• Anonym (Ledsen)

Kan man få bidrag till bröstförstoring?

Hej!

Just nu sitter jag här och är rätt förtvivlad. Jag är 20 år och har en liten flicka på lite över ett år. Något som verkligen fått mig att må dåligt är mina bröst. Jag är 20 men ser ut som 50. Jag fick väldigt stora bröst när jag var gravid och jag valde att inte amma heller vilket i sin tur fick mina bröst att bli vääääldigt små fort, de var små innan ja fick barn. har nu väldigt mkt överbliven hud eller vad man ska kalla det. Jag är glad att jag har min dotter men jag känner mig besviken över hur min kropp förändrades och detta är inget jag kan göra något åt. Förutom att förstora brösten. Det skulle hjälpa, men frågan är hur man ska ha råd. Just nu har jag ingen inkomst, ska förhoppningsvis plugga på vårterminen men jag känner att jag vill göra detta så fort som möjligt eftersom att jag är så trött på att må så jävla dåligt varje dag., finns det något typ av "bidrag" man kan få av landsting för en sån här sak?

Jag vill inte ha några elaka svar här nu, hoppas att någon förstår mitt problem och vet vad det finns för hjälp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-10 15:01
    Ja... det ser rätt mörkt ut för mig då. Jag hittade olika banker där man kan ta lån för sånt här så det blir väl det då och spara. Tack för svar.

• Svar på tråden Kan man få bidrag till bröstförstoring?
  • Tonx

Du får väl göra som alla andra och antingen acceptera att du ser ut såhär nu eller spara/ta lån. 
    Tänk dock på att lånen man kan erbjudas via klinikerna har vansinnesräntor och du får betala mer i ränta än vad brösten kostar... 

• puss
    Anonym (36 år) skrev 2011-12-11 19:47:20 följande:
    Duktiga du!
    vill du nåt eller ska du bara vara nedlåtande?
    Ät min sidfot
  • Anonym (36 år)
    puss skrev 2011-12-11 19:49:57 följande:
    vill du nåt eller ska du bara vara nedlåtande?
    Tycker det är ni som är nedlåtande mot TS som bara undrar
  • Mörksuggan

Nej något bidrag kan du inte få. Tycker inte heller att man ska få det till denna typ av operationer. Jag kan däremot förstå din känsla. Gillar inte heller hur brösten ser ut efter graviditet. Och har funderat på att ta tag i saken. Men då för egna pengar. Kroppen kan man ju träna i form igen men det är ju svårt att träna upp ett par bröst. Vissa ser det som ett "fint minne" av graviditeten men...näää...det kan då inte jag göra. Det finns väl alltid folk som har det värre än man själv men det gör ju inte ens egna "sorger" mindre. Och jag kan till viss del förstå att folk reagerar på att man vill ha bidrag till sånt här. Angående att ta lån osv så kolla upp villkoren noga så du inte drar på dig skyhöga räntor och avgifter. Ät det så att du inte här något jobb så är risken stor att det bara är tvivelaktiga kreditgivare som lånar ut pengar. Då är det kanske bättre att spara ett par år så du slipper betala operationen x flera. Tror att det kan vara bra att få lite tid att tänka och landa i sin nya kropp också innan man genomgår ett sånt här ingrepp.

• puss
    Anonym (36 år) skrev 2011-12-11 19:50:42 följande:
    Tycker det är ni som är nedlåtande mot TS som bara undrar

ojoj.... vad har jag sagt som är nedlåtande? blanda inte in mig i dina "ni".
    Ät min sidfot
  • Anonym (36 år)
    puss skrev 2011-12-11 19:52:11 följande:

ojoj.... vad har jag sagt som är nedlåtande? blanda inte in mig i dina "ni".
    Du blanade dig i mina kommentarer först
  • puss
    Anonym (36 år) skrev 2011-12-11 19:54:32 följande:
    Du blanade dig i mina kommentarer först
    attans. jag får passa mig.
    Ät min sidfot
  • Anonym (VäxUpp)
    Anonym (36 år) skrev 2011-12-11 19:43:55 följande:
    Vad elaka ni är. Hon undrar ju bara.
    Visste ni allt när ni var 20  ????
    Nä men jag visste att man inte får operationer betalda hursomhelst.
  • enavmig

Nja, landstinget bekostar vissa skönhetsliknande operationer men det brukar förutsätta att problemet även ger fysiska problem eller vid rena missbildningar. Ex kan personer som efter kraftig viktnedgång har väldigt stora mängder hängande hud få borttagning av denna bekostad men stora mängder hängande hud kan orsaka svampinfektioner m.m så det hänger ihop med det. Det kan även gälla mycket hängande bröst men det ska vara rejält hängande.

Du kan ju alltid gå till en läkare för bedömning av just dina möjligheter men var beredd på ett nej. Du ska ha mycket stora problem för att få det bekostat och väntetiden är lång. Min f.d. svärmor väntade ett år.

Annars måste du nog tyvärr vänta tills du har möjlighet att ta ett lån (på bank, inga sms-lån). Förstår att det är jobbigt om du mår dåligt men du får försöka se det som ett mål du jobbar mot. Kanske en belöning du går den dag du pluggat klart och fått jobb?

• Luca81

Hej!

Snubblade in på den här tråden av misstag. VET ATT DEN ÄR 5 ÅR GAMMAL!

Läste svaren på denna unga tjejs försynta fråga.

Ville bara skriva att jag skäms för vissa medmänniskor. Hur kan man svara så kort och elakt på en annan människas fråga, inte en tanke på att den är känslig för just denna tjej.

Så otroligt respeklöst! Och att dra upp att det finns människor som har värre problem?! Vad har det med saken att göra och vem är du att sitta och jämföra vilja problem som är värst här?! Frågan är väl fri...?

Blev bara så arg och ledsen.

Har du inget snällt att säga så var tyst!

Svar på tråden Kan man få bidrag till bröstförstoring?