• Anonym (NU)

orolig,blek son

NU är jag uppriktigt orolig över min 7åring......Varit i utlandet i sep. o han har varit så brun o fin till nu.HELT blek,trött,näsblod illamående. Han äter o har aptit,men sen kan han kräkas....
    Jag är ingen som brukar oroa mig direkt-men NU tror jag det är nå allvarligt fel!! .Fast han är ju pigg o så annars,ibland nämner han att han är trött,men det är väl alla i december,typ
    Imorrn beställer jag läkartid!  

• Svar på tråden orolig,blek son
  • ceci lia

Ok. Bra att man fortsätter utreda. Kram

• Anonym (NU)

tja,vi ska ju till sjukhuset på tisdag,vet inte .....nu har han mått hyfsat bra några dar. o inte sprungit med en kräkhink framför sig.Men det kommer ju o går.

• Anonym (NU)

fan.blev uppskjutet pga att läkarn inte var där......så det blir först om 2 veckor. Jobbigt!

• Anonym (NU)

jodå-han mår bra är pigg o allt.......har inte haft så där kräkkänningar nu på sistone...
    Men det kommer lite i perioder.Det är ju inte varje dag han har så... 

• ceci lia

Förlåt tomt inlägg. Synd att dom bokade av. Men hade dom misstänkt nåt allvarligt hade dom bett er åka akut. Om alla prover är bra tänker i alla fall kag att det inte är cancer. Kramar

• Anonym (NU)

imorse blev han lite yr,så där svimfärdig. O ikväll nu för en stund sen,illamående.
    Det imorse var efter att han ätit fil o flingor.
    O ikväll hade han varit o åkt bob o haft kul,o fikat o ätit frukt o varmkorv. SEN kom illamåendet då han lagt sig...
    känns inte som att det är helt som det ska? varför får han illamående då o då?? Ingen födoämnesallergi var dt ju...... 

• Bebisjuli06

Tycker du ska ringa 1177 och berätta att ni är under utredning och berätta hur han mår nu. Gör det!

• ceci lia

När du menar illamående...kräks han?

Guva jobbigt...det är tomt i mitt huvud vad det kan vara och i vanliga fall flödar fantasin. Kollade dom hans ögon och balans vid er först kontakt? Jag ville utreda min dotter eftersom hon ofta har huvudvärk (och ibland illamående men hon kräktes aldrig och var i övrigt frisk) . Läkaren kollade ögon och balans. Jag vet att det gjordes för att utesluta det värsta. Hon friskförklarades efter lite mer utredningar och fick hon diagnos spänningsuvudvärk. Men din son har ju andra besvöär...hmmm... och i och med din egen erfarenhet avseende hjärntumör tar jag för givet att de symptomen kollats...

• Anonym (NU)

nä,nå sånt kollade de inte.....inte syn o balans mm.....nä,han kräks inte ,men han tror han ska göra det så han vill ha en hink......inte direkt ont i magen hller. han har bajsat så förstoppad är han inte....

• Anonym (NU)

det går över rätt fort,han låg o det gav sig......sen somnade han.Det håller bara isig nån stund. nån gång har han ju kräkts också..

Svar på tråden orolig,blek son