• Tvillingfarsa

Sluta snusa

Jahapp, så nu försöker man sluta snusa då. Sambon har slutat med rökningen för länge sen(typ en vecka efter positivt gravtest).

Så nu har jag fått för mig att jag ska försöka sluta. Sist jag tog en snus var lunchtid i söndags, måndagen var nog absolutvärst. Kände det vattnas i munnen hela dagen och hade konstant abstinenshuvudvärk.

Nu ett par dagar senare känns det ganska ok, jag kör med Choice snus(nikotinfritt) vilket underlättar vanan och man kan koncetrera sig på beroendet.

Så nån annan som håller på som mest och slutar?

Ville mest vädra i en tråd.

• Svar på tråden Sluta snusa
  • blad

Har hållt upp 1 v nu
    Äter hela tiden ,,hehe
    svettas än på nätterna men annars går det faktiskt bra!!

• Tvillingfarsa

Härligt att höra blad.

• yssanlull

hej !
    vill bara önska dej lycka till med att sluta. Chice eller xqs (uttalas excuse) är jätte bra alternativ. Jag föredrar xqs, men choice är Ok dom med. ...hoppas de gå rbra för dej

• Pirran

Åhhhh!! Vad duktig du är!!
    Märker du att dina tänder är vitare och att du inte får en beläggning på dem så lätt?
    Har inte slutat än, jag.

• Tvillingfarsa

Jo, har fått kommentarer också om att mina tänder ser vitare ut.

• Tvillingfarsa

Still going strong, har till och med tappat räkningen.

För en ca 6 veckor sen så slutade jag med fakesnusen också.

//Stolt pappa till Nathalie och Isabell
  • SunMoon

hjälp hur slutar man då?tvärt eller vad ...har slutat med ciggen igår nu är det bara snuset kvar och vill verkligen lägga ner det.
    Vill så gärna kunna behålla fostret.

• Tvillingfarsa

Ett tips är att prova snus utan nikotin.

t.ex Choice. Det hjälpte mig väldigt mycket i början när abstinensen var som jobbigast.

//Stolt pappa till Nathalie och Isabell
  • Pirran

Tvillingfarsa - du är ju hur duktig som helst! Själv har jag kommit så långt att jag åtminstone dragit ner på snusningen och väljer en svagare sort...är inte motiverad ännu för att kunna lägga av helt. "Det är en process" - brukar jag säga till min stackars ickerökande och ickesnusande man som får stå ut med en snusande fru.

Hur som helst, du gör det j*vligt bra!

Svar på tråden Sluta snusa