• Brünnhilde

    Årets Fl-fotograf 2011 - 9. Djur

    Röstade på 5:an för att det var den klart vackraste och mest konstnärliga bilden. Tyckte även mycket om 9:an - den ger en så träffande bild av ett riktigt grisliv!  - och om 4:an som är både vacker och ger en inblick i fjärilarnas liv.

    MEN som så ofta så var det svårt för att bilderna är av så olika typ. Det blir det där "jämföra hästar med ponnies" igen! Extrema närbilder på insekter går inte att jämföra med gulliga kattungebilder eller hundporträtt, och säga att den ena är bättre, liksom...

  • Brünnhilde
    Anton Chigurh skrev 2011-12-21 14:55:09 följande:
    Nummer 9 (nio) är ju gudomlig, nåt så satans vacker. Förtjänar att vinna. Definitivt.

     
    Lustigt att du betecknar en bild som föreställer grisar som "vacker" - grisar associeras ju inte vanligen med eterisk skönhet..! Däremot tycker jag att den var glad och rolig. Just att man kan se, hur nöjda grisarna är när de får leva ett normalt grisliv med allt som ingår. Den skulle kunna användas som reklam för någon ekologisk farm!
  • Brünnhilde
    Anton Chigurh skrev 2011-12-21 15:53:29 följande:
    Eftersom jag numera befinner mig i samma klass som Nils Ferlin och Tranströmer så ser jag sånt som ni vanliga människor inte begriper er på.

    Fråga Anneli, hon tycker garanterat som jag. Att visst kan en Gris va vacker.
    Men visst, man kan ju se alla varelser i skapelsen som fulländade för den plats de har i ekosystemet, såklart! Så långt är jag med.

    Anneli vet jag inte vem det är.
Svar på tråden Årets Fl-fotograf 2011 - 9. Djur