• hårdrocksmorsan

Snabb förlossning? :D

Fler som haft en snabb förlossning ? :D

Första barnet tog 23.5 timme från första oregelbundna värken tills hon var ute.
    Andra barnet tog 56 minuter från första oregelbundna värken tills hon var ute.

Fler? :D Och gick allting bra efteråt? :)

madeleineeidland.blogg.se/

• Svar på tråden Snabb förlossning? :D
  • Modgun

Första barnet tog 8 timmar på sig att komma ut.
    Andra tog fyra timmar på sig. 

• sagoskog

Första barnen tog 8 timmar från första känningen. Anser att det var snabbt med tanke på att 1. Det var första barnen. 2. Det var tvillingar. och 3. Båda kom i huvudbjudning, men i felställning, vilket drog ut på tiden.

Det gick bra. Båda fick 10-10-10 i apgar.

Undrar hur snabbt det kommer att gå nästa gång.

• Dohgon

Från att de tog hål på hinnorna så ca 3,5 timme. tog hål 1500 1843 var han ute. andra tog 3 minuet och en krystningsvärk på sig.
    Tvillingar

• PoppesMamma2006

7 timmar med första barnet, Vanlig vaginal förlossning. Hemmaförlossning med andra barnet  knappt 1 timme med andra barnet.

• Lovely f

49 timmar från det att jag fick värkar med 10 minuters mellanrum och sen blev det tätare och tätare... under tre dagar... trodde aldrig det skulle ta slut.

• heartems

4 timmar tog det från det att första värken kom. Hann precis in till BB innan krystningsvärkarna satt igång :)

• fröken sol

1:a barnet tog 5,5 h från vattnet gick, 3,5 h från första värk, 1h 40 min från smärtsamma värkar...

• hårdrocksmorsan
    PoppesMamma2006 skrev 2011-12-09 11:33:27 följande:
    7 timmar med första barnet, Vanlig vaginal förlossning. Hemmaförlossning med andra barnet  knappt 1 timme med andra barnet.
    Din andra förlossning låter precis som min :) Var de en planerad hemmaförlossning eller hann ni inte heller in, om man får fråga??
  • Ulrika29

1:a barnet tog 6 timmar
    2:a barnet tog  4 timmar
    3:e barnet tog 5 timmar
    4:e barnet kommer inom 2 veckor, ska bli en spännande upplevelse, Förvånad

Alla har gått bra och smidigt dock får man en smärtchock när allt går lite för snabbt!

• PoppesMamma2006
    hårdrocksmorsan skrev 2011-12-13 09:44:27 följande:
    Din andra förlossning låter precis som min :) Var de en planerad hemmaförlossning eller hann ni inte heller in, om man får fråga??

Vi hann inte in. Jag väntade på att min sambo skulle komma hem igen, Han hade bara hunnit åka fram till jobbet och vända. Så fick vänta in honom men då blev det en hemma förlossningen :)
Svar på tråden Snabb förlossning? :D