catlas skrev 2011-12-03 16:46:17 följande:
TACK för alla svar. Det som hände är dels mitt misstag (på grund av att jag är ny och inte visste hur det skulle gå till, och var dum nog att inte dubbelkolla en sak), dels kommunikationsproblem och brister i rutiner och information... Jag känner inte ens till alla människor på maillistan, eftersom jag är så pass ny. Ska prata med mina mellanchefer (som inte alls är arga) på måndag och rådfråga dem hur/om de tycker att jag ska kontakta de andra. Jag står för mina misstag och vill lära av dem, men som ni sa, så vill jag inte heller låta någon förstora det och skylla bristande rutiner i företaget på mig, som hade jobbat två veckor vid tillfället.
Känner att grejen blivit så stor eftersom vissa personer som sagt kontaktat cheferna direkt utan att ge mig eller mina närmsta kollegor chansen att fixa till misstaget. Vilket vi, mestadels jag, gjorde så fort det blev känt.
Men denna ångest, ja. Det är klart man inte är den första att göra ett misstag, eller den sista. Och jag tror inte det blir någon större sak av det är, egentligen. Hade dock sån ångest i natt (tydligen) att jag drömde att jag kallades in till högsta cheferna på företaget. Plötsligt var alla kollegor på hela avdelningen också där, och alla började skrika och bråka i munnen på varandra. Hah hah... tvivlar starkt på att det kommer att gå till så på måndag. Men särskilt kul känns det inte heller, speciellt eftersom jag är ny och mån om att göra ett bra intryck....Åh, jobbigt. Men ja, som du sa, man är ju inte mer än människa. Och det var ju något som kunde fixas till. :)
Ta det lite lugnt. All ny personal gör det ena felet efter det andra. Men det viktigaste är att man lär sig av sina misstag och märker om man gör nya. Helt enkelt gör om och gör rätt.
Sedan har jag ingen aning om i vilken sorts arbete du har att göra med, men jag kan väl tänka att en viss form utav introduktion finns väl. Behöver det uppdateras hur man introducerar ny personal?