• Anonym (Ledsen)

Kan man få bidrag till bröstförstoring?

Hej!

Just nu sitter jag här och är rätt förtvivlad. Jag är 20 år och har en liten flicka på lite över ett år. Något som verkligen fått mig att må dåligt är mina bröst. Jag är 20 men ser ut som 50. Jag fick väldigt stora bröst när jag var gravid och jag valde att inte amma heller vilket i sin tur fick mina bröst att bli vääääldigt små fort, de var små innan ja fick barn. har nu väldigt mkt överbliven hud eller vad man ska kalla det. Jag är glad att jag har min dotter men jag känner mig besviken över hur min kropp förändrades och detta är inget jag kan göra något åt. Förutom att förstora brösten. Det skulle hjälpa, men frågan är hur man ska ha råd. Just nu har jag ingen inkomst, ska förhoppningsvis plugga på vårterminen men jag känner att jag vill göra detta så fort som möjligt eftersom att jag är så trött på att må så jävla dåligt varje dag., finns det något typ av "bidrag" man kan få av landsting för en sån här sak?

Jag vill inte ha några elaka svar här nu, hoppas att någon förstår mitt problem och vet vad det finns för hjälp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-10 15:01
    Ja... det ser rätt mörkt ut för mig då. Jag hittade olika banker där man kan ta lån för sånt här så det blir väl det då och spara. Tack för svar.

• Svar på tråden Kan man få bidrag till bröstförstoring?
  • Anonym

Det hoppas jag verkligen inte, villl inte att mina skattepengar går till att förstora bröst på tjejer som är missnöjda med dem, det är ett lyxproblem och då får man spara, det hoppas jag verkligen inte att nån får. De skattepengar kan användas till vård och omsorg och skolor istället.

• Tonårsmamman1
    Anonym skrev 2011-12-10 14:56:56 följande:
    Det hoppas jag verkligen inte, villl inte att mina skattepengar går till att förstora bröst på tjejer som är missnöjda med dem, det är ett lyxproblem och då får man spara, det hoppas jag verkligen inte att nån får. De skattepengar kan användas till vård och omsorg och skolor istället.
  • Shaun the sheep

Jag tror faktiskt att det är ganska kört, TS. Jag vet hur det kan kännas att var obekväm med sin kropp efter förlossningen, men du får nog spara ihop som vi andra :/
    Däremot vet jag att flera kliniker erbjuder avbetalning, det kan du ju kolla in när du väl börjat plugga. Lycka till! 

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Anonym (???)

Jag tror verkligen inte de opererar en 20-åring som säkert ska ha fler barn inom några år. Tycker du borde lägga pengarna på självkänslan istället. Hoppas att du finner lycka för dina bröst snart ändå!!! De kommer förändras ännu mer genom åren! (och du med).

• slinkywookie
    Anonym (Ledsen) skrev 2011-12-10 14:55:06 följande:
    Hej!

Just nu sitter jag här och är rätt förtvivlad. Jag är 20 år och har en liten flicka på lite över ett år. Något som verkligen fått mig att må dåligt är mina bröst. Jag är 20 men ser ut som 50. Jag fick väldigt stora bröst när jag var gravid och jag valde att inte amma heller vilket i sin tur fick mina bröst att bli vääääldigt små fort, de var små innan ja fick barn. har nu väldigt mkt överbliven hud eller vad man ska kalla det. Jag är glad att jag har min dotter men jag känner mig besviken över hur min kropp förändrades och detta är inget jag kan göra något åt. Förutom att förstora brösten. Det skulle hjälpa, men frågan är hur man ska ha råd. Just nu har jag ingen inkomst, ska förhoppningsvis plugga på vårterminen men jag känner att jag vill göra detta så fort som möjligt eftersom att jag är så trött på att må så jävla dåligt varje dag., finns det något typ av "bidrag" man kan få av landsting för en sån här sak?

Jag vill inte ha några elaka svar här nu, hoppas att någon förstår mitt problem och vet vad det finns för hjälp.
    Eh.... Vad? Menar allvar?

Joys of having kids. Nej, det finns inget bidrag for andamal som din. Du far tjana ihop pengarna precis som alla andra.
  • Anonym

Väx upp TS och sånt fjanteri får du stå för själv vill inte betala det genom mina skattepengar önska dig det i julklapp av tomten.

• Arga Klara

Kan man inte acceptera att kroppen förändras av barnafödande kanske man skulle tänkt ett varv till innan. Du kan få bidrag av staten, i form av högkostnadsskydd och kraftigt reducerad taxa till en terapeut.

• kellikopter

ursäkta mig, men jag ser bara rött när jag ser alla dessa trådar. Patetiskt det ut sagt, bara för att du ska passa in i idealet, för det är precis ad det är.

Jobba på din självkänsla eller operera bort brösten. Slipper du det problemet.

• Anonym (VäxUpp)

Nä det hoppas jag verkligen att man inte får bidrag för.

• Kimona

Landstinget kan (sällan) men ibland gå in om det påverkar dig såpass att du lider av det, men inte annars

Svar på tråden Kan man få bidrag till bröstförstoring?