Ras på denna katten?
Hej!
Vad skulle ni säga denna 4-mån kattunge är för ras?
Hej!
Vad skulle ni säga denna 4-mån kattunge är för ras?
precis! många kör med orden "ja men jag ska ändå inte ställa ut" å köper djur utan stamtavla. om jag ser tex annons om oreggade rottweiler valpar blir min första tanke "vaddå, gick inte föräldrarna genom mentalt så dom kunde få papper?" chinese crested hundar har ögonfel dom måste ögonlysas mot, om jag ser oreggade såna på annons tror jag direkt att föräldrarna inte är gonlysta, och lika med raskatter. det finns nästan alltid nåt bakom som gör att dom är utan stamtavla och de är oftast nåt ärftligt fel på dom.
Ser ut som en kopia av min katt och han är Norsk skogskatt / Bondkatt..
Väldigt söt
Hejsan, vet inte om ni gav namnet på katt rasen, men den är en "VAN" heter den och är en Kurdisk katt. Hur underbar som helst. Du kan söka och googla på VAN katt eller Kurdish katt. Jag vet att dom älskar vatten=)
Den ända katt rasen som alltid har 2 olika ögonfärger.
Det heter Norsk skogkatt. Utan s! Ni som har skogisar borde kunna lära er det!
Oavsett ras- underbart söt kise!
tack så mycket alla! =)
Här kommer en ny bild på honom, nu är han 7 månader gammal den lilla herren =)
haha oj så läskigt det såg ut med två olika färger på ögonen, men han var väldigt fin annars, man måste nog vänja sig med ögonen bara :)
Vill bara säga att man KAN ställa ut huskatt om man vill.
KLASS 14 - Huskatt
Klass för huskatt (utan stamtavla), äldre än uppskattningsvis sex månader. Är huskatten över tio månader ska den vara kastrerad för att få ställas ut.
Huskatt ska ha av SVERAK utfärdat huskattbevis för att få delta på utställning.
Beviset skaffar man på sverak.se
oj, jättefin! älskar ögonen!