• Tvillingfarsa

Sluta snusa

Jahapp, så nu försöker man sluta snusa då. Sambon har slutat med rökningen för länge sen(typ en vecka efter positivt gravtest).

Så nu har jag fått för mig att jag ska försöka sluta. Sist jag tog en snus var lunchtid i söndags, måndagen var nog absolutvärst. Kände det vattnas i munnen hela dagen och hade konstant abstinenshuvudvärk.

Nu ett par dagar senare känns det ganska ok, jag kör med Choice snus(nikotinfritt) vilket underlättar vanan och man kan koncetrera sig på beroendet.

Så nån annan som håller på som mest och slutar?

Ville mest vädra i en tråd.

• Svar på tråden Sluta snusa
  • Andrés mamma

Hejja - Hejja!! Min man slutade i juni och är fortfarande snusfri!!! Det är ett gissel och svårt att sluta med, men finns viljan så går det!!! Jag hejjar på dig!!!

• Viktoria74

Min sambo har försökt flera gånger men han vill egentligen inte sluta. Tycker du är duktig och hejar på dig, vad bra att barnen får en snusfri farsa. Tycker inte att man är en bra förebild när man snusar/röker.

• Henrik28

Jag slutade i somras.... Höll i 4 dagar sen höll jag på att tappa förståndet då vi var på ica och handlade. Mycket folk och irriterad till max gjorde att jag köpte mig en dosa illa kvickt.

Använde också choice och det fungerade sådär.

• Tvillingfarsa

Tack Viktoria. Jo av nån konstig anledning så verkar snusare sällan vilja sluta. Så har jag känt tidigare också. Nu så är jag väl lite delad, en del av mig vill inte sluta men en annan vill.

Positiva saker är att det redan nu känns som mina tänder börjar bli vitare
    och som Viktoria nämnde så är det en bra förebild med föräldrar som vare sig röker eller snusar.

jag har en känsla av att jag nu denna vecka varit lite mer lättirriterad än vad jag normalt sett är.

• Pirran

Gjorde ett tappert försök i somras och höll upp i tre månader! Det var det j*vligaste jag gjort..att sluta röka var mycket lättare.

Bra tips är att köra med Choice - ser att du redan gör det.

Att äta mycket citrusfrukter och borsta tänderna ofta(känner mig så fräsch då i munnen att jag inte vill stoppa in fulsnus).

Kosta på dig en tandblekning! Blir kanonsnyggt och du vill väl inte kasta bort de dyra pengar det kostar att göra det genom att börja snusa igen? En budgetvariant är att borsta tänderna med Clinomyn för rökare(finns på Apoteket och större matvarubutiker) blir väldigt mycket vitare..

Undvik kaffe, alkohol och att äta dig proppmätt - det brukar vara extra svårt att stå emot suget vid sådana tillfällen.

Tala om för alla hur duktig du är och be dem peppa dig och ösa komplimanger över dig så fort de ser dig!

Önskar att jag var lika duktig som du och att jag snart kan finna styrkan igen och att jag också lyckas! Avis som attan, är jag!

Åh, ja just ja! Pussa och kyss din tjej/sambo/fru ofta, ofta och be henne tala om hur fräsch du känns!

Lycka till

• Tvillingfarsa

Hehe, tack ska du ha Pirran. Har ju inte ens hållt upp en vecka än, men jag är övertygad om att jag grejar det. Jag har gett mig fan på att jag ska sluta.

Jo Choice snuset gillar jag, kör just citronsmaken också.

Peppar och Mumma smakerna är inga höjdare, inte provat äppelsmaken.

• Fru Höstlöv

Jag blev väldigt glad när min sambo bestämde sig för att hänga på några kompisar och sluta snusa tillsammans. Vilken skillnad det blev! Nu kan jag hoppa på honom hur jag vill utan att först ta en försiktig "provpuss" för att känna hur äcklig eller inte äcklig prillan är. (om den legat inne länge kunde munnen smaka rätt äckligt)
    Så det blev massor av pussar!
    Han var lättretlig första veckan men det dämpades sedan och nu är han jätteglad att han slipper vara beroende och sträcka sig efter snusdosan det första han gör på morgonen.

Jag tycker du TS är väldigt duktig. Om du känner dej frestad att ta en snus nångång får du tänka på vad jobbig den första abstinensperioden har varit och du måste göra om hela den när du sen vill snusa igen. Den tanken tror jag hindrar många att ramla av vagnen.
    Sen kommer du bli jättefin med snygga tänder utan prilla som tittar fram.
    Du klarar det, det är jag säker på.

• Fru Höstlöv

(Om du känner dej frestad att ta en snus nångång får du tänka på vad jobbig den första abstinensperioden har varit och du måste göra om hela den när du sen vill SLUTA snusa igen.)

Skrivfels-Olle tittade fram.

• Fru Indosaurie

Lycka till!
    Min sambo slutade snusa på min födelsedag 2004 och har nu varit snusfri i 14 månader! wiho! Det var hans andra försök, på det första lyckades han hålla upp i en hel dag
    Han var inte alls sur eller vresig och det har varit jätteskönt.
    Vitare tänder, ingen äckellukt och ingen ökad risk för hjärt-kärlsjukdom, underbart!

• Anonym

Ett helvet om man inte är gravid : - ?

Svar på tråden Sluta snusa