BF +6
BF +6 idag och har hela tiden varit inställd på att gå två veckor över då jag gjorde den med dottern men idag har jag fått nog. Känner att jag inte kan ta för mig någonting utan bara sitter och väntar. KOM UT NÅGON GÅNG!!!
BF +6 idag och har hela tiden varit inställd på att gå två veckor över då jag gjorde den med dottern men idag har jag fått nog. Känner att jag inte kan ta för mig någonting utan bara sitter och väntar. KOM UT NÅGON GÅNG!!!
bf+11 ingen bebis än..blir nog igångsättning imorgon..
Jag hoppar också in här, är på BF+6 idag utan skymten av något barn.
Nu har det ändå börjat komma något som skulle kunna vara värkar. Igår gick jag och handlade, bakade kakor och lagade mat och fick (förstås) ont i ryggen av det. Det som nu får mig att hoppas på något är att ryggvärken inte gått över sedan dess, utan flyttat sig lite neråt, från svanken till korsryggen, och känns som om den strålar framåt. Det är som om någon nyper med en tång runt midjan, med fokus på ryggen. Det är framför allt en molvärk hela tiden, men ibland kommer det lite starkare (kanske en gång i kvarten).
Igår gjorde det så ont att det var svårt att sova, men det är inte värre än att jag kan prata och göra grejer samtidigt. Ungefär mensvärksintensitet, alltså, fast mer i ryggen än i magen.
Jag tänkte först att det var ryggvärk kombinerat med gaser/förstoppning, men nu har jag gått på toa och någon förstoppning har jag definitivt inte längre. Så nu sitter jag här och hoppas på att få ondare 
Vad tror ni, skulle det kanske kunna vara någon liten förlossning på gång? Är det i så fall värkar eller förvärkar eller vad?
Tjoho, igår kväll fick vi ännu en underbar liten tjej, hade ju oregelbundna, väldigt osköna förvärkar ganska glest under dagen, åkte på 50-årskalas. Vid 17 började förvärkarna göra så pass ont att vi åkte hem. La mig i badet vid 18 och då hade det blivit regelbundet med 5 minuters intervaller. Ringde hem barnvakt, la vår andra dotter att sova vid 19 och åkte till förlossningen, var framme där 19,20 och då kom värkarna riktigt tätt, var öppen 4-5 cm vid 19,50 och ca två timmar efter inskrivning, 21,26 föddes vår fina lilla tjej :D Den här gången använde jag inte eda utan bara lustgas, det gjorde sjukt ont men gick så fort att det ändå var värt att skippa eda'n. Vattnet gick vid första krystvärken, och på tredje krystvärken kom hon ut. Mrswalker: hoppas det är på g, mina värkar och förvärkar har gjort ondast i ryggen båda mina förlossningar
ja det gick snabbt. fick mina första värkar vid 03.15 med 9 min mellanrum, sen vid 4 ringde jag förlossningen där dm sa att jag skulle ta ett par panodil och lägga mig i badet för att det kommer ta många timmar till eftersom jag är förstföderksa.. exakt en och en halv timme senare ringde minsambo dit igen för att jag inte fixade smärtan mer och då hade jag fått 5 värkar på 10 min.. så då åkte vi in och efter ha legat i ctg:n i 30 mn konstaterade dom att ja var fullt öppen så jag fick inga droger
min första krystvärk fick jag utanför ctg rummet, min andra när jag kom in i förlossningsrummet och den tredje när jag precis skulle klä av mig och då gick även vattnet.. då drog barnmorskan bara av mig mina byxor och slängde upp mig i sängen, exakt 7 min senare flög min lilla snutta ut
det var nog något av det häftigaste jag varit med om men aldrig igen att jag föder utan några som hellst droger igen 
Oj vad det händer grejer för er :)
Grattis mimmi87!! Lät som en bra förlossning också!
Här är man på BF + 13 idag och jag ska ringa till fl kl 8.00 imorn för att få en tid för att komma in. Då ska vi diskutera igångsättning. Men jag orkar verkligen inte mer. Jag vill inte åka därifrån utan en bebis nu. Samtidigt är jag rädd för att bli igångsatt och få en komplicerad förlossning... Knepigt det där. Men ut ska den... :)
BF + 15 och idag blir jag igångsatt :) Nervös!
lycka till..!! det ska nog gå bra ska du se:)
Den 20/12 kl 2:21 föddes vår tredje dotter. Bf+12. Började få värkar vid 18 den 19/12 åkte o handlade o försökte shoppa det sista julklapparna. Till sist blev det för jobbigt,åkte in på fl o efter 5 timmar där föddes hon 4575g o 55cm lång.
Grattis förresten till er som fått :)
Hej! Vi fick en underbar liten son på 3250g och 50cm. Allt gick fort och smidigt. Fick gel kl 14.50 började få lite värkar 18 vid 21 gjorde det ont så jag fick åka till förlossningen. Då var jag 7cm öppen och fick lustgas. Kl 23.20 kom han till världen :)