• Anonym (NU)

orolig,blek son

NU är jag uppriktigt orolig över min 7åring......Varit i utlandet i sep. o han har varit så brun o fin till nu.HELT blek,trött,näsblod illamående. Han äter o har aptit,men sen kan han kräkas....
    Jag är ingen som brukar oroa mig direkt-men NU tror jag det är nå allvarligt fel!! .Fast han är ju pigg o så annars,ibland nämner han att han är trött,men det är väl alla i december,typ
    Imorrn beställer jag läkartid!  

• Svar på tråden orolig,blek son
  • ceci lia

Såklart du ska beställa läkartid det första du gör imorgon. Lycka till!

• Anonym (NU)

absolut. som sagt,pigg o så oftast,orkar bråka o tjafsa om allt o inget med oss o lillebror...Så han är liksom pigg.Fast det känns ändå som att nåt är fel!
    usch,tror han har cancer eller nåt! 

• ceci lia

Nu skriver jag kanske fel, för det är ju dumt om du blir ännu mer orolig. Men om det nu är cancer så kan de sätta in behandling på en gång och de allra flesta barn blir ju helt friska. Kram

• Anonym (NU)

nej,nej.det är ingen fara så...jag är redan orolig,o att du skriver det där-får mig inte mer orolig,så att säja! jag brukar lita på min intuition,o den brukar dessvärre vara rätt som oftast........

• ceci lia

Jag hade skjutit upp ett bra tag att  min dotter klagadepå illamående och huvudvärk. Sen blev jag helt säker på att hon har en hjärntumör och fick sån ångest.Läkaren tog oss på allvar och kollade lite olika saker (ögon, tog blodprover, neurologiska funktioner mm) samt bokade in tid för återbesök. Hon sa att hon var 100 procent säker på att det är spänningshuvudvärk. Kändes hur skönt som helst, även att jag faktiskt litar på diagnosen. Till saken hör att min lillasyster hadde en jätteallvarlig hjärntumör när hon var i samma ålder sm min dotterGråtersnacka om ångest jag hade att jag skjutit upp kontakten med läkaren...
    Kram på dig och se till att få komma till en bra läkare redan imorgon!

• Ellikapellika

Du säger att han blöder mycket näsblod?
    Min första tanke är inte cancer utan anemi.
    Håller tummarna att det är något lättbotat!

• Anonym (NU)

jag själv hade diverse problem,som jag var till åtskilliga läkare för,ingen hittade nåt.......hade kraftiga akuta synstörningar bland annat-ögonläkare hittade inget. o sa att det var inget fel på mig.
    Gav mig inte kände att NÅT var "fel"! till slut fann de en hjärntumör,fast min är gofartad o långsamtväxande.
    därför litar jag alltid hädanefter på MIN egen känsla........till jag blir överbevisad om motsatsen!  

• Anonym (NU)
    Ellikapellika skrev 2011-12-18 20:48:19 följande:
    Du säger att han blöder mycket näsblod?
    Min första tanke är inte cancer utan anemi.
    Håller tummarna att det är något lättbotat!
    nä inte mycket egentligen,men nån gång då o då......ibland på natten.Fast det är oftast bara lite......
  • Anonym (hej)

Kanske drog din son på sig nån bakterie utomlands.... en amöba kanske?? Kräks han varje dag? Sen hur länge? Går han ner i vikt? Se till att få en tid till doktorn imorgon så han kan få hjälp. Hoppas han kryar på sig.

Lycka till!! 

• Konvaljen

Min son var också blek, hade järnbrist. Fick äta järndroppar i två månader och blev bra!

Svar på tråden orolig,blek son