• FrökenHjärter

Vad anser ni om nagellack på småbarn?!

Ja som rubriken lyder, vad tycker ni om nagellack på småbarn???

Jag har en liten dotter här hemma som precis blivit 17 månader som är nyfiken på allt. Förra helgen så satt jag och målade mina naglar då jag skulle ut. Varpå min dotter kommer upp i soffan och tittar storögt på vad jag gör.. Sedan pekar hon på nagellacket och säger sitt namn så gott hon kan o pekar på sig själv.. Så vi målar hennes tånaglar.. Hon blir jätte nöjd och springer genast och visar pappa sina tår, sedan min vännina som kommer lite senare.. Hon går runt och pratar om sina tår o visar dom resten av kvällen.  Så häromdagen när vi var inne och tvättade händerna så fick hon syn på nagellacksburken och blir jätte glad o pekar på den.. Så där sitter vi igen men denna gång och målar fingernaglarna, lika glad tös denna gång.. Men någonting säger mig att dom på dagis inte är lika förtjusta i det som min dotter... Tråkigt.. Vad spelar det för roll liksom... Det är ju inte så att hon inte får göra nått bara för att vi målade naglarna.. Det var ju bara för att hon tyckte det var spännande och kul..

• Svar på tråden Vad anser ni om nagellack på småbarn?!
  • lövet2

Nej, jag är inte alls för det. Här är det inga småbarn som får varken nagellack eller smink. Om andra har det på sina barn, så rycker jag bara på axlarna. Det ser fånigt ut i mina ögon, men alla har olika smak.

• SilverEmma

Tycker det ser löjligt ut på små barn men bryr mig inte om hur andra gör. Här lär det inte hända då jag inte använder nagellack alls och har därmed inget hemma.

• Natulcien

Anser? Jäkligt onödigt och fånigt är vad jag anser.
    Inga småbarns naglar kommer att målas här. Fast då finns det å andra sidan inget nagellack i vårt hus eftersom ingen använder det här hemma. Skrattande

• Jecca

min dotter som är snart 2,5 år tycker de är kul att få måla naglarna, fast hon får en väldigt ljus rosa bara. men de har som blivit en sak hon få göra med farmor. jag ser inget fel alls med det och skiten fullständigt i vad andra tycker:)

Levina 090910 Bebbe bf 120226
  • La Lola

Det ser väl helt normalt ut tycker jag.

Jag blir mest imponerad att barnet sitter still så pass länge att lacket hinner torka.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Cervantes

I och för sig samma som när barn får plåster på MVC bara för att mamma fått ett plåster efter blodprov

Det blir bara ett problem OM man därmed påstår att det är bara för flickor och börjar ett pojk/flickbeteende i onödan.
    Det är inte till nytta för jänställdhet om flickor får för sig att det är deras uppgift att vara en dekoration.

Kan räcka lika bra med EN nagel? 10 är löjligt före tonåren.      

• CocoC

Min son som är sex gillar nagellack och vill gärna ha olika färger på varje nagel. Tycker inte att det finns någon anledning att säga nej till det.

• laref

min on på tre brukar vilja ha när jag målar mina, då får han på en tånagel o ibland en fingernagel..sen får det slitas bort vilket innebär att han ibland går med tre olika färger samtidigt då jag målar mina ofta..han är superstolt o gla å varför skulle han inte få det

• sahara sahara

Jag tycker att det ser fånigt ut, särskilt när det är rött, men det är harmlöst nog att jag låter mormor hållas så länge barnet tycker att det är kul.

Do something scary - the payoff is awesome!
Svar på tråden Vad anser ni om nagellack på småbarn?!