Synförnimmelser & flimmer?
Är mellan 30-40 år & har nyss gjort en ögonbottenfotografering som var bra (optiker skickade den till Dr; man kan göra sådan fotografering hos optikern)
Jag har sen tidigare det som kallas "floaters" / "flugseende"; d.v.s man ser ljusa prickar mot himlen & vitt papper o.s.v gjorde en ögonundersökning på sjukhus för 5 år sen för att de ville kolla att det inte var näthinneavlossning, men allt var bra...
MEN; har lågt blodtryck & haft flimmer ibland för ögonen, men nu kan jag liksom se ibland i ögonvrån (om jag på jobbet flyttat ögonen snabbt från en sida till skärmen & säg att jag har en fönsterkarm som jag ser i periferin då så kan det liksom "flimmra till" / fladdra till ute i periferin... sen är allt som vanligt direkt... ??? Så bara ett kort ögonblick... (nej inte migrän vilket jag haft aura av förut men det är inte detta)
Likaså kan det enstaka tillfällen vara så att jag ser "pulsen" när jag blir nervös eller är ute & promenerar (det pulserar liksom nästan i synen) men undrar om det kan ha att göra med lågt blodtryck kanske?
Kan man ha lite såna här "saker" utan att det är konstigt? Jag är nog för uppmärksam kanske eller?
Om nu ögonbottenfotot var bra, synskärpan bra (har brytningsfel men ingen förändring iaf)... men ögonbottenfoto är ju kanske inte lika bra som ögondoktorns undersökning "live"?
Sen undrar jag; vad "ser" ni när ni blundar om kvällen när ni ska sova?
Jag har i.o.f lågt blodtryck men kan tycka att det liksom kommer "mönster" som cirklar o.s.v som man kan ana...