• hårdrocksmorsan

Snabb förlossning? :D

Fler som haft en snabb förlossning ? :D

Första barnet tog 23.5 timme från första oregelbundna värken tills hon var ute.
    Andra barnet tog 56 minuter från första oregelbundna värken tills hon var ute.

Fler? :D Och gick allting bra efteråt? :)

madeleineeidland.blogg.se/

• Svar på tråden Snabb förlossning? :D
  • MillaT

2.5 timmar. Vattnet gick 16.30. Första värken kom 5 min senare. 18.15 åkte vi in till förlossninge. Tar ca 30 min in. Sista 15 minutrarna i bilen börjar krystvärkarna. Blir inskriven kl 18.43. Dottern är född 19.03.
    Att ha krystvärkar i en bil och inte får krysta var riktigt jobbigt. Men annars en lätt och smidig förlossning :)

• EngladMathilda
    hårdrocksmorsan skrev 2011-12-09 10:47:42 följande:
    Fler som haft en snabb förlossning ? :D

Första barnet tog 23.5 timme från första oregelbundna värken tills hon var ute.
    Andra barnet tog 56 minuter från första oregelbundna värken tills hon var ute.

Fler? :D Och gick allting bra efteråt? :)

madeleineeidland.blogg.se/
    Tog 4timmar från det att värkarna började på morgonen. Gick fort och var intensivt,
    inte alls som jag hade förväntat mig eller hört om först föderskor :) Men jag klagar inte.
    Allt gick himla bra och skedde naturligt.
  • Stina31

Här är en till snabb förlossning. Fick två små värkar sen gick vattnet, 55 min senare är dottern född. Fick krystvärkar nästan med det samma så det blev ambulans in. Som tur var så bor vi nära sjukhuset, hann vara där 15 min.

• Majskolven

1:a barnet tog det 4 tim och 15 min från första oregelbundna värken.
    2:a barnet 2 tim och 40 min från första oregelbundna värken. 

Nu väntar jag min tredje och bm har frågat om jag vill bli igångsatt så jag är säker på att hinna in.
    Vi har ca 50-60 min till förlossningen om ingen segpropp ligger i vägen.

Har åkt ambulans med båda och med 2:an var det 1 min mellan värkarna när ambulansen kom och mötte upp oss vid bilen efter vägen.     

• Maria R

Första barnet tog 5.5 timme från första värken, andra barnet 2.5 timmar etablerade värkar(fast då hade jag haft några oregelbundna värkar innan) tredje barnet gick vattnet utan att värkar kom igång ca 8 timmar innan som gjorde att jag åkte till BB, vilket var tur för etablerade värkar hade jag bara 38 minuter innan bebis föddes. Att har gått bra efteråt

• LNE

Första barnet - vattnet gick, fick regelbundna värkar direkt och 4½ timma senare var hon ute
    Andra barnet - blev igångsatt genom att dem spräckte hinnorna  och sonen var ute på 1 timma och 50 minuter

• Camilla68

Har haft flera snabba förlossningar, från 30 minuter till 2 timmar. På din fråga om allt gick bra efteråt...

Barnen - jo de är helt normala Behövde lite tillägg i början vilket en barnsköterska sa kunde bero på att en snabb förlossning kan vara ännu mer stressande för barnet så de bränner sina reserver första dygnet.

Jag - man har ju mer ork kvar efter en sådan förlossning så jag såg det bara som positivt. Har dock inte spruckit eller dylikt pga det snabba förloppet så det är ju säkert olika för olika personer. Hade problem med ryggen senare i livet vilket berodde på ett "roterat bäcken". Detta kunde enligt osteopaten bero på snabba förlossningar - men det är ju bara spekulationer.

Dock en sådan förlossning ger ju oro vid nästa förlossning. Man väntar inte hemma direkt... Men varje förlossning är unik, det behöver inte gå lika snabbt nästa gång, men det är ju dumt att chansa.

• SysterBus

Med första blev jag igångsatt. Tog totalt 10 timmar, 8 timmar från första värk

Andra barnet gick vattnet hemma och värkarna startade inne på förlossningen. Tog 4,5 timmar från att vattnet gick och 2 timmar från första värk.

Allt gick jättebra båda gångerna.    

• many87

Från att vattnet gick tog de 4t och 45min, 4t med regelbundna värkar och 45min krystvärkar.
    Dom på förlossningen blev väldigt chockade att de gick så fort detta var första barnet Glad 

Svar på tråden Snabb förlossning? :D