• Tvillingfarsa

Sluta snusa

Jahapp, så nu försöker man sluta snusa då. Sambon har slutat med rökningen för länge sen(typ en vecka efter positivt gravtest).

Så nu har jag fått för mig att jag ska försöka sluta. Sist jag tog en snus var lunchtid i söndags, måndagen var nog absolutvärst. Kände det vattnas i munnen hela dagen och hade konstant abstinenshuvudvärk.

Nu ett par dagar senare känns det ganska ok, jag kör med Choice snus(nikotinfritt) vilket underlättar vanan och man kan koncetrera sig på beroendet.

Så nån annan som håller på som mest och slutar?

Ville mest vädra i en tråd.

• Svar på tråden Sluta snusa
  • Tvillingfarsa

Tack ska du ha Höstlövet, jag kör nån psykoligisk variant. Jag har faktist en halv dosa snus liggandes i kylen, ser den varje morgon när jag öppnar kylen. Men jag har bestämt mig för att jag inte ska röra den.

• Fru Höstlöv

Hur går det TS, hänger du kvar och är snusfri?

• MrsL

Bra tips om Choice, det måste jag testa! Slutade snusa när jag väntade yngste sonen, men när jag inte kunde amma så blev det att jag började igen...DUMT! Men det är ju så himla svårt att sluta! Ger mig själv "bra" argument för att snusa: "det skadar ingen annan" osv. Maken som är så duktig att han varken röker eller snusar så för honom är det ju lätt att säga åt mig att sluta.

• Fred

Har försökt att sluta snusa två gånger, båda gångerna höll jag upp i sex månader sen gick det inte längre, problemet jag hade var att jag blev så jävla sur hela tiden fick en personlighetsförändring, lättretlig och sur.. men jag har hålligt på med plåster och nikotin tugummin och jag tror att dom bara drar ut på lidandet faktiskt..

ska nog ta och sluta helt och hållet nästa gång..

Fan jag som har så stark vilja i vanliga fall :/

• Tvillingfarsa

Höstlövet:

jorå, jag är kvar och har inte avlidit än

Är väl ca 1,5 vecka nu och det går ganska bra. Sambon sa att jag var väldigt lättretlig och halvjobbig första vecka, men nu dom senaste dagarna säger hon att hon inte märkt nåt speciellt och att jag verkar normal.

Känner mig ganska normal, kör med choice snuset och det känns jättebra.

Är som mest sugen på snus efter man ätit och då tar man en choice snus istället så känns det jättebra sen.

Tack för att du undrar.

• bonnevier

HEJA HEJA!

Själv slutade jag snusa när jag träffade frun för drygt tre år sen. Visst kan det vara körigt ibland, men livet utan beroende är grymt bra! Förutom alla fördelar som syns utåt: exempelvis vitare tänder, normalt utseende utan en stor fet snus inne, osv...

Jag slutade rakt av och tog en knäckemacka varje gång jag var sugen på snus. Sjukt nog så funkade det... Knäckemacka utan nånting på. Stört...

Nåja! Jag hejar på dig!

• choice

Gissa var mitt "nick" kommer från... ;)

Jag slutade också med snus för över 6 månader sedan nu och känner igen mig mycket i de olika symptomen. Hade själv en dosa snus i fickan de första två veckorna utan att röra den mer än för att lukta på det...

Håll ut - det blir lättare och lättare för varje timme/dag/vecka. Sen kommer man nog aldrig att bli helt fri från suget utan får nog se sig som en "nykter alkoholist" resten av livet. För min del är jag rädd för att trilla dit om jag är ute och festar, men vid de tillfällena så köper jag en dosa Choice för att täppa till hålet i överläppen.

• Tvillingfarsa

Fortfarande snusfri.

• Tvillingfarsa

Måste säga dock att Choice Äpple och Choice Mumma suger verkligen.

Choice Citron gillar jag och Choice Peppar går an.

Svar på tråden Sluta snusa