Inlägg från: franed |Visa alla inlägg
  • franed

Linköping maj/juni 2012

Grattis KnytetsMamma (pappa oxå så klart) till lilla Frida :) Skönt att det förlossningen gick så fort och bra. Vi prövar namn för fullt på vår lilla kille, inget bestämt än. Men snart så, slå vi nog ha bestämt oss. Idag är första dagen som jag faktiskt har rört på mig frivilligt... Det bådar gott, då kanske jag kan vara lite mer till hjälp här hemma. Nu hejdar vi på MoaLi, att du hinner avsluta det du ska och sen får liten bebis . Ha de gott allihop.

• franed

Hej allihop! Första dagen på ett tag som jag använder datorn, visst kollar jag på telefonen men det är lite bökigt att skriva från den tycker jag. Här börjar bitarna äntligen falla på plats. Inget namn på lillkillen än dock Han både sover och äter bättre och jag börjar känna mig som en människa igen. Vecka som varit har såhär i efterhand varit ganska jobbig, men nu känns det bättre
    Lycka till med flytten i helgen Sandraf, spännade att flytta in i ett hus.
    Och nu vaknade han visst. Får skriva mer i nästa paus Ha det bra allihop. 

• franed

Vilken energi Moa Li :), du får gärna smitta av det på mig. Har funderat på att putsa fönstren, men lär inte komma längre än till att fundera så det just nu. Glöm inte köpa nytt godis!

• franed

Lycks till med flytten i dag Sandraf. Får hoppas det slutar regna. KnytetsMamma hoppas du mår bättre nu. Hemskt att bli skickad runt sådär när man har ont och dessutom har en liten bebis. Håller med om att idén att byta nummer kan vara bra. Ha en bra dag allihop.

• franed

God morgon! Känner mig nästan utvilad Efter gårdagen när det var vägra sova mer än 10 minuter åt gången så var antagligen min lilla son lite trött i natt... Har sovit runt 2,5 timma åt gången hela natten och nu med Har ätit frukost i lugn och ro och till och med startat min dator. Hoppas, hoppas detta sovmönster håller i sig. 
    Inget namn än, men jag har nästan bestämt, ska bara få pappan att inse att det är ett bra namn oxå.
    Heja Moa Li!!! Håller tummarna för att det kommer en liten bebis snart
    Läste att ni diskuterat mat på förlossningen, jag fick lunch (soppa och macka) runt 13 och han föddes kl 16.42. Så där var det iaf inget problem med att jag inte fick äta. Det måste ju vara ganska individuellt hur de resonerar om man får äta eller inte. 
    Frågade på BVC hur viktigt det var med att de ska äta var fjärde timme (än så länge inget problem för mig dock, han har ju aldrig sovit så länge) men hon sa att det var inget att bry sig om. Så länge de mår bra och går upp i vikt kan man amma när de vill ha och strunta i den där 4 timmars regeln...
    Ha en bra dag. 

• franed

Vi var också på bvc idag, 4800gr och 58,5 cm lång, man undrar ju var detta ska sluta... men det är skönt att han växer och mår bra Har fått sova lite i natt (nappflaska med bröstmjölk var till stor hjälp), känner mig nästan utvilad. Men peppar peppar så tror jag att han börjat sova lite längre nu, det händer att han sover 2,5 timmar i taget ibland. Inte ofta, men som sagt det händer.
    Picnic låter trevligt, vi är på. Men just nu verkar det inte vara så bra picnicväder Vi kan för det mesta.
    Hoppas alla mår bra  trots det regniga vädret, man får passa på att ha lite innemys
    Har ju träffat på Lilla a, KnytetsMamma och Javli när jag varit ute, kul att se alla dessa små bebisar  

• franed

Grattis MoaLi! Skönt att det gick bra Picnic på torsdag funkar för oss också. Nu håller vi tummarna för att vädret blir fint. 

• franed

Idag har vi haft besök av sysslingarna En tur till Valla för att kolla in djuren och äta glass blev dagens aktivitet. Vi lyckades undkomma regnet, nästan... 
    Så skönt att det verkar fungera så bra hemma för alla med era små nytillskott. Jag ska inte klaga heller, vi börjar få koll på läget också. Skulle bara önska att sovtiderna  kunde vara lite längre, åtminstone på nätterna. 
    Hoppas nu på en fin vecka med bra väder Ha de gott allesammans. 

• franed

Har lämnat över lilla E till pappa. Kände för lite egentid... Den är det inte gott om nu för tiden. Men jag gissar att det snart är dax för lite mat. Känner mig som en matmaskin med ett ständigt behov av klädbyte. Hur svårt ska det va att att inte få mjölk på allt man har på sig.
    Idag har jag fått en del leenden från E, hoppas de var ämnade för mig och inte väggen
    Picnic i slutet av nästa vecka passar oss. Tycker Trädgårdsföreningen funkade super, så det kör vi på tycker jag.
    Ha en bra helg nu allihop. 

• franed

Vi har inte heller nåt problem med för mycket sömn... Just nu känns det som att sova är det minsta vi gör. Men alla leenden gör att man överlever. Men det skulle va skönt att få sova lite. Nu är vi på besök hos farmor&farfar, första natten borta och det funkade ju :) Picnic på torsdag kanske kan vara en idé? Om det inte är lika trist väder som idag, då får vi fika inne. Ska bli kul att träffa alla igen :)

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012