Inlägg från: franed |Visa alla inlägg
  • franed

Linköping maj/juni 2012

Tisdag kan funka för mig. Det är dock sista dagen på jobbet så jag har en del att göra... Studiedag i morgon och hela skolan åker iväg, så i morgon blir det inget gjort. Och som vanligt är jag tidsoptimist, eller så har jag helt enkelt förträngt att jag ska sluta jobba. Det känns lite läskigt faktiskt, två dagar till och sen är det evigheter tills man jobbar igen. Kommer antagligen inte kännas så sen
    Hoppas alla mår bra och att det snart kommer med små bebisar på vårt fika
    Så jag reserverar mig lite för tisdag, men om jag inte kommer hör jag av mig.
    Förslag på fikaställe: Vi kan ju återgå till Babettes, de har ju bord utomhus om det skulle vara soligt? 
    Ha en bra dag alla! 

• franed

Spännande Javli. Vad kul :) Vaknade kl. 5 idag och inte ska ju jag till jobbet... :) Typiskt! Det var roligt att träffa alla igår och vad kul det ska bli när vi alla kommer där med varsin barnvagn :) Ha en bra dag nu allihop.

• franed

Stort GRATTIS både till Javli och Lilla a. Vad kul Nu tycker jag att det är min tur.
    Men här händer det inte mycket, väntar med spänning på att det ska bli fredag... Men det känns verkligen inte som att nåt ska hända snart. Hoppas hoppas jag har fel.
    Igår var vi på kalas hos kusinen. Hon tyckte vi behövde massor av kläder så nu står det 3 kartonger och 2 fulla ikeakassar med kläder här inklusive allt annat som jag inte vet var jag ska ställa. Ett rum till just nu vore bra Men jag ska inte klaga, det är ju super bra att slippa köpa allt. 
    I kväll blir det bio, A Royal Affair, vem vet när man får gå nästa gång... 
    Ha en bra vecka nu alla.

• franed

KnytetsMamma: grattis och lycka till idag. Spännande! Som det ser ut nu kan jag fika på sön. I går var den beräknade dagen, den kom och gick utan att någon ville ut... Inte ens en tillstymmelse till att något kommer hända snart. Ja, ja jag får väl sikta in mig på den 2 juni så kanske kanske nåt händer innan ;) Ha en trevlig helg nu allihop :)

• franed

Det händer inget här :( känner ingenting, känns lite konstigt faktiskt... Men ska till barnmorskan i morgon, får se vad hon säger. Men det sparkas och boxas en hel del, det är skönt iaf ;)
    Är otroligt rastlös, idag blev det bullbak och städning av skafferi, tänkte prova på ett sista zumbapass ikväll också. Vem vet, det kanske är precis vad den lilla krabaten behöver för att inse att han ska ut, NU.
    Moa Li: Jag vet att man gärna tänker på sina elever och att det ska bli så bra för dem som möjligt, men du och bebisen är viktigare, så ta det lugnt. Var rädd om dig nu.
    Lilla a: vilket fint namn ni har valt, jättefint :)
    KnytetsMamma : Hoppas det gick bra hos bm idag och nu är det inte många dar kvar för dig att jobba. Skönt!
    Jag kan fika på söndag :) (fast jag hoppas förstås att jag inte kan) 
    Ha en bra vecka allihop! 

• franed

För er som undrar, här händer det inte mycket :( Jag känner verkligen ingenting, det verkar inte vara nån som vill ut där inne, men man tycker det borde bli lite trångt. Så jag får nog vänta till fredag, då har vi en tid på förlossningen. Börjar känna mig som en ända stor klump nu och värmen är faktiskt lite jobbigt... Fila kl 15 i morgon passar mig :) Idag blir det kanske en tur på loppisen på stan, det blåser ju en del så det kanske är lagom varmt för en liten tur ute. Ses i morgon allihop. Ska bli kul.

• franed

God morgon! Som vanligt var det trevligt att ses på fika i sön. I natt var det Helt omöjligt att sova, om det inte är för varmt så är det obekvämt... Igår började jag på en filt, fick visst lite inspiration i söndags :), har dock börjat om säkert 10 ggr. Får se om det blir nån filt till slut. Vi får lägga upp en bra plan hur vi ska ses framöver, en idé är ju att man bestämmer en dag och tid, kanske varannan vecka och hittar på nåt då, de som kan så klart. Gillar KnytetsMammas idé om att träffas hos varandra, det kan bli lite dyrt i längden att fika ut även om det är goktt ;) Vi får hålla öron och ögon öppna helt enkelt och sen ge varandra tips och idéer på aktiviteter. Just nu har jag inte koll på nåt faktiskt. Först tar vijag sommarlov :). Ha en trevlig tisdag allihop. (förlåt för stavfelen, skriver från telefonen och den vägrar ändra i text som redan är skriven. Någon som vet varför det blir så?)

• franed

Grattis 12 juni! Kul
    Här väntas det... Börjar bli både rastlös och nervös. Men snart är väntan över. Snart händer det ju vare sig krabaten där inne vill eller inte.
    Cyklade till affären förut, iskallt ju. Gillar iofs inte att det är kokhett ute men riktigt så här kallt behövde det väl inte bli.
    Ha en bra dag alla! 

• franed

I fredags hände det då äntligen Vi åkte till förlossningen för bedömning på fm. Hade under natten och morgonen ont i magen vilket visade sig vara värkar. Så det som skulle bli en bedömning slutade med att vi fick stanna och bli igångsatta, ca 5 timmar senare höll jag en "ganska stor" bebis i min famn.
    Sedan igår em är vi hemma, känns overkligt men bra. Det mesta flyter för tillfället på rätt ok. Det är tur att vi är två som blivit föräldrar, sambon får vara alltiallo, själv rör jag mig knappt. Att ett par stygn kan göra så otroligt ont, hoppas hoppas verkligen det ska bli mer uthärdligt snart... 
    Ha en bra studentvecka nu allihop. 

• franed

Ja, jag glömde visst skriva att det blev en kille :) Än så länge är han dock namnlös.

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012