Ras på denna katten?
Hej!
Vad skulle ni säga denna 4-mån kattunge är för ras?
Hej!
Vad skulle ni säga denna 4-mån kattunge är för ras?
Eftersom du frågar - bondkatt.
Jag är så dålig på hur raskatter ser ut som små men jag skulle säga Norsk Skogkatt om det nu är en sådan.
Men eftersom du frågar så säger jag huskatt eftersom alla katter som inte är stambokförda är huskatter :)
Det är en riktigt söt liten krabat du har där :)
Bondkatt. Ser inte att den skulle vara speciellt lik någon ras alls, och utan stamtavla är det en bondkatt oavsett utseende.
Skulle det vara en MCO så är den inte speciellt rastypisk... Ingen stamtavla?
norsk skogskatt/perser
perser/birma
Huskatt mao.
Antydde Maine Coon? Hade det varit en raskatt hade ni antagligen fått en stamtavla och betalat dyra pengar..
Anledningen till att det inte är en Main Coon är pga att det inte finns någon stamtavla på kissen, den är därmed en huskatt oavsett vilken ras föräldrarna är. Huskatt = icke stambokförd katt oavsett ras eller rasblandning.
Missade först att det var den katten som det diskuterats rätt länge om på ett annat forum som TS skrev.
Anledningen till att det inte är en Main Coon är pga att det inte finns någon stamtavla på kissen, den är därmed en huskatt oavsett vilken ras föräldrarna är. Huskatt = icke stambokförd katt oavsett ras eller rasblandning.
Missade först att det var den katten som det diskuterats rätt länge om på ett annat forum som TS skrev.