• Anonym (Ledsen)

Kan man få bidrag till bröstförstoring?

Hej!

Just nu sitter jag här och är rätt förtvivlad. Jag är 20 år och har en liten flicka på lite över ett år. Något som verkligen fått mig att må dåligt är mina bröst. Jag är 20 men ser ut som 50. Jag fick väldigt stora bröst när jag var gravid och jag valde att inte amma heller vilket i sin tur fick mina bröst att bli vääääldigt små fort, de var små innan ja fick barn. har nu väldigt mkt överbliven hud eller vad man ska kalla det. Jag är glad att jag har min dotter men jag känner mig besviken över hur min kropp förändrades och detta är inget jag kan göra något åt. Förutom att förstora brösten. Det skulle hjälpa, men frågan är hur man ska ha råd. Just nu har jag ingen inkomst, ska förhoppningsvis plugga på vårterminen men jag känner att jag vill göra detta så fort som möjligt eftersom att jag är så trött på att må så jävla dåligt varje dag., finns det något typ av "bidrag" man kan få av landsting för en sån här sak?

Jag vill inte ha några elaka svar här nu, hoppas att någon förstår mitt problem och vet vad det finns för hjälp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-10 15:01
    Ja... det ser rätt mörkt ut för mig då. Jag hittade olika banker där man kan ta lån för sånt här så det blir väl det då och spara. Tack för svar.

• Svar på tråden Kan man få bidrag till bröstförstoring?
  • Anonym (förstår dig)

Usch vilka idiotiska kommentarer alla kommer med.

Jag vet att man kan få bröstoperation betald via landstinget, men då måste det vara ett par rejäla hängbröst man har. Tror det ska ligga på 25 eller 27cm från nyckelbenet till bröstvårta. Jag mådde oxå väldigt dåligt över mina bröst som blev väldigt hängiga efter jag fått min dotter, men jag har börjat acceptera det nu och känner mig mer nöjd när jag vet vad jag fick för det hela.

Prata med någon läkare om hur du mår så får du nog mer info.

Jag hoppas det löser sig för dig! Lycka till!

• slinkywookie
    Anonym (förstår dig) skrev 2011-12-10 16:02:13 följande:
    Usch vilka idiotiska kommentarer alla kommer med.
    Jag vet att man kan få bröstoperation betald via landstinget, men då måste det vara ett par rejäla hängbröst man har. Tror det ska ligga på 25 eller 27cm från nyckelbenet till bröstvårta. Jag mådde oxå väldigt dåligt över mina bröst som blev väldigt hängiga efter jag fått min dotter, men jag har börjat acceptera det nu och känner mig mer nöjd när jag vet vad jag fick för det hela.
    Prata med någon läkare om hur du mår så får du nog mer info.
    Jag hoppas det löser sig för dig! Lycka till!
    Om du ser dig omkring, kanske aven bara laser nagra tradar har pa FL forstar vilka kriser manniskor sitter i och ar i desperat behov av hjalp for att overleva. Da sticker det ratt bra i ogonen att nagon onskar bidrag fran staten for att pigga till sina urammade pattar. Det tycker du ar helt ok men alla som inte anser det, ar idioter?

Det dar ar nagot man far rakna med nar man blir gravid. Inte alla far det, men valdigt sallan ser brosten ut som innan barnet.
  • Anonym (förstår dig)
    slinkywookie skrev 2011-12-11 03:08:01 följande:
    Om du ser dig omkring, kanske aven bara laser nagra tradar har pa FL forstar vilka kriser manniskor sitter i och ar i desperat behov av hjalp for att overleva. Da sticker det ratt bra i ogonen att nagon onskar bidrag fran staten for att pigga till sina urammade pattar. Det tycker du ar helt ok men alla som inte anser det, ar idioter?

Det dar ar nagot man far rakna med nar man blir gravid. Inte alla far det, men valdigt sallan ser brosten ut som innan barnet.

Jag skrev inte att folk va idioter, utan att kommentarerna är idiotiska. Jag förstår ts fullt. Jag visste exakt vad som skulle hända med min kropp efter barnafödande, ändå mådde jag dåligt över mina bröst.

Och ja, alltid ska det sticka i någons ögon när det kommer upp trådar Ang bidrag, men kan man inte strunta i att svara då istället? Det var ju inte direkt påhopp ts sökte, utan svar på några enkla frågor.

Sen finns det faktiskt människor som mår väldigt dåligt psykiskt när dom ser vad en graviditet kan göra med kroppen.

Och jag tycker själv att man först ska försöka acceptera sin kropp innan man gör ett ingrepp. Inte hoppa på det första bästa. men jag gav ts ett svar, inte skit.
  • konkelbär

Självklart får du inte något sådant bidrag. Hur skulle det se ut om alla som är fula eller har fula kroppsdelar fick operationer finansierade av staten?

• Anonym

haha är det vad mina skattepengar ska gå till? Nej tack!

• Anonym (Lisa)

Jag mår väldigt dåligt över mina lår,rumpa,bröst,läppar. Kan jag få det betalt av skattebetalarna?

• puss

jag mår väldigt dåligt över mina grannar. kan man operera dom? gratis?

Ät min sidfot
  • Anonym (36 år)

Vad elaka ni är. Hon undrar ju bara.
    Visste ni allt när ni var 20  ????

• Anonym (Lisa)
    Anonym (36 år) skrev 2011-12-11 19:43:55 följande:
    Vad elaka ni är. Hon undrar ju bara.
    Visste ni allt när ni var 20  ????
    Nej inte allt men jag visste iallafall att staten INTE betalar folks skönhetsingrepp.
  • Anonym (36 år)
    Anonym (Lisa) skrev 2011-12-11 19:46:54 följande:
    Nej inte allt men jag visste iallafall att staten INTE betalar folks skönhetsingrepp.
    Duktiga du!
Svar på tråden Kan man få bidrag till bröstförstoring?