Inlägg från: Passionsfrukt |Visa alla inlägg
  • Passionsfrukt

    The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma

    Hoppar på här...

    Jag tror helt klart de kommer att dra från gården. Gården behövdes för att karaktärerna skulle fördjupas, för att Glenn skulle få mer djup, Shane skulle visa sina true colours, babydramat behövdes. Dessutom skulle Daryl-Carol-förhållandet etableras. Trots att det rent geografiskt och spänningsmässigt inte hänt så  mycket i S2 så behövdes dehär fördjupningarna, därav gården. Men nu är de klara med den och jag tror helt klart att deras vandring kommer att fortsätta.

    Säsongsavslutningen med Sophia som kommer ut ur ladan var en av de bästa i TV-historien Glad

    Har inte läst comicen men Andrea lär vara värsta tuffingbruttan i den! Nu är hon ju bara totalt ostabil, vapenkåt och jobbig. Dras till Shane för att han verkar (obs verkar) vara stark och en survivor... det där kommer att sluta dåligt ännu... Hade jag varit där hade jag skjutit Shane i huvet för länge sedan.

    Tycker om att det ibland också handlar om helt vanliga saker, hur de försöker få vardagen att funka. Visst, sånt är ju skittrist att se på, men har ni funderat på hur det skulle vara om man faktiskt var med om the zombie apocalypse? Det skulle vara ganska mycket vardag ändå. Det hör till människans natur att försöka normalisera så mycket som möjligt, man anpassar sig, man försöker hela tiden göra en rutin av saker och ting. Jag gillar det. Alla människor är inte hjältar som står upp mot tyrannerna och slåss mot aliens och är helkaxiga när det skiter sig. De allra flesta skulle vara ganska handfallna tror jag.

    Är annars jätteglad över att Norman Reedus fått chansen att glänsa i denhär serien. Har älskat honom i många år, sedan Boondock Saints, men där har han hela tiden på nåt vis överskuggats av Sean Patrick "Attention Whore" Flanery. Några andra bra filmer har han ju egentligen inte gjort, så det är underbart att han fick den här chansen. Han är en bra skådis men jag tror hans styrka i rolltolkning är ganska snäv.

  • Passionsfrukt

    Jag fattar inte att det inte blivit fler repercussions för Andrea att hon sköt Darryl. Att hon inte fick världens utskällning från typ Shane och Rick som ju faktiskt är poliser. Man skjuter aldrig en person då man har andra människor i skottlinjen! Det förstår ju fan ett barn! OK om hon trodde Darryl var en walker, det kunde vem som helst ha trott, men om dit springer typ fyra pers och ska ta livet av walkern så då siktar man inte på den med gevär, ditt jävla ärkepucko!
    Hon borde ha fått så. jävla. mycket. stryk.

    Merle kommer att dyka upp nångång antar jag, och då kommer Darryl att ha det jobbigt. Merle har ju helt klart varit taskig mot honom under hela jävla uppväxten, och nu har Darryl äntligen fått egna polare som faktiskt bryr sig om honom. Det kommer att clasha något enormt. Han kommer att vara så torn. It's gonna be huge, y'all!

  • Passionsfrukt
    Mirre78 skrev 2011-12-14 21:37:13 följande:
    Vad kul att det var så många som skrev i den här tråden, att det är så många fler som tycker att serien är grym 
    TWD har nämnts lite i tråden om American Horror Story, en annan ny TV-serie och jag har själv tänkt att man borde starta en egen tråd för TWD men det har inte blivit av. Bra att någon tog initiativet!
  • Passionsfrukt

    Shane är en disaster waiting to happen. Han är SCARY. Hur han försökte övertyga Lori om att hennes unge minsann är hans... "we carried on quite a bit" eller vad han nu sa... skrämmande som fan!

  • Passionsfrukt
    colin2010 skrev 2011-12-16 23:47:12 följande:
    Men då .. Någon som vet om säsong 3 har börjats göras ?
    Såvitt jag vet: inte än. Har för mig att s2 filmades på våren/sommaren, så jag tänker att skådisarna får lite semester nu och att dom sedan fortsätter nästa vår/sommar.
  • Passionsfrukt
    colin2010 skrev 2011-12-17 09:51:49 följande:
    Men då får vi ju vänta jätte länge .
    Jag veeeeeeeet. Jag funderar på att helt enkelt börja knarka eller nåt och vara hög tills det börjar igen och jag har någonting att leva för igen Skrattande Men vi har ju avsnitten i februari att se fram emot.
  • Passionsfrukt
    Mirre78 skrev 2011-12-19 23:35:42 följande:

    Just nu är jag mest nyfiken på hur de kommer börja nästa avsnitt: om det kommer börja direkt från där det slutade eller om det kommer börja med en helt annan scen och vi får reda på vad som hänt via deras prat..

    Låter konstigt, men hoppas ni fattar vad jag menar? 


    Jo jag fattar Glad Vågar mig dock inte på en gissning om hur det kunde vara. Skulle vara trevligt för psyket om det bara fortsatte, blir oftast alldeles för spännande om det hoppar lite framåt och en massa har hänt men man får bara reda på det lite i taget. Jag blir tokig på sånt, jag vill veta allt genast!
    kixan skrev 2011-12-20 11:07:22 följande:
    Var det nån mer än jag som tyckte att det klarnade lite i Sophias ögon då när hon kom ut ur ladan och Carol ropade på henne och grät?
    Alltså i riktigt sista scenen med Sophia, då Rick siktar på henne och just ska skjuta, så syns ju hennes vad heter det, pupiller och irisar mer än då hon kom ut ur ladan och började gå mot dem. Jag tror inte det betyder nåt, men det är ju min åsikt Flört Är man en walker så är man, jag tror liksom inte att bara för att hon råkar vara en i huvudpersonsgänget så är hon lite mer "mänsklig" som zombie, liksom att hon skulle ännu känna någonting då hon hör sin mammas rop.
  • Passionsfrukt
    Mimmlas skrev 2011-12-20 16:09:20 följande:
    Det var nog det de var ute efter. Att man skulle sätta sig in i mammans känslor angående att det faktiskt var hennes mänskliga dotter och inte bara en zombie.
    Snyggt gjort iaf. Bra filmspråk. 
    Jo det hade nog mer med filmspråket att göra än med en faktiskt kvarlämnad bit av mänsklighet hos Sophia. Tror jag.
  • Passionsfrukt

    På gården var dom väl i en vecka ungefär? Tycker det var tal om fem dagar eller nåt. Jag tror barnet är Shanes, eller jag vet inte -  ni som själva fått barn vet väl hur länge det tar från befruktningen tills man inser/upptäcker att man är gravid. Är det flera veckor det handlar om? Jag har hela tiden tänkt att ungen är Shanes.

    Angående om zombies har personlighet kvar: det tror jag inte. Men som någon nämnde så kan dom väl ha en del minnen. Eller jag tror inte att dom har minnen som att: "nu hör jag en röst som jag känner igen, det är ju mamma!" utan snarare att nånting helt enkelt triggas och gör att dom dras dit. Jag tror liksom inte dom har någon tankeverksamhet kvar, bara impulser.

    Dom är faktiskt mycket snabbare nu, springer som tokar. What gives?

    Jag tycker det vore logiskt att dom dog bort så småningom. Jag menar, om dom inte äter varann, och inte äter djur, vad är det som håller dom vid liv? Kroppen måste ha någon sorts bränsle för att hållas igång. Eftersom dom dessutom ruttnar hela tiden (jag antar det är en fortlöpande process?) så borde dom dessutom falla i bitar allt eftersom. Inom några månader borde dom ju alla vara borta, eller åtminstone oskadliggjorda (i bitar överallt på marken).

  • Passionsfrukt
    Tehya skrev 2011-12-27 19:51:14 följande:
    Det här kanske hjälper lite nu när vi måste vänta tills februari:

    Trailer:

    " target="_blank">



    Sneak peek:

    " target="_blank">



    Cool
    OMG OMG OMG OMG *hoppar runt och skriker lite och rullar in mig i hallmattan* Allt chokladätande under julen hade fått mig att förtränga min sorg och saknad efter TWD...
Svar på tråden The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma