Vad är ditt största bekymmer idag?
2. maken hotar om skilsmässa varannan dag och älskar en högt nästa dag och är depprimerad
3. att vi ligger efter i räkningar, har knappt mat pengar och bor trångt.
4. har en mamma som mår dåligt och ringer fler ggr om dagen och är helt beroende av mig och på det ligger d mkt svek och sorg så d blir svårt att finnas där för henne
5. har förlorat en del vänner
6. drogsug som jag för nuvarande kämpar dagligen med
7. ett förflutet som tränger sig på och gör ont att minnas
8. panik ångest attacker som kommer o går
9. att jag inte har utbildning och åren går, dock försöker jag ta tag i det nu..
10. pluss allt detta så har vi det vanliga stress, matlagning, tappar hår, finnig hy, stökigt hemma, vika tvätt, plugga, diska, och få in lek med barnen, läsa böcker o måla lite, bada barnen...och här sitter jag på fl och tar min tid :S och så min döds ångest med livsfrågor på det " existerar ett jag" etc etc....och känslor av att jag inte är en bra stabil trygg mamma och HUR blir jag det??!!
försöker se det bra jag gör : går hos kurator, går på möten ang missbruk, möten m skolan ang min son, pluggar och kämpar för att få utbildning o sedan jobb...försöker vårda relationer även dom smärtsamma! äsh detta är livet! bara ta en dag i taget, nu ska jag laga mat och bada barnen och se vad jag hinner med sen :) ha det bra! från fövirrade mig ;)
Hoppas du klarar din drogfrihet, är väl den viktigaste av allt ändå. VÄCK med allt som hotar den. Och STARKT av dig att ha tagit tag i den!