Vad anser ni om nagellack på småbarn?!
Ja som rubriken lyder, vad tycker ni om nagellack på småbarn???
Jag har en liten dotter här hemma som precis blivit 17 månader som är nyfiken på allt. Förra helgen så satt jag och målade mina naglar då jag skulle ut. Varpå min dotter kommer upp i soffan och tittar storögt på vad jag gör.. Sedan pekar hon på nagellacket och säger sitt namn så gott hon kan o pekar på sig själv.. Så vi målar hennes tånaglar.. Hon blir jätte nöjd och springer genast och visar pappa sina tår, sedan min vännina som kommer lite senare.. Hon går runt och pratar om sina tår o visar dom resten av kvällen. Så häromdagen när vi var inne och tvättade händerna så fick hon syn på nagellacksburken och blir jätte glad o pekar på den.. Så där sitter vi igen men denna gång och målar fingernaglarna, lika glad tös denna gång.. Men någonting säger mig att dom på dagis inte är lika förtjusta i det som min dotter... Tråkigt.. Vad spelar det för roll liksom... Det är ju inte så att hon inte får göra nått bara för att vi målade naglarna.. Det var ju bara för att hon tyckte det var spännande och kul..