• hårdrocksmorsan

Snabb förlossning? :D

Fler som haft en snabb förlossning ? :D

Första barnet tog 23.5 timme från första oregelbundna värken tills hon var ute.
    Andra barnet tog 56 minuter från första oregelbundna värken tills hon var ute.

Fler? :D Och gick allting bra efteråt? :)

madeleineeidland.blogg.se/

• Svar på tråden Snabb förlossning? :D
  • Bibi84

1:a barnet: 13 timmar från första känning av värk
    2:a barnet: igångsättning tog ca 9,5 timma från att droppen sattes igång.

Gick bra med båda, bara att den sista gången så hann inte edan värka innan barnet kom ut. (edan fungerade bara på halva sidan av kroppen.) 

• Ragnar

Första barnet tog 7 timmar på sig och andra runt 3 timmar från det att jag vaknade och misstänkte att något var på gång. Andra barnet sköts ut som en kanonkula. Hon landade på kanten av sängen och barnmorskan hann som tur var vända sig om fånga upp henne innan hon ramlade ner på golvet. Hon hade spruckna kärl i ögonen när hon kom ut på grund av det kraftiga trycket, men de försvann efter en vecka.
    Båda barnen var pigg och ammade ordentligt redan 5-10 minuter efter att de var ute.

• rebekalukas

68 Timmar med första
    3 timmar med andra. blev ambulans  in. var öppen 2 cm när de lämna mig på förlossning, det var skit pinsamt. fast sen var han född 30min senare!

• rebekalukas

första låg i kronbjudning vilket gjorde att jag inte öppna mig ordentligt,, hon tryckte inte på som hon skulle. HOn kom ut med en knytnäve på kinden så det var ju lite större att trycka ut också. Jag bröt SVANSKOTAN!

• fröken sol
    rebekalukas skrev 2012-01-26 11:31:59 följande:
    första låg i kronbjudning vilket gjorde att jag inte öppna mig ordentligt,, hon tryckte inte på som hon skulle. HOn kom ut med en knytnäve på kinden så det var ju lite större att trycka ut också. Jag bröt SVANSKOTAN!
    kronbjudning är ju det man ska ligga i :)
  • anyXX

Första fl 22 h från första värk. Andra 6 h från första värk, Tyckte det var rätt snabbt :) El lagom iaf :D

flicka 2008 & pojke 2010
  • Drake M

Jag har bara ett barn. Ca 3 timmar från första värken tog det. Funderar på om jag kommer hinna in till sjukhuset när det blir dags för nästa. Kanske bäst att ställa in sig på att föda hemma

• Krake

Otroligt! Att det kan gå så fort!

• Bibi84
    rebekalukas skrev 2012-01-26 11:31:59 följande:
    Det gjorde min son också, tog 1 timma att få han ut. Jobbigt att bryta svanskotan.
  • Mantra

Ca 2 1/2 timme från vattenavgång kom första barnet. Fick första värken ganska direkt efter vattenavgång. Hon föddes ca 10 min efter vi kom till förlossningen.

Svar på tråden Snabb förlossning? :D