Linköping maj/juni 2012
Vi hör till Valla och jag har alltid blivit trevligt bemött där så det känns bra.
Moa Li: Jag är lärare med ferietjänst men eftersom mitt BF är 30 april blir det svårt att jobba i sommar. Min tjänst räcker dessutom bara till sommarlovet då jag är visstidsanställd. Jag funderar dock på att söka "min" tjänst nu när den kommer ut för jag trivs väldigt bra. Enda problemet är att det är lite väl långt att pendla till Tranås men jag vet inte om jag vågar chansa och sen gå arbetslös.
Jag följer också jättegärna med ut och promenerar. Det kan vara skönt att gå tillsammans med andra dels för att det är trevligt men också för att man inte ska fuska och stanna kvar i soffposition.
Vi har gått en del i Ryd med också ute vid Tinnerö och jag tycker att det är riktigt trevligt.
Usch, den här veckan är en sån där vecka där jag knappt ser min sambo alls. Eftersom han är sjuksköterska jobbar han kväll vissa dagar och sen är både han och jag uppbokade på andra saker på varsitt håll och sen är jag i Stockholm i helgen. Vi får försöka ta igen det nästa vecka.
Knytetsmamma: Jag ligger också i det övre spannet inom det normala gällande magmått. Jag försökte fråga lite fint om det betydde att bebisen var stor eller att jag var för stor. Jag fick dock inget riktigt svar på det, bara att det var normalt. 
På fredag är det dags för ett besök hos bm igen. Det blir bara tätare och tätare mellan besöken.
Nu kom min käre sambo hem så det är bäst att jag passar på att säga hej till honom innan jag går och lägger mig.
Jag har däremot blivit inspirerad av de där barnvagnsgardinerna som skickades till nya prinsessan. Jag skulle dock gärna göra en själv men eftersom jag inte kan sy och inte heller har någon symaskin tänkte jag försöka sticka en. Den blir ju inte lika tät men det kan nog bli bra ändå. Jag har ju lite tid på mig att göra ett par versioner. Det är roligt att själv få bestämma hur den ska se ut också (det kan mycket väl bli så att jag ger upp, det händer ganska ofta med mina projekt).
Han/hon är en riktig buse!