• lillamina

mammalediga nyköping

Någon i Nyköping som är mammaledig och vill hitta på något skoj ..
    tex gå till Öf tillsammans?
    Har en liten tjej på 6 månader.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 22:13
    Eller bara ta en promenad. Har även 2 hundar.

• Svar på tråden mammalediga nyköping
  • MissSandra

Umeå, det är ju en bit dit. Men kul att det flyttar in lite fler nu. Ja det är skönt att draget blir vår. Kan man gå promenader och njuta av solen:) behöver lite färg, haha:)

Men vad roligt att vi är några nu som är i gruppen:)

• Cherish

MissSandra: Ja, förskoleklass :) Det känns så stort!! Här är de tydligen redan klara med hur klasserna ska se ut fick jag höra för några dagar sen, och på en del ställen har de redan börjat skicka ut klasslistor! Kan inte förstå att min lilla tjej blivit så stor! :)

• MissSandra

Cherish: jag bet inte om jag förstår ur förskoleklass fungerar, jag trodde att det var förberedande inför skolan, då med fasta timmar varje dag ( ex 8-12) men försökte läsa lite och då fattade jag det som att han skulle få gå som 15 timmars barn. Men jag längtar efter att få gå handla ryggsäck, pennor och nya kläder inför starten:) sånt man själv fick höra när man var liten!

• Cherish

MissSandra: Jag måste erkänna att jag inte heller riktigt vet hur förskoleklass fungerar. Men om jag förstått det rätt så är det 3 timmar varje dag och efter det går barnen på tex fritids. Jag kommer ju att vara föräldraledig med den lilla så hämtar hem dottern efter de 3 timmarna i såfall. De ska komma och informera på förskolan snart så då får man reda på mer hoppas jag. Det enda vi vet nu är att hon har fått en plats och börjar den 20 aug. Ja det ska bli mysigt att köpa skolsaker :) Men är så nervös!! Undrar om man får vara med första dagen?

• MissSandra

Jag tror att man får papper hem iaf:) måste ju skicka det under våren. Men jag tror även att vi får vara med första dagen (borde kunder eftersom alt är nytt). Men jag är också nervös:) men tillhör väl föräldraskapet. Kommer ju då också att ha sonen de tre timmarna.

• Cherish

Sant, någon mer information hem i brevlådan borde man ju få. Har hört att de börjat skicka ut klasslistor på en del ställen här i Nyköping, så det borde väl komma så småningom om inte annat? Sen kanske inte alla skolor skickar ut klasslistor innan skolstart det vet man ju iofs inte. 3 timmar om dagen känns ju rätt lite men det är ju 5 dagar i veckan förmodligen så blir ju en del iaf. Sen är det säkert något intensivare än på vanliga förskolan så barnen blir nog rätt trötta av de 3 timmarna så det är nog rätt lagom trots allt :) Ska bli så spännande! Hon kommer kännas så stor i höst!! :) Hoppas nu bara för gummans skull att det kommer hamna några barn hon känner väl från förskolan i hennes klass, även fast barn såklart även lär känna nya kompisar :) Bästa kompisen kommer tydligen gå på en annan skola så det är lite tråkigt tycker hon :/

• annakh

Jag som tycker att min lilla pojk blivit så stor som börjat på förskola, men hjälp tänk att han också ska börja skolan såsmåningom.

Ja det är ju en bit att flytta från Umeå men jag kommer från göteborg så jag är ju halvvägs hem numera. Stort steg för maken dock som är inbiten norrlänning men han är trots det nöjd med flytten.  

Svar på tråden mammalediga nyköping