ett riktigt långt vinterlov. Ska försöka komma igång lite igen... om några månader kommer ju ett underbart litet fotoobjekt att finnas tillgängligt.
Har ni funderat på att ta gravidbilder hos fotograf? Jag skulle gärna vilja göra det men känner mig inte så bekväm framför kameran. Funderar på att be en kompis som är duktig på att fota, alternativt min syster men jag har blivit så kräsen sen jag själv började fota att jag säkert bara kommer att bli jobbig. 
Det var kul att ses idag. Det får vi absolut göra om.
Ha en trevlig fredagskväll!
Vagnen går ju lätt att fälla ihop/göra bakhjulslös så att vi kan köra in den i vårt extrarum och förvara den där (har jättedåliga förrådsdörrar och vågar därför inte ha vagnen där).
En av de sakerna som jag riktigt fastnade för med huset var klädvårdsrummet intill tvättstugan. I det rummet fanns det bra bänkar för att tex vika tvätt (alternativ för den late: lägga ren tvätt i hög och hoppas på att den viker sig själv), flera garderober och bra plats för tex strykbräda mm. Det kändes som att ett sånt rum kan vara ganska trevligt när man ska tvätta barnkläder till leda. Ja, ja, vi får se vad som händer. Inshallah (om Gud vill) som muslimerna skulle ha sagt.