• hanzi

Ras på denna katten?

Hej! 

Vad skulle ni säga denna 4-mån kattunge är för ras?

• Svar på tråden Ras på denna katten?
  • Mynta

Nu är jag ingen expert på MCO, men jag har mycket svårt att tro att katten skulle vara renrasig MCO. Möjligen till hälften eller så. Den ser helt enkelt inte ut som en Maine Coon alls (men väldans söt ändå förstås!).

• hanzi

Han kanske är en maine coon i praktiken, om ni förstår vad jag menar :) Men inte teoretiskt pga avsaknad av stamtavla... Haha han är väldigt populär i alla fall , många som älskar honom :P Väldigt clownig av sig också, pratar mycket på sitt egna lilla vis; "brrp"-ar

• IceJossan
    hanzi skrev 2011-12-09 00:38:26 följande:
    Han kanske är en maine coon i praktiken, om ni förstår vad jag menar :) Men inte teoretiskt pga avsaknad av stamtavla... Haha han är väldigt populär i alla fall , många som älskar honom :P Väldigt clownig av sig också, pratar mycket på sitt egna lilla vis; "brrp"-ar
    Förstår det, han är verkligen bedårande :P Och det är så mysigt med katter som knorrar och kvittrar! Har träffat några katter som banne mig låter som kuttrande duvor när de kurrar!
  • Karolina1982

Jag skulle vilja se en närmre bild på ansiktet och en profilbild. Skogkatten har rak profil och det ser ut som att denna också har det?

• nemo1

Huskatt. Är det så viktigt för dig att din katt ser ut som en raskatt så att du måste fråga runt på alla forum? Ta din katt för vad den är och njut.

• hanzi
    IceJossan skrev 2011-12-09 01:05:26 följande:
    Förstår det, han är verkligen bedårande :P Och det är så mysigt med katter som knorrar och kvittrar! Har träffat några katter som banne mig låter som kuttrande duvor när de kurrar!
    Ja visst är det himla mysigt!Glad
    Karolina1982 skrev 2011-12-09 02:23:50 följande:
    Jag skulle vilja se en närmre bild på ansiktet och en profilbild. Skogkatten har rak profil och det ser ut som att denna också har det?
    Jag ska se om jag har några sådana bilder på honom dåGlad annars får jag ta en ny!
    nemo1 skrev 2011-12-09 10:57:36 följande:
    Huskatt. Är det så viktigt för dig att din katt ser ut som en raskatt så att du måste fråga runt på alla forum? Ta din katt för vad den är och njut.
    Nej det är inte så viktigt, men jag  ville bara se vad folk tycker när de ser honom lite snabbt. Eftersom jag verkar ha blivit lurad på pengar och ägaren inte verkar förstå det när man pratar med henne på telefon så känns det inte så roligt. Det är den bästa katten jag har haft. 
  • Mynta

Måste du ständigt ha så trist attityd Nemo01..?

Av vad jag kan utläsa av TS inlägg så spelar det egentligen ingen roll, men såklart är det roligt att spekulera i sin katts ursprung, huskatt eller ej.

• hanzi

Här kommer en bild på honom som kanske är lite bättre, där man ser honom tydligare? Glad

Svar på tråden Ras på denna katten?