Inlägg från: sandraf |Visa alla inlägg
  • sandraf

Linköping maj/juni 2012

Espresso House passar bra för mig... de har riktigt gott kaffe också.

Idag har vi besiktigat huset och eftersom den gick bra så har vi varit och sagt upp vår lägenhet. Det känns jättekul och spännande! Nästa vecka blir det bes. av vår lägenhet och jag hoppas verkligen att de inte tycker att vi ska åtgärda något (typ tapeter). Jag har ju påsklov nu så jag tänkte ägna början av nästa vecka åt att ta ner lite från väggar, packa lite men sen måste jag sitta och skriva på min uppsats också.

Idag är det exakt en månad till BF!

Nu ska jag fortsätta vara lte social med min kompis som är här på besök, men vi ses på söndag!

• sandraf

Nu står jag nere vid resecentrum och inväntar mittmitt sista svintidiga tåg till Tranås. jag ska visserligen jobba två dagar till men idag böir min sista dag sdär jag börjar såhär tidigt. Det ska bli hur skönt som helst att få stanna hemma och boa och lata sig. I helgen var jag hemma i Värmland och blev bortskämd med god mat och fömånen att knappt behöva lyfta fett finger. Hur var er påskhelgen? Hoppas att den var lugn och skön. Jag tror att Eriks kropp också har ställt in sig på att vila upp sig inför förlossningen och det som komma skall. Han behöver också sova middag för att orka med dagen. Har ni andra märkt av något liknande? Jag började att läsa en bok men har kommit av mig lite eftersom jag är mer sugen på att läsa skönlitteratur så jag har ihar inte mycmycket att komma med i den frågan. :) Hoppas att ni får en bra dag även om vädret inte verkar bli så kul. (jag har skrivit på mobilen och allt bara hoppar runt så det är därgör inlägget ser lite konstigt ut.)

• sandraf

Knytetsmamma: Jag har faktiskt inte införskaffat särskilt mycket gravidkläder eftersom modet har varit ganska passande även med gravidmage. Jag vet därmed inget bra ställe att hitta gravidkläder på. Det finns säkert en massa roligt på nätet. Kul att gå på bröllop dock! Jag hann precis med ett innan jag blev gravid så jag prickade in riktigt bra.

Jag är jättesugen på att ta en fika snart. Jag jobbar ju bara den här veckan så nästa vecka kan jag närsom. För mig passar det oftast bättre någon gång under veckorna. Vilka vardagar skulle kunna passa er?

Idag verkar det som att Försäkringskassan äntligen har tagit tag i att räkna ut min SGI och efter att jag,i ett samtal med en handläggare på FK, verkligen fått stå på mig fick jag den SGI som jag anser att jag har rätt till. Handläggaren hade dock en riktigt tråkig attityd och ifrågasatte hela tiden den månadsinkomst som jag angett (som att den skulle vara för hög). När jag kom hem gick jag i alla fall in och kollade och då hade de ändrat min SGI till min tidigare inkomst (vilket enligt vad jag förstår bör vara rätt).

Nu ska jag ta en kvällsfika med min käre sambo och sen är det dags för sängen.

Sov gott allihop!

• sandraf

Nu har jag jobbat min sista dag. Det känns skönt men det känns tråkigt att inte få fortsätta att följa mina elever. Jag och Kulan fick presenter av dem idag så att jag skulle minnas dem.

Jag fikar gärna på tisdag! Jag har väl antagligen en massa tid att hitta aktiviteter för (om inte Kulan tänker komma tidigt).

Idag har jag haft en fot utstickande från sidan hela dagen. Det verkar vara bebis nya hobby: att köra ut en fot i sidan på sin kära mamma. Annars är det ganska populärt att sträcka på sig så att rumpan hamnar uppe i mina revben. Om jag då trycker tillbaka börjar bebis att sparka/fäkta med armarna. Det är ganska kul att få reaktioner närman trycker och petar.

Förra helgen var jag inne på Claes Ohlson och köpte en sån där träningsboll som de har på förlossningen. Jag tänker att den kan vara skön att sitta på när man är hemma med värkar men också att den kan bli bra träning för mig efter förlossningen. Jag har ganska lätt för att få ont i ryggen och då passar en sån boll perfekt för att träna upp ryggen. Imorgon ska jag försöka ta mig i kragen och ringa om en TENS-apparat också.

Nu ska jag försöka få Erik att följa med mig ner till förrådet för att hämta några kartonger så att jag kan fortsätta packa imorgon. Jag kommer nog däcka ganska tidigt idag och då blir det ju en hyfsat tidig morgon (=lång dag) imorgon och då är det bäst att jag har något att göra så att jag inte bara fastnar i soffan.

Ha en trevlig kväll!

• sandraf

Idag är det min första lediga dag! Jag gick upp tidigt men bara för att äta frukost och sedan sova frukost på soffan. Jätteskönt! Det var på hängen att jag fick gå in och jobba idag på grund av att min tjänst inte fick någon vikarie förrän i fredags men jag slapp. Jag ska väl ha någon typ av överlämning via telefon sen men det känns okej. Hellre det än att åka 15 mil för att jobba några timmar.

Idag kommer det två personer som ska titta på vår lägenhet. Vi får väl se om de blir intresserade men samtidigt spelar det ju egentligen ingen större roll för oss eftersom den är en hyresrätt. Det känns skönt att inte vara beroende av en försäljning av en lägenhet för att vi ska kunna köpa huset. Vi ska eventuellt åka ut till Tornby och titta på tvättmaskin idag för den tar tidigare ägarna av huset med sig. Jag vet egentligen inte alls vad man ska tänka på när man väljer tvättmaskin... jag får väl kanske konsultera mamma.

Dagens väder är i alla fall perfekt för fortsatt packning av saker jag ej använder i lägenheten så det blir väl i huvudsak det jag kommer att göra idag.

Hoppas att ni får en fin dag! 

• sandraf

Bara 10 dagar till BF idag!!

Det var trevligt att ses häromdagen! Jag håller med om att det alltid är skönt att få prata av sig lite om allt nytt och spännande som man går igenom. Jag kan fika närsomhelst så länge jag  inte ligger på förlossningen/BB. Tungan ute Det är skönt att komma ut lite också. Det blir lätt så att jag är bekväm och stannar hemma i soffan och slappar.

Idag var vi på sista besöket hos barnmorskan innan BF! Vi har ett besök till inbokat men det är 3 maj så det är efter BF. Jag hoppas verkligen att vi slipper gå på det besöket men jag räknar med att träffa barnmorskan då. Allt såg bra ut med bebisen och mig och nu är huvudet inte längre rörligt utan ruckbart. Både igår och idag tycker jag att mina sammandragningar kommer oftare och är mer intensiva men det kan ju bero på att jag nu har tid att känna efter lite extra och att jag hoppas på att något snart ska hända.

Igår hämtade jag ut en TENS-apparat från Hjälpmedelscentrum. Jag testade den lite på ryggen igår och jag tyckte att det var väldigt avslappnande att ha den på. Det var riktigt skönt. Jag tänker att även om den inte skulle hjälpa mig mot smärtan så kanske den kan få mig att tänka på något annat och göra mig mer avslappnad. Ju mer jag tror på den, desto bättre tror jag att den kommer att fungera.

I förrgår tog jag mig i kragen och boakde klipptid så idag har jag varit iväg och klippt mig. Nu kan jag bocka av det från to-do-listan inför Kulans ankomst.

Nu ska jag gå och krypa ner. Har suttit och slösurfat ett bra tag nu och det är nästan så att jag skäms över hur oproduktiv man kan vara. Skäms Sambon jobbar natt så det spelar inte någon roll för någon annan i alla fall.

Sov gott (kanske bland ett berg av kuddar precis som jag Skrattande)!

• sandraf

Ännu en sambofri kväll eftersom han jobbar natt. Det är ganska tråkigt om jag får säga det själv men samtidigt orkar jag inte riktigt ta mig för något heller. Det är ju sällan så att roliga saker ramlar ner i knät på en när man sitter och hänger i soffan hela kvällen. Glad

Idag har jag gått med mensvärksliknande känslor hela dagen så jag hoppas att det i alla fall inom några dagar kommer ut en liten bebis. Det känns skönt att känna någonting som skulle kunna vara tecken på att en förlossning kommer att inträffa i alla fall inom någon vecka. Det kändes lite trist för någon dag sen när jag bara kunde konstatera att allt kändes som vanligt. Det ironiska i allt är ändå att trots att jag är den som kanske kan förväntas sova mest i familjen så kan jag bara säga att i min familj är det hunden och sambon som har sovit hela dagen. Visserligen har Erik jobbat natt, men hunden vet jag inte vad hon har för ursäkt. Tungan ute

Idag kom jag på att jag, genom att få barn, riskerar att tvingas gå på diverse sportarrangemang och jag, om jag ska vara helt ärlig, ogillar starkt att titta på sport. Ibland känns det som att jag är den ende i hela världen som struntar i vilket hockey- eller fotbollslag som vinner bara de evighetslånga tuneringarna tar slut. Skrattande Nu blir det väl säkert så att mitt barn då kommer att älska sport så att jag tvingas sitta på någon kall bänk och glo på exempelvis en drös människor som jagar en och samma boll (jag är av uppfattningen att alla borde få en varsin boll att springa runt med så skulle alla bli nöjda). Det kan i och för sig bero på att jag är katastrofdålig själv på allt vad bollar och sport heter. Självklart kommer jag låta Kulan hålla på med vad han/hon vill även om jag personligen föredrar musik eller dans eller något i den stilen. Vi får väl se vad det blir för en kille/tjej som kommer. Det är så spännande att se vad det är för en liten människa.  

Javli: Ska du iväg på hundträffen imorgon? Jag funderar på att åka iväg en sväng, mest bara för att ta mig ut en stund. Lilo har dock precis slutat löpa och jag vet inte hur känsliga pojkhundarna är om hon precis har löpt färdigt. Jag vill ju inte gärna förstöra för någon annan.

• sandraf

Hej hej!

Sedan i tisdag em har jag gått med onda värkar med ungefär 10 minuters mellanrum. Slemproppen gick igår men utöver det verkar det gå trögt. Jag har lyckats sova några få timmar efter att jag lugnat värkarna med Panodil men jag skulle ge ganska mycket för att få sova utan att bli väckt efter 10 minuter. Jag hoppas verkligen att Kulan kommer snart... Värkarna har ju aldrig slutat helt så jag hoppas att lilla bebis kommer inom någon dag men helst nu! 

Jag skulle jättegärna fika men just nu känns all aktivitet utan för lägenheten (och ibland vardagsrummet) väldigt långt bort. Jag försöker väl trycka ut lilla bebis så fort som möjligt så att vi kan komma på fika båda två. Skrattande 

Nu ska jag försöka få i mig något ätbart och sen ska jag försöka peppa upp mig själv lite igen. Det blir rätt tungt emellanåt men vi kämpar på! Funderar på att be om att få komma in till förlossningen ikväll för en undersökning men vi får se hur det känns då. 

Ha det så bra!

• sandraf

18.30 idag föddes vår lilla pojke. Han väger 2830 kg å ä 50 cm lång. Vi mår jättebra alla tre å förlossningen gick jättebra.

• sandraf

Jag lider med dig Lilla_a men snart kommer förhoppningsvis förlossningen igång av sig själv. Jag hade tänkt att du skulle föda på mitt BF eftersom jag stal ditt. Snart kommer guldklimpen och då spelar det inte längre någon roll att det tog några dagar extra.

I tisdags fick jag och Benjamin (fd Kulan) läggas in på Special-BB en natt (vi åkte hem från BB redan på lördag em9 för att han hade gått ner lite för mycket i vikt. Min mjölk var precis på väg igång men han hade blivit lite slö av sin viktnedgång så han behövde lite ersättning. Han gick dock upp nästan 200 g mellan tisdag em och onsdag morgon. Vi fick åka hem igen igår (onsdag) vid lunch. Vi ska få en remiss till ortopeden med Benjamin också för vid fjärde rutinläkarundersökningen hörde barnläkaren att det knäppte lite i hans ena höft. Jag hoppas verkligen att det inte är någonting men det känns skönt att de kontrollerar det noga (de missade ett höftfel på min syster och eftersom de upptäckte det så sent var hon tvungen att opereras och gipsas) så att de kan rätta till det nu i så fall.

Jag är by the way jättenöjd med barnvagnen, den är jättesmidig och Benjamin trivs jättebra i den. Knytetsmamma: Vi har ett likadant babyskydd med bas och det känns lite instabilt men jag upplever den mycket stadigare när vi har babyskyddet och bebisen i. Det känns inte osäkert när han sitter där och han tycker mycket om att åka bil (i alla fall korta sträckor).

Jag hade tänkt försöka komma på nästa fika, om det fortfarande känns bra med lillen. Så vi kan väl se när det passar.

Ha en jättebra dag i det härliga vädret!

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012